Liever de (officiële) dealer?

Nieuw item/ onderwerp op de site?

 
 
 
 
 
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 55
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Voorbeeld

 · 
Posted: 07.12.2014 - 15:21  ·  #16
Inderdaad Bover.

Voorbeeld:

Onze 'nieuwe' V70 (2006, 2.5T Summum voorzien van AWD en Four C-system) wordt geleverd met 6 maanden Bovag, nieuwe APK, een 120.000 km. beurt en 2 nieuwe wiellagers (vóór) en uitlijning van de wielen (omdat het stuur scheef staat). Alles is genoteerd op de aankoopnota.

Direct na de aflevering en de rit naar huis, merken we een biezonder geluid op evenals het feit dat het stuur (nog steeds) scheef staat. Uiteraard gebeld natuurlijk en een afspraak gemaakt.

Monteur rijdt met ons, ook mijn broer is aanwezig, mee en verdenkt de wiellager links vóór. Pardon? Moet een nieuwe besteld worden. Volgens de monteur is het ding gewoon gal. Na vervanging blijkt het geluid nog steeds aanwezig en is de wiellager rechts vóór verdacht. Maar niet op voorraad. Wielen worden wel uitgelijnd en de banden gebalanceerd. Er is namelijk nog wel een trilling waarneembaar. Gekgenoeg zitten er inmiddels 4 nieuwe banden onder die allen al gebalanceerd zijn. Afijn.

Hebben we de dealer nu betrapt op het leveren van een wanprestatie? Men heeft namelijk niet het koopcontract gevolgd. En had die ralle wiellager niet opgemerkt moeten worden bij de APK? Hoe serieus is deze geweest (evenals de 120.000 km beurt)?

Van een andere verkoper horen we nog dat de wagen is voorzien van een nieuwe schokdemper voor (links). Eéntje? Waarom niet rechts? Afijn; is toch mooi meegenomen. Ook horen we van hem dat 'ie onze oude S80, was niet meer een coulant model volgens de ander verkoper, binnen 2 weken doorverkocht heeft. Uiteraard; hij was werkelijk in nieuwstaat en uitstekend onderhouden. Het echtpaar, uit Stadskanaal!, had wel gebeld bij thuiskomst dat er een pit in de voorruit zat. Of ze verzekerd waren voor glasschade en het eigen risico wilden betalen en de bon naar de dealer zouden opsturen. Bij de inruil vertelde de verkoper ons nog dat de S80 bij de aflevering aan de nieuwe eigenaar een nieuwe voorruit van de dealer zou krijgen. Ach ja, daar zat de winst voor hun.

De nieuwe eigenaar van de S80 wensen we erg veel plezier met de wagen. Wees er maar zuinig op. Misschien ook hier actief?

Binnenkort moeten we weer naar deze dealer. Voor het vervangen van de wiellager rechts vóór. Kunnen we weer een dag vrij nemen. Hopelijk blijft het hier bij en mankeert er niets aan het AWD systeem (speling?).

Deze vestiging maakt deel uit van een bedrijf met meerdere vestigingen in het land waar we eerder onze auto's ook in onderhoud hadden en inmiddels, wegens klachten over het onderhoud, bij vertrokken zijn.

Nu jullie weer.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 07.12.2014 - 15:46  ·  #17
Heb pas 1x een (Volvo) dealer van binnen gezien, dat was omdat ik de clipjes van het raammechanisme (snel) moest hebben. Mij zul je er niet gauw vinden, voornamelijk omdat ik alles zelf doe. Mocht er iets specifieks zijn waar ik zelf niet uit kom, dan ga ik wel naar een Volvo specialist
rnieuwenhuijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Berichten: 109
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 07.12.2014 - 18:23  ·  #18
Mijn in mei aangeschafte v70 was tot dat moment altijd in onderhoud bij de Volvo dealer in Emmeloord geweest. Deze zomer heb ik alle vloeistoffen vervangen waarbij de remvloeistof gitzwart was en meer leek op afgewerkte olie dan op remvloeistof. Hoezo elke twee jaar vervangen volgens onderhoudsplan?

