Lekstroom van 320 mA V70 2007

Accu leeg in 2 weken

hpvdv
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Lekstroom van 320 mA V70 2007

· 
Posted: 22.07.2018 - 18:53  ·  #1
Na 2 weken vakantie was de accu leeg van de V70 2.0T (2007). De lekstroom in rust is 320 mA terwijl volgens de info dat ongeveer 50 mA moet zijn. En met 320 mA kom je inderdaad op 53 AH in een week...dus dan klopt ook wel dat de accu na 2 weken leeg is.....en dat dit niet erg bevorderlijk is voor de levensduur.

Ik heb de truc uitgevoerd om 1 voor 1 alle zekeringen er uit te halen en de ruststroom te meten. (zekeringen in bagageruimte, passagiersruimte, bestuurdersportier en motorruimte).
Ik heb 1 boosdoener gevonden de route informatie RTI (inclusief de DVD-speler) bij mij op zekering 6 in de bagageruimte. Als ik deze eruit heb gaat de russtroom terug naar 230 mA. Dat probleem moet ik mee aan de slag.

De overige 230 mA loopt dan dus buiten de zekeringen om. En dat geeft nog altijd een verlies van 38 AH per week.

Als je in het schema kijkt zijn dat ook best wel een aantal componenten die direct aan de accu gekoppeld zijn.
Bijvoorbeeld de alternator die in een aantal artikelen wel genoemd wordt als kandidaat "lekker" en dan in het bijzonder de gelijkrichterbrug..

- Weet iemand hoe ik de alternator en/of de gelijkrichter los kan koppelen om te zien of de russtroom daalt of hoe ik daar de stroom kan meten?

- Andere suggesties voor kandidaat onderdelen voor lekstroom die niet achter de zekeringen zitten?

Voor zover ik kan zien en weet (ik heb deze auto 2maanden) zijn er verder geen accessoires ingebouwd als telefoons, bluetooth, extra verlichting, etc.

Groeten, Henk Paul
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Lekstroom van 320 mA V70 2007

· 
Posted: 22.07.2018 - 19:05  ·  #2
Zit er alarm in de auto?

Dynamo kan je gewoon afkoppelen toch?

Dus de dikke plus en het stekkertje eraf halen.

Wel even de dikke plus kabel goed intapen, en niet tegen massa aan komen. Je schrikt je rot 😁
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.07.2018 - 19:53  ·  #3
Heb ooit mijn S80 (2.4T, 2002) in de winter 6 weken op Schiphol laten staan. Zonder verdere maatregelen te treffen vooraf. Na 6 weken starten en lopen. Het moet dus gewoon kunnen om de auto lange tijd te laten staan.
Deze S80 was helemaal origineel muv van de Parrot en de standverwarming van Webasto.
hpvdv
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 22.08.2018 - 17:22  ·  #4
Heb even moeten zoeken hoe ik kabel van alternator los kon krijgen zonder de luchtfilter etc. te verwijderen. Zag in schema dat kabel naar startmotor en alternator los te halen is op aansluitpunt van hulpstartkabels. Als ik daar de kabel loshaal zakt lekstroom met 200 mA. Lijkt toch dat er dus wel een probleem zit ergens in startmotor, alternator of gelijkrichter.

Ga met dit resultaat dus toch maar eens naar de garage waar ik de auto gekocht heb.... is wat mij betreft nog wel gevalletje garantie.

Selected quotes for multi-quoting:   0