Nieuw hier op het forum en gelijk een motorisch vraagstuk.
De auto, een v70 bifuel uit 1999 de motor is door de vorige eigenaar vervangen voor een b5244s ipv de sg.
Het probleem, op benzine loopt hij niet helemaal mooi zowel bij accelereren als bij constante snelheid, op gas loopt hij op 4 cilinders. Dit was zo dat ik hem kocht, en hoopte op de ontsteking omdat het probleem bij beide brandstoffen aanwezig is, welliswaar in verschillende mate maar toch.
Dus eerst nieuwe bougies gemonteerd, denso ik20. Geen verschil
Daarna op gas lopend 1 voor 1 bobine stekker er af gehaald, bij bobine 2 geen verschil dus ik dacht bobine stuk! Nieuwe gemonteerd... geen verschil helaas
Na wat zoeken op het forum kwam ik de ETM tegen maar dat is het niet denk ik, stationair loopt ie goed (op benzine) en heb ook geen storingslampje branden.
Daarna compressie gemeten misschien had cilinder 2 weinig tot geen compressie.
Cilinder 1 tot en met 5: 14, 14, 13, 7, 13
Vreemd cilinder 4 is dus niet goed maar cilinder 2 doet niet goed mee.
Heb ook de stekker van injector 2 nog losgehad om lopen op beide brandstoffen uit te sluiten.
Wat nu te doen ? In ieder geval de kleppen stellen en hopen dat cilinder 4 dan weer goed is, maar dit is niet het hele probleem denk ik.
Iemand nog een goed idee ?
De auto, een v70 bifuel uit 1999 de motor is door de vorige eigenaar vervangen voor een b5244s ipv de sg.
Het probleem, op benzine loopt hij niet helemaal mooi zowel bij accelereren als bij constante snelheid, op gas loopt hij op 4 cilinders. Dit was zo dat ik hem kocht, en hoopte op de ontsteking omdat het probleem bij beide brandstoffen aanwezig is, welliswaar in verschillende mate maar toch.
Dus eerst nieuwe bougies gemonteerd, denso ik20. Geen verschil
Daarna op gas lopend 1 voor 1 bobine stekker er af gehaald, bij bobine 2 geen verschil dus ik dacht bobine stuk! Nieuwe gemonteerd... geen verschil helaas
Na wat zoeken op het forum kwam ik de ETM tegen maar dat is het niet denk ik, stationair loopt ie goed (op benzine) en heb ook geen storingslampje branden.
Daarna compressie gemeten misschien had cilinder 2 weinig tot geen compressie.
Cilinder 1 tot en met 5: 14, 14, 13, 7, 13
Vreemd cilinder 4 is dus niet goed maar cilinder 2 doet niet goed mee.
Heb ook de stekker van injector 2 nog losgehad om lopen op beide brandstoffen uit te sluiten.
Wat nu te doen ? In ieder geval de kleppen stellen en hopen dat cilinder 4 dan weer goed is, maar dit is niet het hele probleem denk ik.
Iemand nog een goed idee ?