Daarbij zie ik hier soms prijzen voorbij komen waarvan ik niet begrijp dat dat door de dealer verklaard kan worden (kleine beurt 250 euro, remschijven en blokken rondom 950 euro). Het is duidelijk dat de dealer zijn geld niet meer met de verkoop van auto's verdient maar en dit met het onderhoud probeert aan te vullen.

Als er iets is wat ik zelf niet kan of wil doen, het meeste doe ik zelf, ga ik wel naar de Volvo specialist, bijvoorbeeld in Uden en heb daar graag de reistijd voor over.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 07.12.2014 - 19:51  ·  #19
Wat mij opvalt bij de dealers onderling, zijn de enorme prijsverschillen.
Overigens, € 250,- voor een jaarbeurt....., bij Peugeot vragen ze hier behoorlijk meer voor.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 07.12.2014 - 21:20  ·  #20
Quote door Bigdog

Wat mij opvalt bij de dealers onderling, zijn de enorme prijsverschillen.
Overigens, € 250,- voor een jaarbeurt....., bij Peugeot vragen ze hier behoorlijk meer voor.


Check hier: http://www.broekhuisgroep.nl/acties/volvo-jaarbeurt
Een jaarbeurt voor Peugeot kost hier 229,-.
rnieuwenhuijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Berichten: 109
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 07.12.2014 - 22:34  ·  #21
Die 250 was voor olie en oliefilter en wisselen zomer/ winterbanden, zoals te lezen viel op dit forum.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 13:02  ·  #22
Ik had bij Serva onze V70 gekocht. Niet veel later bleek onze Ypsilon beyond repair. Serva had een Punto staan voor op zich teveel geld, maar omdat we dachten vaste klant te willen worden (en dat wilde Serva ook) die Punto gekocht zonder afdingen. Met nieuwe apk. Ik kan veel, maar niet lassen. Dat wist Serva ook, maar de auto zou gewoon goed zijn. Na een maand of 9 ging ik kijken wat er voor de komende apk allemaal moest gedaan worden, kwam ik een gaatje tegen. Ik denk dat te laten lassen, maar het bedrijf die dat ging doen, belde me op. Ze konden er niet aan beginnen. De auto was al te ver heen om hem uberhaupt zodanig te lassen dat hij door de apk zou komen. Dat ondanks een zachte winter waarbij de auto in de winter niet eens heeft gereden! Die auto was om te beginnen dus al te ver heen.

Serva hierop aanspreken, ze gaven geen thuis. Klanten die in een paar maanden 2 auto's kopen zijn voor hen schijnbaar niet de moeite waard tevreden te stellen en het is voor hen al helemaal geen beletsel om bij elke verkoop de klant opnieuw een oor aan te naaien.

Uiteindelijk heeft Serva de Punto zonder bemerkingen door de apk geloodsd via een "bevriende" garage. Sja, daar mag hun naam natuurlijk niet achter staan. Maar de auto wilden we niet meer hebben, de apk was ongevraagd en ging ik ook niet betalen.

Na lang heen en weer mailen, bellen etcetera. Heeft Serva een aantal opkopers benaderd en ik mocht aan de hoogste bieder, dat was 250 euro (1000 minder dan ik toen inmiddels 10 maanden eerder had betaald). Ik heb dat toen maar gedaan, want Serva liet me keihard stikken voor hun afzetterij.

Uiteindelijk bleek dat Serva de auto voor dat geld lekker zelf heeft gehouden (als ik dat wist, dan zou ik nooit akkoord zijn gegaan) en heeft de auto nu voor 1250 te koop.

Ze weten dat de auto gewoon verrot is ( stoelbevestigingen en gordelbevestigingen en beide zijkanten langs de dorpel doorgeroest!!!). Ik heb medelijden met wie de auto nu onder leuke verkooppraatjes gaat kopen.

