Maar dan nu de vraag, hoe ga ik de kruismoeren goed vast krijgen. Hebben dus nooit goed gezeten. Ook niet met de oude zet. Om de zoveel km zaten ze los,
Als laatste krijgen ze nog even een flink mep met een hamertje, komen nooit zomaar los daarna. Locktite absoluut niet nodig.
Dat gaat als eerste alles weer los en met wat meer lef bij het veer inspannen weer in elkaar en kijken wat het dan doet. Moet een rede zijn waarom ze altijd los lopen bij mij.
Zit wel wind geluid bij oa.
Maar tussendoor hoor je t wel
Als ik het goed hoor komt het redelijk in de buurd van mijn geluid. Van de week eerst alles weer los halen en opnieuw opspannen. Eerst wil ik het kruis moer probleem opgelost hebben.
Kan stuurhuis zijn, beste te testen is stilstaan en dan je stuur heen en weer bewegen. Er moet heel klein beetje speling zijn, maar nagenoeg niet aanwezig. Als er speling op de 'yoke' zit zal aan de linkerzijde van de auto geluid maken. Als je helemaal naar rechts instuurt, raam open, aan buitenzijde gehurkt zitten om naar de stuurstang te kijken, dan via open raam je stuur naar rechts sturen zodat hij tegen de limiet aankomt. Als de stuurstang beetje omhoog kruipt heb je teveel speling= opnieuw afstellen.
Had het bij die van mij, meeste zeggen nieuw stuurhuis, maar op basis van kennis van stuurhuis revisiebedrijf is aandraaien preload op de 'yoke' voldoende. Daar is een servicebulletin van Volvo voor. Dit zegt niet meer dan 4 of 5 'notches' en anders nieuwe, maar je mag er net zoveel aandraaien totdat speling weg is, maar niet te strak dat je frictie hebt bij sturen (voorwielen van de grond). Aandraaien is ff pielen omdat je langs subframe moet, ik heb een steeksleutel afgeslepen zodat hij in de ruimte past.
Zit wel wind geluid bij oa.
Maar tussendoor hoor je t wel
Als ik het goed hoor komt het redelijk in de buurd van mijn geluid. Van de week eerst alles weer los halen en opnieuw opspannen. Eerst wil ik het kruis moer probleem opgelost hebben.
Altijd verstandig, met half afgewerkte onderdelen, is een diagnose niet te maken.
Uit vida begreep ik dat je eerst doe kruis moer met 70nm vast zet en daarna de veer lost.
Op YouTube had ik gezien dat je die afstand moest meten en gelijk moest houden maar dat is dus niet zo.
Beide kanten zaten bij mij dus los, dealer onderhouden door de vorige en eerste eigenaar. (al zaten er ook 2 rubber ashoezen op ipv zo'n stug plastice)
Mijn moeren zitten nu dus wederom los, krijg je zonder dat gereedschap wat blade heeft ook niet vast, je moet je demper zien tegen te houden maar het is een speciale torx achtige.
Wellicht dat Blade weet of je het ook op de auto kunt doen ofdat je eerst de veren weer moet opspannen.
Is geen speciale torx. Maar gewoon een torx. Ik heb tientallen eerst gedaan zonder dat stukje gereedschap. Gewoon het laatste stukje goed vast tikken met een dikke drevel, of rechtstreeks met een hamertje. Demper draait ook niet mee dan hoor.
Uit vida begreep ik dat je eerst doe kruis moer met 70nm vast zet en daarna de veer lost.
Op YouTube had ik gezien dat je die afstand moest meten en gelijk moest houden maar dat is dus niet zo.
Beide kanten zaten bij mij dus los, dealer onderhouden door de vorige en eerste eigenaar. (al zaten er ook 2 rubber ashoezen op ipv zo'n stug plastice)
Mijn moeren zitten nu dus wederom los, krijg je zonder dat gereedschap wat blade heeft ook niet vast, je moet je demper zien tegen te houden maar het is een speciale torx achtige.
Wellicht dat Blade weet of je het ook op de auto kunt doen ofdat je eerst de veren weer moet opspannen.
Wie zou mij dat het stuk uit vida willen toesturen? Wil ik wel eens zien en lezen