Leven na een Volvo

PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Leven na een Volvo

· 
Posted: 17.09.2016 - 19:36  ·  #1
Er is zeker leven na (mn huidige) Volvo. Ik kom zelf van de Chevy Van G20, en dat blijvt ontzettend trekken ondanks dat het gewoonweg onbetaalbaar is voor een particulier. Als het ff kan blijf ik bij Volvo, maar aangezien de fijne 5 cilinders niet meer gemaakt worden word de keus voor een (in mijn ogen) échte volvo toch lastig. Voor mij was de stap van een 5.7 V8 naar een 2.4 lijn 5 al heel wat... Ik heb gewoon graag een overbemeten motor in het vooronder.
De duitse merken doen me helemaal niets, net als de franse. Italiaans, alleen de masarati. Dus zoveel keus heb ik niet ;-)
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Leven na een Volvo

· 
Posted: 17.09.2016 - 19:36  ·  #2
Lastig,
Voorlopig volvo want het bevalt meer dan uitstekend.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 20:05  ·  #3
:think Dit is nu mijn tweede Volvo dit jaar,ik heb er een hele fijne Mercedes 300SE de deur voor uit gedaan.
Mocht er weer een andere auto moeten komen kon het wel weer eens een modernere Mercedes station worden.

Of toch een V90? wat zijn dit eigenlijk voor een vragen?,moeilijk kiezen hoor. 👅
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 20:09  ·  #4
Ik denk, mijn mening, dat als je eenmaal goed met het Volvo virus besmet bent...Het erg moeilijk wordt!

Tuurlijk rijdt een audi oid ook leuk...Maar net dat beetjes smeu extra.. woepsie! (sagt man hier)

Er is veel leuks te koop, maar het moet je ook passen.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 20:40  ·  #5
Grappig dat een vergelijkbare vraag ook vaak op de andere automerk-fora te lezen is. Ik was altijd behoorlijk gecharmeerd van BMW. Heb dat nog steeds, zeker als het om de rijkwaliteit en de wegligging gaat. Daar kan Volvo (en veel andere merken) niet aan tippen. Ik reed een E30 en de simplicity hoe die wielophanging in elkaar zit t.o.v. de rijkwaliteiten is subliem.

Maar na een V40 en nu een S60 is de kans reeel dat de volgende een V70 of V70XC gaat worden.
M.a.w. de Volvo past me goed (ik was ongeveer 24 toen ik BMW reed en ben nu 40, zal vast ook een rol spelen).
Wel heb ik gemerkt dat ik wederom een auto wil met een hoge trekkracht. Dus een geblazen benzineversie.

Als ik Volvo zou passeren, dan komt BMW weer in beeld. Als het puur praktisch zou zijn, ach dan zijn er meer merken die bieden wat ik dan zou willen. Audi, VW komen dan ook zeker in beeld.

Als ik de keuze zou hebben die niet gerelateerd zou hoeven zijn aan de gezinssamenstelling, tja, dan zou ik nog wel eens een Jaguar willen proberen. Vind de XF, maar ook de oude XJ echt geweldig om te zien. Of nog liever: een simpele kitcar. Zelf gebouwd uiteraard, vlot blok (200pk+), tig gelaste ChroomMolybdeen buizen :yes: en verder zo karig als maar kan. Autorijden pur sang dus!

Maar ik denk dat ik desondanks nog heerlijk blijf genieten van de S60 :thumb:
DDH
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 21:08  ·  #6
Quote door PepijnZ

Wel heb ik gemerkt dat ik wederom een auto wil met een hoge trekkracht. Dus een geblazen benzineversie.

------------------ Autorijden pur sang dus!

Weet je wat het mooiste rijdt en het langste meegaat....een grote motor met genoeg trekkracht zonder turbo... :yes: :thumb:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 17.09.2016 - 23:00  ·  #7
Ik verwacht nog jaren met mijn volvo te kunnen doen. Maar dat kan door een andere weggebruiker zomaar gedwarsboomd worden. En komt er dan weer een volvo? Lastig..... Andere V70, XC70 ? Ik heb pas met een 320d van 2008 gereden, en dat rijdt erg goed. Heel erg goed! En daarnaast rij ik ook wekelijks in een 1-serie bmw. Nu is deze volledig probleemloos, maar het kan oo anders, zeker omdat ik liever geen vier in lijn wil, dus wordt het een 325 (benzine), en daar is wel ns wat mee.
Een andere optie voor me is een subaru outback, met boxermotor, dus ook weer anders dan standaard, en goed op lpg (wat voor de opvolger wel een belangrijk iets is).
Alles wat frans, italiaans, spaans, of burgerlijk is (opels, fordjes, etc) valt al af. En daarnaast moet ik er ook nog fatsoenlijk in passen.
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 18.09.2016 - 09:58  ·  #8
Bij ons komt er zeer waarschijnlijk een Subaru Legacy Outback 2.5 of Forester 2.5.
Pa heeft niet zoveel met andere merken, Volvo of Subaru.

Selected quotes for multi-quoting:   0