Dus Serva is gewoon een ouderwetse handelaar die de naam dealer niet waardig is wat mij betreft, niet eens Lada dealer, laat staan Volvo!
Pala
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 15:53  ·  #23
Ik wil graag een prijsopgave van u mogen ontvangen voor een klein onderhoud van mijn Volvo S 60 170 pk uit 2009, km stand 115000 km.

Mij e-mail is gestuurd naar een Officiële Volvo dealer in het oosten van het land. De antwoord is:", De standaard beurt komt op €350,- incl. BTW hierbij wordt uw Volvo automatisch aangemeld bij Volvo Assisance, dit houdt in dat u een jaar lang pech hulp krijt op uw Volvo.` Ik vind dit prijs te hoog. Wat is jullie mening ?
Franksvolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: KAN gebied
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Berichten: 163
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 15:56  ·  #24
tsjaaaa.

WAT is klein onderhoud...
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 16:08  ·  #25
Goedemiddag allen, ik zag hier net de naam Serva voorbij komen. Daar moet ik op reageren.
Mijn vorige Volvo was een V70 D5 185 pk diesel. Hiermee heb ik niets, maar dan ook niets dan ellende gehad. Ik heb een en ander al eerder in het forum onder de aandacht gebracht.

Serva heeft het gepresteerd voor een kleine 2000 euro aan reparaties te doen, welke vervolgens geen enkel resultaat en nut hadden.
Nieuwe accu, dynamo, verstuiver en 6 a 7 uur arbeidsoon. Auto was 3 jaar oud en had 45000 km gelopen.....Waarom nieuwe accu en dynamo? Accu zit tot op heden in probleemloos in de auto van mijn buurman. De dynamo ligt in mijn garage. Heb ik door laten meten en is in nieuwstaat. (Zijn er geïnteresseerden voor?)
Vervolgens na korte tijd (paar weken later) weer dezelfde ellende.

Auto naar Broekhuis Harderwijk laten afslepen en laten repareren.
Kosten 225 euro en weg problemen. Door alle eerdere ellende had ik geen enkel vertrouwen meer in de D5 (4 keer in het buitenland laten staan) en heb hem tijdens de reparatie ingeruild voor mijn huidige 2.5T.

Ongelooflijk stelletje boeven bij Serva. Kreeg mijn auto ook pas mee na contante/pinnen betaling.
Klachten naar Volvo Nederland gestuurd. Een of andere professionele vrouwelijke afwimpelaarster aldaar stuurd je vervolgens het bos in onder het mom van tja, dat kan gebeuren.....

Al mijn vrienden verklaarden mij voor gek dat ik weer een Volvo kocht na de ervaringen met Volvo. Maar, ben toch een beetje Volvo V70 gek..... :love:
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 16:20  ·  #26
Om terug te komen op de tevredenheid over een dealer, wat betreft de garage. Broekhuis in Harderwijk heeft een zeer goede, correcte werkplaats welke je vlot, netjes en vriendelijk helpen tegen fatsoenlijke tarieven.
ik ben dan ook zeer tevreden over hun werkplaats. Wel is het probleem de lange wachttijd. 4 weken voor ze ruimte hebben voor een beurt. Moet je soms toch weer naar een andere dealer.

De verkoop is/was? wat anders. Onvriendelijk en onpersoonlijk. Heb eerder mij uitgelaten over de inruilprijs voor mijn huidige auto. Kleine 30.000 euro afschrijven in 3 jaar.......
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 18:30  ·  #27
Broekhuis Harderwijk. De hoofdmonteur daarvan werkt nu bij Mudde en Kok in Urk. Ik had een storing en noodloop.

S middags om 17 uur bellen, de volgende ochtend om 8 uur kon ik komen. Als ik het niet vertrouwde wilde hij de auto ook wel thuis ophalen. Ik ben zelf gegaan. Hij begint erg gestructureerd de storing te zoeken en met rookgas binnen een half uur gevonden. En passant nog even een lampje vervangen. Het onderdeel moest besteld worden dus ik kreeg even een gratis leenauto mee.
Eind van de ochtend mocht ik de Volvo weer halen. Nog geen 150 euro voor alles, duur onderdeeltje, dat wel, de uren gewoon erg redelijk gesteld.

