Inderdaad Bover.
Voorbeeld:
Onze 'nieuwe' V70 (2006, 2.5T Summum voorzien van AWD en Four C-system) wordt geleverd met 6 maanden Bovag, nieuwe APK, een 120.000 km. beurt en 2 nieuwe wiellagers (vóór) en uitlijning van de wielen (omdat het stuur scheef staat). Alles is genoteerd op de aankoopnota.
Direct na de aflevering en de rit naar huis, merken we een biezonder geluid op evenals het feit dat het stuur (nog steeds) scheef staat. Uiteraard gebeld natuurlijk en een afspraak gemaakt.
Monteur rijdt met ons, ook mijn broer is aanwezig, mee en verdenkt de wiellager links vóór. Pardon? Moet een nieuwe besteld worden. Volgens de monteur is het ding gewoon gal. Na vervanging blijkt het geluid nog steeds aanwezig en is de wiellager rechts vóór verdacht. Maar niet op voorraad. Wielen worden wel uitgelijnd en de banden gebalanceerd. Er is namelijk nog wel een trilling waarneembaar. Gekgenoeg zitten er inmiddels 4 nieuwe banden onder die allen al gebalanceerd zijn. Afijn.
Hebben we de dealer nu betrapt op het leveren van een wanprestatie? Men heeft namelijk niet het koopcontract gevolgd. En had die ralle wiellager niet opgemerkt moeten worden bij de APK? Hoe serieus is deze geweest (evenals de 120.000 km beurt)?
Van een andere verkoper horen we nog dat de wagen is voorzien van een nieuwe schokdemper voor (links). Eéntje? Waarom niet rechts? Afijn; is toch mooi meegenomen. Ook horen we van hem dat 'ie onze oude S80, was niet meer een coulant model volgens de ander verkoper, binnen 2 weken doorverkocht heeft. Uiteraard; hij was werkelijk in nieuwstaat en uitstekend onderhouden. Het echtpaar, uit Stadskanaal!, had wel gebeld bij thuiskomst dat er een pit in de voorruit zat. Of ze verzekerd waren voor glasschade en het eigen risico wilden betalen en de bon naar de dealer zouden opsturen. Bij de inruil vertelde de verkoper ons nog dat de S80 bij de aflevering aan de nieuwe eigenaar een nieuwe voorruit van de dealer zou krijgen. Ach ja, daar zat de winst voor hun.
De nieuwe eigenaar van de S80 wensen we erg veel plezier met de wagen. Wees er maar zuinig op. Misschien ook hier actief?
Binnenkort moeten we weer naar deze dealer. Voor het vervangen van de wiellager rechts vóór. Kunnen we weer een dag vrij nemen. Hopelijk blijft het hier bij en mankeert er niets aan het AWD systeem (speling?).
Deze vestiging maakt deel uit van een bedrijf met meerdere vestigingen in het land waar we eerder onze auto's ook in onderhoud hadden en inmiddels, wegens klachten over het onderhoud, bij vertrokken zijn.
Nu jullie weer.
Voorbeeld:
Onze 'nieuwe' V70 (2006, 2.5T Summum voorzien van AWD en Four C-system) wordt geleverd met 6 maanden Bovag, nieuwe APK, een 120.000 km. beurt en 2 nieuwe wiellagers (vóór) en uitlijning van de wielen (omdat het stuur scheef staat). Alles is genoteerd op de aankoopnota.
Direct na de aflevering en de rit naar huis, merken we een biezonder geluid op evenals het feit dat het stuur (nog steeds) scheef staat. Uiteraard gebeld natuurlijk en een afspraak gemaakt.
Monteur rijdt met ons, ook mijn broer is aanwezig, mee en verdenkt de wiellager links vóór. Pardon? Moet een nieuwe besteld worden. Volgens de monteur is het ding gewoon gal. Na vervanging blijkt het geluid nog steeds aanwezig en is de wiellager rechts vóór verdacht. Maar niet op voorraad. Wielen worden wel uitgelijnd en de banden gebalanceerd. Er is namelijk nog wel een trilling waarneembaar. Gekgenoeg zitten er inmiddels 4 nieuwe banden onder die allen al gebalanceerd zijn. Afijn.
Hebben we de dealer nu betrapt op het leveren van een wanprestatie? Men heeft namelijk niet het koopcontract gevolgd. En had die ralle wiellager niet opgemerkt moeten worden bij de APK? Hoe serieus is deze geweest (evenals de 120.000 km beurt)?
Van een andere verkoper horen we nog dat de wagen is voorzien van een nieuwe schokdemper voor (links). Eéntje? Waarom niet rechts? Afijn; is toch mooi meegenomen. Ook horen we van hem dat 'ie onze oude S80, was niet meer een coulant model volgens de ander verkoper, binnen 2 weken doorverkocht heeft. Uiteraard; hij was werkelijk in nieuwstaat en uitstekend onderhouden. Het echtpaar, uit Stadskanaal!, had wel gebeld bij thuiskomst dat er een pit in de voorruit zat. Of ze verzekerd waren voor glasschade en het eigen risico wilden betalen en de bon naar de dealer zouden opsturen. Bij de inruil vertelde de verkoper ons nog dat de S80 bij de aflevering aan de nieuwe eigenaar een nieuwe voorruit van de dealer zou krijgen. Ach ja, daar zat de winst voor hun.
De nieuwe eigenaar van de S80 wensen we erg veel plezier met de wagen. Wees er maar zuinig op. Misschien ook hier actief?
Binnenkort moeten we weer naar deze dealer. Voor het vervangen van de wiellager rechts vóór. Kunnen we weer een dag vrij nemen. Hopelijk blijft het hier bij en mankeert er niets aan het AWD systeem (speling?).
Deze vestiging maakt deel uit van een bedrijf met meerdere vestigingen in het land waar we eerder onze auto's ook in onderhoud hadden en inmiddels, wegens klachten over het onderhoud, bij vertrokken zijn.
Nu jullie weer.