ik zet ze op 45 Nm vast met locktite eigenlijk nooit last met loskomen. overigens ontdekken de meeste t geloof ik dat ie los zit doordat het ans systeem met meldingen komt. maar blijkbaar niet bij iedereen...
Links heb ik die bout er ook niet meer in zitten. Dopje was uit de velg maar niet bij nagedacht verder.
vandaag op de meeting gehoord dat het die bout wel eens kon zijn, en toen m'n vriendin de auto kwam brengen was dat inderdaad het geval.
Ga in ieder geval morgen even 2 van die bouten halen en beide kanten vervangen.
Ben net naar Praag geweest met die auto, 2000 km in korte tijd zonder dat ik van het probleem af wist.
Wel anti skid melding gehad vorig jaar, maar dat was een gebroken ABS ring. Vermoedelijk door het los slaan van een fuseekogel, daar weer voor.
Frank, die ABS ring van mijn S60, was dat rechts of links?
Verder geen meldingen gehad,
Vorig jaar bij aanschaf wel anti skid.
Maar dit was opgelost met nieuwe sleepring/contact stuurwiel.
Ik kan altijd 2 nieuwe bouten bestellen.
Is wel beter!
Volgens mij links dus dat zou dan toch een keer een die losgekomen is betekenen. hmmmm ... rij je nou nog steeds met je oude brikje rond? en geen winterbanden zeker want das zon mooi moment.
Na vervanging van de koppeling de bout aan de bestuurders kant weg. Zag dat het kapje weg was. 2500 km later toch maar eens gekeken of de bout weg was. Hoorde bij bochten wat getik. Garage had de oude bouten er weer in gezet. 2 nieuwe besteld bij Volvo en geplaatst. Zitten er nu ca. 50.000 km in. Die komen er echt niet meer uit. (hoop ik)
Moest even zoeken, maar die ABS ring was wel links inderdaad Frank.
De diesel rijdt nog even door, net weer zomerbanden er op gezet. Bij de wissel zomer-winter ik die bout nooit.
Het moet eerst fout gaan he...