dag beste mensen,
ik schreef een tijdje terug over hoger lpg-verbruik na vervanging luchtslang.
het stotter probleem bleef sinds die tijd bij lage toerentallen, alsof de boel verzuipt.
betreft een v70 classic, 10 v 144pk uit 1999, op lpi vialle syteem.
zo sukkelde ik dus door, tót vorige week, toen ik net door de 500000 km ging,
ineens alles uit viel op lpg, en moest ik naar benzine overschakelen.
lpgpomp gaf een pulserend geluid, aan en uit, om de seconde ofzo, af en toe liep de motor weer wel op lpg dan weer
niet.
naar bodo-lpg-specialist gegaan, de man had al eerder een en ander aan het systeem
gerepareerd, tot grote tevredenheid.
hij bereidde mij erop voor dat dit wel eens het einde kon zijn van de pomp.
en omdat ik nog een oude "dubbeltank", met zon appendage deksel heb, de onderdelen
niet meer verkrijgbaar zijn.
het bleek na onderzoek de electronische sturings- unit te zijn die net buiten de appendage
kast zit op de tank., hij had gelukkig nog net een gebruikte liggen, ingebouwd
en nu doet alles het weer.
maar ik werd geadviseerd alvast uit te kijken naar een gebruikte "moderne" ringtank, met nieuw
type pomp erin. die zou met enige aanpassing aan de bedrading etc, goed in te bouwen zijn.
de oude pompmotoren etc, zijn nl niet meer leverbaar.
gelukkig is er ooit voor 2012 [toen ik de auto kocht] een nieuw modern tankreading syteem
ingebouwd, zon ovaaltje met 4 groene ledjes etc., dus qua software en computer LPE, kan dit nieuwere model ingebouwd worden.
waarom gaf hij dit advies: toen vorige week het lpg syteem uitviel, had ik de zekeringsunit
gechecked en 1 x 1,5 A was doorgebrand.
dus vervangen, en brandde weer door.
volgens de man, zou het dus weer kunnen gebeuren, omdat oude pompmotor door slijtage
te veel Amps trekt., klinkt logisch vind ik.
nog een ding: die discussie had ik ook nog wel eens op het forum, het lpg filter, dat iedere 15000 km
schoon gemaakt moet worden [ had ik nooit laten doen; 120000 km nooit], was ook aardig vuil.
volgens velen op het forum toen, zat er in een vialle lpi syteem geen filter dat af en toe gereinigd moet worden.
dit oude systeem dus wel.
de nieuwe ringtank/pomsytemen schijnen inderdaad geen filter-onderhoud nodig te hebben.
bij deze dus, als een van jullie me iets meer kan vertellen over hoe en waar ik mogelijk een gebruikte ringtank voor vialle lpi, G3 kan vinden.
bij voorbaat dank, groet gvz
ik schreef een tijdje terug over hoger lpg-verbruik na vervanging luchtslang.
het stotter probleem bleef sinds die tijd bij lage toerentallen, alsof de boel verzuipt.
betreft een v70 classic, 10 v 144pk uit 1999, op lpi vialle syteem.
zo sukkelde ik dus door, tót vorige week, toen ik net door de 500000 km ging,
ineens alles uit viel op lpg, en moest ik naar benzine overschakelen.
lpgpomp gaf een pulserend geluid, aan en uit, om de seconde ofzo, af en toe liep de motor weer wel op lpg dan weer
niet.
naar bodo-lpg-specialist gegaan, de man had al eerder een en ander aan het systeem
gerepareerd, tot grote tevredenheid.
hij bereidde mij erop voor dat dit wel eens het einde kon zijn van de pomp.
en omdat ik nog een oude "dubbeltank", met zon appendage deksel heb, de onderdelen
niet meer verkrijgbaar zijn.
het bleek na onderzoek de electronische sturings- unit te zijn die net buiten de appendage
kast zit op de tank., hij had gelukkig nog net een gebruikte liggen, ingebouwd
en nu doet alles het weer.
maar ik werd geadviseerd alvast uit te kijken naar een gebruikte "moderne" ringtank, met nieuw
type pomp erin. die zou met enige aanpassing aan de bedrading etc, goed in te bouwen zijn.
de oude pompmotoren etc, zijn nl niet meer leverbaar.
gelukkig is er ooit voor 2012 [toen ik de auto kocht] een nieuw modern tankreading syteem
ingebouwd, zon ovaaltje met 4 groene ledjes etc., dus qua software en computer LPE, kan dit nieuwere model ingebouwd worden.
waarom gaf hij dit advies: toen vorige week het lpg syteem uitviel, had ik de zekeringsunit
gechecked en 1 x 1,5 A was doorgebrand.
dus vervangen, en brandde weer door.
volgens de man, zou het dus weer kunnen gebeuren, omdat oude pompmotor door slijtage
te veel Amps trekt., klinkt logisch vind ik.
nog een ding: die discussie had ik ook nog wel eens op het forum, het lpg filter, dat iedere 15000 km
schoon gemaakt moet worden [ had ik nooit laten doen; 120000 km nooit], was ook aardig vuil.
volgens velen op het forum toen, zat er in een vialle lpi syteem geen filter dat af en toe gereinigd moet worden.
dit oude systeem dus wel.
de nieuwe ringtank/pomsytemen schijnen inderdaad geen filter-onderhoud nodig te hebben.
bij deze dus, als een van jullie me iets meer kan vertellen over hoe en waar ik mogelijk een gebruikte ringtank voor vialle lpi, G3 kan vinden.
bij voorbaat dank, groet gvz