Ik ben daar heel tevreden.
Flying Dutchman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterbeek
Leeftijd: 55
Berichten: 175
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 19:05  ·  #28
Quote door Pala

Ik wil graag een prijsopgave van u mogen ontvangen voor een klein onderhoud van mijn Volvo S 60 170 pk uit 2009, km stand 115000 km.

Mij e-mail is gestuurd naar een Officiële Volvo dealer in het oosten van het land. De antwoord is:", De standaard beurt komt op €350,- incl. BTW hierbij wordt uw Volvo automatisch aangemeld bij Volvo Assisance, dit houdt in dat u een jaar lang pech hulp krijt op uw Volvo.` Ik vind dit prijs te hoog. Wat is jullie mening ?



Volgens mij kijkt de dealer naar de huidige kilometerstand en bedenkt 'ie dat daar dan ook wel de 120.000 km. beurt bij past. Als ik uiteindelijk €350,- daarvoor, ben wel benieuwd naar wat ze dan precies uitvoeren, hoef af te rekenen zou ik best tevreden zijn. In de regel ben ik duurder uit.

Overigens hanteert de dealer deze standaardprijzen, maar bespreek wel duidelijk dat als er wat extra zit aan te komen, dat dit met de klant/ jou tevoren wordt doorgesproken. Beschouw het maar als een vanaf prijs.

Overigens tref je op de website van Autoweek, en onder het onderdeel reviews, best veel informatie over de ervaringen van bezitters met hun auto. Moeten jullie beslist eens naar kijken.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 19:23  ·  #29
Quote door Flying Dutchman

Quote door Pala

Ik wil graag een prijsopgave van u mogen ontvangen voor een klein onderhoud van mijn Volvo S 60 170 pk uit 2009, km stand 115000 km.

Mij e-mail is gestuurd naar een Officiële Volvo dealer in het oosten van het land. De antwoord is:", De standaard beurt komt op €350,- incl. BTW hierbij wordt uw Volvo automatisch aangemeld bij Volvo Assisance, dit houdt in dat u een jaar lang pech hulp krijt op uw Volvo.` Ik vind dit prijs te hoog. Wat is jullie mening ?



Volgens mij kijkt de dealer naar de huidige kilometerstand en bedenkt 'ie dat daar dan ook wel de 120.000 km. beurt bij past. Als ik uiteindelijk €350,- daarvoor, ben wel benieuwd naar wat ze dan precies uitvoeren, hoef af te rekenen zou ik best tevreden zijn. In de regel ben ik duurder uit.

Overigens hanteert de dealer deze standaardprijzen, maar bespreek wel duidelijk dat als er wat extra zit aan te komen, dat dit met de klant/ jou tevoren wordt doorgesproken. Beschouw het maar als een vanaf prijs.


Standaard onderhoudsprijzen kun je hier checken: http://www.volvocars.com/nl/sa…fault.aspx
Voor jou auto geeft dat een prijs van 585,-. Die 350,- euro is dus een koopje 8-)
Ik denk ook dat een 120K beurt voor jou auto het meest logisch zou zijn, maar je kunt altijd met minder.........
Optie is dat je een jaarbeurt bij Broekhuis (zie mijn link eerder in dit draadje) laat doen en zelf nieuwe bougies, luchtfilter en interieurfilter plaatst (bestellen bij onze forumsponsor Parts4swedes). Houd je een 150 a 200 euro in je zak gok ik........
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3872
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Liever de (officiële) dealer?

 · 
Posted: 08.12.2014 - 19:33  ·  #30
Sowieso vind ik 't een beetje raar om zoiets via mail te vragen. Nu krijg je gewoon een standaard antwoord. Beter is bellen, nóg beter is gewoon langsgaan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0