Zijn je olie slangen vettig?
En is er geen andere lekkage in de buurt die dat kan veroorzaken?
Nieuw beginnen voor mijn eigen auto voor de automaat de slangen naar de radiateur vanaf €130,-. Dat vond ik te gortig. Ik kwam verschillende Engelstalige how-to's tegen, maar geen Nederlandse.
Dus bij deze een simpele low budget methode om ze te repareren.
Zorg voor een vervangende slang die bestand is voor de toepassing waar je de slang gaat vervangen. Je kunt die oa bij een automaterialen zaak universeel halen, kost gemiddeld €10,- per meter.
Als je toch daar bent neem dan gelijk een koperen ringetje mee voor achter de aftapplug van de olie.
Tap de olie af. In mijn geval was de radiateur en intercooler verwijderd (voor ongerelateerde werkzaamheden) waardoor ik extra ruimte had om de leidingen in de automaat te kunnen laten terwijl ik de slangen verving. Hierdoor hoefde ik geen olie af te tappen. Omdat ik niet weet welke leiding jij wil vervangen en of er dan olie uit je blok of bak zal stromen is mijn algemene advies: tap je olie af.
Zodra je een slang los haalt komt er een klein beetje olie uit. Zorg voor een opvang bakje of voldoende doeken om het op te vangen
Foto 1: een vettig plaatje.
Het makkelijkst is om de slangen compleet te demonteren, bedenk dat je bij het terug plaatsen misschien nieuwe afdicht ringen nodig zult hebben.
Foto 2: slijpen.
Met een Dremel (of een ander merk) slijp je een sleufje door de 2 geperste kragen.
Foto 3: wrikken.
Met een platte schroevendraaier wrik je de doorgeslepen kragen open en verwijder je ze.
En is er geen andere lekkage in de buurt die dat kan veroorzaken?
Nieuw beginnen voor mijn eigen auto voor de automaat de slangen naar de radiateur vanaf €130,-. Dat vond ik te gortig. Ik kwam verschillende Engelstalige how-to's tegen, maar geen Nederlandse.
Dus bij deze een simpele low budget methode om ze te repareren.
Zorg voor een vervangende slang die bestand is voor de toepassing waar je de slang gaat vervangen. Je kunt die oa bij een automaterialen zaak universeel halen, kost gemiddeld €10,- per meter.
Als je toch daar bent neem dan gelijk een koperen ringetje mee voor achter de aftapplug van de olie.
Tap de olie af. In mijn geval was de radiateur en intercooler verwijderd (voor ongerelateerde werkzaamheden) waardoor ik extra ruimte had om de leidingen in de automaat te kunnen laten terwijl ik de slangen verving. Hierdoor hoefde ik geen olie af te tappen. Omdat ik niet weet welke leiding jij wil vervangen en of er dan olie uit je blok of bak zal stromen is mijn algemene advies: tap je olie af.
Zodra je een slang los haalt komt er een klein beetje olie uit. Zorg voor een opvang bakje of voldoende doeken om het op te vangen
Foto 1: een vettig plaatje.
Het makkelijkst is om de slangen compleet te demonteren, bedenk dat je bij het terug plaatsen misschien nieuwe afdicht ringen nodig zult hebben.
Foto 2: slijpen.
Met een Dremel (of een ander merk) slijp je een sleufje door de 2 geperste kragen.
Foto 3: wrikken.
Met een platte schroevendraaier wrik je de doorgeslepen kragen open en verwijder je ze.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).