Sinds kort ben ik trotse bezitter van een V70 2.5T uit 2003. Bij aanschaf wist ik al dat ik gas in deze auto wilde. Ik kan echter nergens een direct vergelijk vinden tussen CNG of LPG, qua voor- en nadelen.
Wat ik al denk te weten:
Ik heb al topics hier gelezen over LPG en CNG maar nergens worden verschillen en overeenkomsten duidelijk. Aan verwijzingen naar die topics heb ik dus niet zoveel, maar toch bedankt.
Wie helpt me om de juiste keuze te maken?
Wat ik al denk te weten:
- Aftermarket gaat altijd ten koste van laadruimte, maar dit is geen probleem. Had hiervoor een Citroën DS3, dus ben gewend aan geen laadruimte.
- Installaties voor CNG en LPG hebben ongeveer dezelfde ruimte nodig. Ik heb nu 70ltr benzine tank dus grote tank zou prettig zijn.
- CNG is duurder per ltr/kg, maar auto rijdt zuiniger dan op LPG.
- Biogas is erg schoon, maar als ik zo milieubewust was had ik geen oude V70 gekocht.
- Beschikbaarheid is voor mij geen probleem, want op paar kilometer afstand heb ik een biogas plek. Ik moet voor LPG verder omrijden, maar ook dit is voor mij niet belangrijk
Ik heb al topics hier gelezen over LPG en CNG maar nergens worden verschillen en overeenkomsten duidelijk. Aan verwijzingen naar die topics heb ik dus niet zoveel, maar toch bedankt.
Wie helpt me om de juiste keuze te maken?