Los onderdeel... maar wat is het?

Volvo V70 D5 2006

Harro
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Los onderdeel... maar wat is het?

· 
Posted: 03.07.2017 - 22:45  ·  #1
OK, bij aanschaf uiteraard ff een keer goed onder de motorkap gekeken... wat opviel was een draadje vanaf een onderdeel tegen het schot aan de rechtezijde van de motor. Het draadje loopt naar beneden en verdwijnt ergens achter de rechter aandrijfas. Aan deze draad zat een plastic 'kabel-geleider' vast met een ty-rap. Maar het ding zelf hing dus los. Ik kon niet zien hoe deze 'kabelgoot' vast zou moeten zitten... er zit een soort vierkant uiteinde aan dat blijkbaar ergens ingeklikt kan worden... maar nu nog waar precies? Iemand met een D5 uit 2006 (de 185pk versie dus) die dat kan zien? Voor de gouden tip uiteraard Eeuwig Roem! :-) :-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

Re: Los onderdeel... maar wat is het?

· 
Posted: 03.07.2017 - 23:25  ·  #2
Uhm ... welkom 'Harro' :-|
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 04.07.2017 - 15:44  ·  #3
Beste Harro,

Het is gebruikelijk hier op het forum dat je je zelf eerst even voorstelt.
Als je dat gedaan hebt zul je ook merken dat mensen je beter/sneller willen helpen.

Groetjes Martijn
Harro
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 04.07.2017 - 20:50  ·  #4
Dat voorstellen zal ik inderdaad nog weer opnieuw doen, ik had me ruim een maand geleden aangemeld (Harr0 uit Bemmel) maar na 2 weken kon ik ineens niet meer inloggen, was de gebruikersnaam onbekend en waren m'n posts (het
voorstellen en een draadje over het monteren van de trekhaak) ook verdwenen. Ik had eigenlijk nog de hoop dat het nog ergens op het forum zou staan als ik opnieuw in kon loggen, maar het is geloof ik echt weg...
elevating
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.07.2017 - 22:35  ·  #5
Komt door de forum crash. Van mij was ook alles weg...
staaf
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 10.07.2017 - 17:28  ·  #6
Het onderdeel dat je laat zien is een stukje kabelgoot. Hier loopt normaal gezien de kabel van de abs sensor van het rechter voorwiel in (zwarte kabel met hier en daar een gele markering.
Aan de bovenkant van dit gootje zit een haak (waar je een foto van hebt genomen). In het grijze gedeelte van de torsiestang ( het gedeelte dat vast zit met 3 boutjes oop de carrsoserie) zit een gaatje aan de achterkant. Daar past deze haak in/ over
De onderkant van de goot hangt gewoon los.
Harro
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.07.2017 - 11:35  ·  #7
Okido!! Dan zal ik een kijken of ik hem weer op z'n plek terug kan zetten! Dat wordt pas volgende week, nu ff voor de baas op pad en hij staat op me te wachten bij Lang Parkeren :-)

Dank! (en eeuwig roem uiteraard!! )

Groet
Harro

Selected quotes for multi-quoting:   0