Linker achterlicht uitbouwen

Blue2.5T
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Linker achterlicht uitbouwen

· 
Posted: 29.08.2022 - 21:18  ·  #1
Tijdens de vakantie hebben we een muurtje geraakt. Daarbij helaas het achterlicht op de hoek beschadigd.
Inmiddels heb ik een nieuwe unit geregeld. Maar hoe moet ik dat ding uitnemen? Zit hij alleen een klikvinger vast, of is er meer?
Hoe krijg ik hem los?
Het gaat om de lampunit die op de carrosserie zit (dus niet op de klep). Het betreft V70 van de derde generatie (juli 2008)
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: lanciathema.nl
Subject:

Re: Linker achterlicht uitbouwen

· 
Posted: 29.08.2022 - 21:38  ·  #2
Met de vervanger in je hand kun je precies zien hoe hij gemonteerd zit toch?
J-Fortuna
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 29.08.2022 - 22:06  ·  #3
Quote door Blue2.5T

Tijdens de vakantie hebben we een muurtje geraakt. Daarbij helaas het achterlicht op de hoek beschadigd.
Inmiddels heb ik een nieuwe unit geregeld. Maar hoe moet ik dat ding uitnemen? Zit hij alleen een klikvinger vast, of is er meer?
Hoe krijg ik hem los?
Het gaat om de lampunit die op de carrosserie zit (dus niet op de klep). Het betreft V70 van de derde generatie (juli 2008)

Binnenbekleding en de achterbumper moet er vanaf, het is niet moeilijk maar je bent er wel even mee bezig. Ik heb ruim twee jaar geleden het achterlicht vervangen met behulp van deze video: https://youtu.be/eY75scgs5es

Ik heb het toentertijd gecombineerd met de montage van een 12V aansluiting in de kofferbak. Mocht je die niet hebben is dat wellicht de moeite waard, je bent tenslotte toch bezig.
Blue2.5T
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 30.08.2022 - 11:43  ·  #4
Top!
Goede instructie video. Precies wat ik niet kon vinden.
Dank je. Ik ben nog op zoek naar een andere bumper in de juiste kleur. En als ik die heb dan kan ik het gelijk combineren begrijp ik uit deze video.

Selected quotes for multi-quoting:   0