Als het inbouwen €2500,- kost en je bespaart €50,- per maand, dan duurt het 4 jaar dat voordat je de investering hebt terug verdiend.
Het zit 'm niet in de jaren maar in het aantal km's...
...terug verdienen duurt ong. 30.000 km
Nee hoor. Mijn berekening klopt wel. De besparing is een deel gereden kilometers(lagere brandstofprijzen/prijs per kilmeter) en een deel vaste lasten(hogere MRB). De genoemde €50,- per maand is zomaar een getal. Hoe meer je bespaart, hoe sneller je het terug verdiend hebt.
De 30.000km waar jij naar refereert is puur en alleen de brandstofkosten. Je vergeet daarin te vermelden dat de vaste lasten omhoog gaan.
Als je deze 30dkm in een half jaar doet, is het sommetje totaal anders als op 3 jaar. Dan teken de vaste lasten anders mee per kilometer.
Dus je moet een persoonlijke som maken. Er is niet 1 antwoord dat altijd klopt..
Dus jullie hebben beiden gelijk, maar ook niet helemaal
Als je deze 30dkm in een half jaar doet, is het sommetje totaal anders als op 3 jaar. Dan teken de vaste lasten anders mee per kilometer.
Dus je moet een persoonlijke som maken. Er is niet 1 antwoord dat altijd klopt..
Dus jullie hebben beiden gelijk, maar ook niet helemaal
Klopt. Daarom noemde ik de €50,- per maand aan besparingen
Ik heb zo 1 2 3 eerlijk gezegd geen idee wat de MRB's zijn voor beide situaties. Laat staan het aantal kilometers er mee wordt gereden.
Ga hier ook verder niet over in discussie, deze berekeningen zijn al vaak gemaakt!
...niet alleen hier maar ook heel vaak op het volvo850forum (waar ik al ruim 12 jaar actief ben)
En daar wordt uit ervaring gesproken dus de 30.000 km is wat mij betreft dan leidend.
@FeriV70: ik zou het even rustig narekenen voor jezelf. Er zijn al wat rekentools aangeboden dacht ik. Blindelings uitgaan van een X-aantal kilometers is niet juist in dit geval.
Ik liet Lpg inbouwen met een ringtank. 1600 euro een Prins set met een groupon bon.
Reed in het eerste jaar al 25000 km en had de set al terug verdient.
Er is maar 1 ding wat bepaald wat de terugverdient tijd is.
Hoeveel km je rijd.
Je extra vaste lasten zijn een vast bedrag, ik ging van 82 euro naar 121 euro mrb.
Oftewel in jaar 1 1600 euro inbouw en 500 extra mrb.
Ik moest dus 2100 terug verdienen.
Als het inbouwen €2500,- kost en je bespaart €50,- per maand, dan duurt het 4 jaar dat voordat je de investering hebt terug verdiend.
Het zit 'm niet in de jaren maar in het aantal km's...
...terug verdienen duurt ong. 30.000 km
Nee hoor. Mijn berekening klopt wel. De besparing is een deel gereden kilometers(lagere brandstofprijzen/prijs per kilmeter) en een deel vaste lasten(hogere MRB). De genoemde €50,- per maand is zomaar een getal. Hoe meer je bespaart, hoe sneller je het terug verdiend hebt.
De 30.000km waar jij naar refereert is puur en alleen de brandstofkosten. Je vergeet daarin te vermelden dat de vaste lasten omhoog gaan.
Ik had hem toch echt in 10 maanden en 33.200 km terug verdiend, inbouw koste 2760 euro. En dat is inclusief MRB, 380 euro voor die 10 maanden.
MRB voor een S60 op benzine is 74 euro per maand, lpg kost 110 per maand. Die 35 euro verschil heb je met 1 volle tank al terug.
Probeer mijn excel bestand maar eens in post 6 of 7.
Als het inbouwen €2500,- kost en je bespaart €50,- per maand, dan duurt het 4 jaar dat voordat je de investering hebt terug verdiend.
Het zit 'm niet in de jaren maar in het aantal km's...
...terug verdienen duurt ong. 30.000 km
Nee hoor. Mijn berekening klopt wel. De besparing is een deel gereden kilometers(lagere brandstofprijzen/prijs per kilmeter) en een deel vaste lasten(hogere MRB). De genoemde €50,- per maand is zomaar een getal. Hoe meer je bespaart, hoe sneller je het terug verdiend hebt.
De 30.000km waar jij naar refereert is puur en alleen de brandstofkosten. Je vergeet daarin te vermelden dat de vaste lasten omhoog gaan.
Ik had hem toch echt in 10 maanden en 33.200 km terug verdiend, inbouw koste 2760 euro. En dat is inclusief MRB, 380 euro voor die 10 maanden.
MRB voor een S60 op benzine is 74 euro per maand, lpg kost 110 per maand. Die 35 euro verschil heb je met 1 volle tank al terug.
Probeer mijn excel bestand maar eens in post 6 of 7.
Zoals ik in mijn 2e post dus zei: "De besparing is een deel gereden kilometers(lagere brandstofprijzen/prijs per kilmeter) en een deel vaste lasten(hogere MRB)"
Met de nadruk op "gereden kilometers". Hoe meer je rijd, hoe sneller je het terug hebt...
Om de consternatie nog wat groter te maken zijn er ook Volvo's af fabriek geleverd voor het rijden op aardgas.
Aardgas kost minder dan LPG en is redelijk goed verkrijgbaar.
Voor de prijs van een gasinstallatie krijg je een complete Volvo bi-fuel.
Er is maar een probleem, bi-fuel Volvo's zijn niet dik gezaaid.
Geen idee of de aardgasuitvoering in aanmerking komt voor de G3 regeling.
De Volvo bi-fuel heeft een kleinere benzine tank, een liter of dertig.
Naast de benzine tank is de gas tank ingebouwd. Je verliest dus geen ruimte.
Volvo kan niet toveren, zonder ruimte verlies wordt de actie radius van beide tanks niet groter.
De Volvo bi-fuel heeft een kleinere benzine tank, een liter of dertig.
Naast de benzine tank is de gas tank ingebouwd. Je verliest dus geen ruimte.
Volvo kan niet toveren, zonder ruimte verlies wordt de actie radius van beide tanks niet groter.
Klopt.
Het is het ene of het andere.
Daarom liet ik er een ringtank in hangen.
Ik kan maximaal een liter of 59 tanken maar heb alle ruimte nog.
Bereik is dan met wat kleinere ritjes a 1 op 7 350 tot 400 km.
De v70 is nu eenmaal geen zuinige auto met de korte ritjes.
Echter.
Bij langere ritjes op lpg en een rustigere rijstijl is hij best zuinig.
Aangezien een auto op hogere snelheid meer weerstand ondervindt zul je meer toeren moeten rijden.
Maar ik heb op lpg 1 op 13 gehaald bij continu 104 op de gps.
En daar heb ik echt wel eens gas moeten geven bij inhaal acties.
Ieder moet voor zichzelf bepalen of je goedkoop wil rijden en wanneer je de zaak terugverdient hebt.
Woon je bij de belgische grens liet ik er gelijk lpg in zetten.