Na 2 weken vakantie was de accu leeg van de V70 2.0T (2007). De lekstroom in rust is 320 mA terwijl volgens de info dat ongeveer 50 mA moet zijn. En met 320 mA kom je inderdaad op 53 AH in een week...dus dan klopt ook wel dat de accu na 2 weken leeg is.....en dat dit niet erg bevorderlijk is voor de levensduur.
Ik heb de truc uitgevoerd om 1 voor 1 alle zekeringen er uit te halen en de ruststroom te meten. (zekeringen in bagageruimte, passagiersruimte, bestuurdersportier en motorruimte).
Ik heb 1 boosdoener gevonden de route informatie RTI (inclusief de DVD-speler) bij mij op zekering 6 in de bagageruimte. Als ik deze eruit heb gaat de russtroom terug naar 230 mA. Dat probleem moet ik mee aan de slag.
De overige 230 mA loopt dan dus buiten de zekeringen om. En dat geeft nog altijd een verlies van 38 AH per week.
Als je in het schema kijkt zijn dat ook best wel een aantal componenten die direct aan de accu gekoppeld zijn.
Bijvoorbeeld de alternator die in een aantal artikelen wel genoemd wordt als kandidaat "lekker" en dan in het bijzonder de gelijkrichterbrug..
- Weet iemand hoe ik de alternator en/of de gelijkrichter los kan koppelen om te zien of de russtroom daalt of hoe ik daar de stroom kan meten?
- Andere suggesties voor kandidaat onderdelen voor lekstroom die niet achter de zekeringen zitten?
Voor zover ik kan zien en weet (ik heb deze auto 2maanden) zijn er verder geen accessoires ingebouwd als telefoons, bluetooth, extra verlichting, etc.
Groeten, Henk Paul
Ik heb de truc uitgevoerd om 1 voor 1 alle zekeringen er uit te halen en de ruststroom te meten. (zekeringen in bagageruimte, passagiersruimte, bestuurdersportier en motorruimte).
Ik heb 1 boosdoener gevonden de route informatie RTI (inclusief de DVD-speler) bij mij op zekering 6 in de bagageruimte. Als ik deze eruit heb gaat de russtroom terug naar 230 mA. Dat probleem moet ik mee aan de slag.
De overige 230 mA loopt dan dus buiten de zekeringen om. En dat geeft nog altijd een verlies van 38 AH per week.
Als je in het schema kijkt zijn dat ook best wel een aantal componenten die direct aan de accu gekoppeld zijn.
Bijvoorbeeld de alternator die in een aantal artikelen wel genoemd wordt als kandidaat "lekker" en dan in het bijzonder de gelijkrichterbrug..
- Weet iemand hoe ik de alternator en/of de gelijkrichter los kan koppelen om te zien of de russtroom daalt of hoe ik daar de stroom kan meten?
- Andere suggesties voor kandidaat onderdelen voor lekstroom die niet achter de zekeringen zitten?
Voor zover ik kan zien en weet (ik heb deze auto 2maanden) zijn er verder geen accessoires ingebouwd als telefoons, bluetooth, extra verlichting, etc.
Groeten, Henk Paul