LPG G3

 
 
 
 
 
Beau
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Leeftijd: 54
Berichten: 16
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

LPG G3

 · 
Posted: 05.05.2014 - 10:12  ·  #1
Is ca. 1900 euro voor het inbouwen van een G3 installatie in mn Volvo een goede prijs of zijn er goedkopere aanbieders in het circuit? Via internet is dat zo'n beetje de laagste prijs die ik kan vinden maar ben benieuwd of er iemand nog een ingang kent voor een lagere prijs. Thx!
mirage
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: alphen aan den rijn
Berichten: 48
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 05.05.2014 - 10:22  ·  #2
Ik zou het vooral goed laten doen bij iemand die goed te boek staat. Zelf laat ik later dit jaar een vialle lpi installatie inbouwen omdat ik daar zelf de beste ervaringen/verhalen over hoor. Voor Volvo is dit een hele goede heb ik mij laten vertellen http://www.mesman.nl/ is dacht ik ook sponsor van het 850 forum. Hier gaat mijn installatie in ieder geval ingebouwd worden in september. Inclusief flashlube ben ik dan 2500 euro lichter, en zonder flashlube 2250 voor een vialle lpi installatie. In mijn geval gaat het om een Volvo S60 2.4t ik zie niet direct wat voor Volvo jij hebt.

Wat voor installatie wordt er ingelegd voor die 1900 euro en wat voor auto rijd je? We hebben iets meer info nodig aangezien er verschillende soorten LPG systemen van diverse merken zijn.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 05.05.2014 - 10:35  ·  #3
Henk Boertien is ook zéér kundig met LPG inbouw. Zeker een overweging waard !
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 05.05.2014 - 11:29  ·  #4
Persoonlijk zou ik ook vooreen gerenomeerde inbouwer gaan. LPI is geen must,maarhetrijdterg prettig. Er zijn ook andere systemen die prima voldoen, zeker op de NA-motoren.

Ik ga een forumsponor niet afkraken, maar ik kan je Mandigers in Son zeker aanraden. Bij Mesman is helaas nogal wat verschil in kwaliteit van afwerking. Bij mijn T-5R werd de auto niet afgeleverd zoals afgeproken en dat vind ik jammer; kost me weer een vrije dag om dingen te laten herstellen
Beau
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 's-Hertogenbosch
Leeftijd: 54
Berichten: 16
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 05.05.2014 - 13:35  ·  #5
Oke dank voor de tips. Het is dus een turbo, ik heb me laten vertellend at niet alle turbomotoren van Volvo zo lekker draaien op LPG?
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 11.05.2014 - 08:42  ·  #6
Quote door Beau

Oke dank voor de tips. Het is dus een turbo, ik heb me laten vertellend at niet alle turbomotoren van Volvo zo lekker draaien op LPG?


Wat bedoel je met niet lekker? Volgens mij is met LPI best veel mogelijk 8-) Wat je wel ziet is dat je de Volvo's met km-standen van 500.000+ op lpg steeds minder tegen komt. Door het niet meer toepassen van hydraulische klepstoters is de levensduur van de cilinderkop wat korter geworden. Al kun je met goed onderhoud nog steeds wat km's maken.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 11.05.2014 - 21:33  ·  #7
Quote door Martijn-Wietse

Henk Boertien is ook zéér kundig met LPG inbouw. Zeker een overweging waard !


Boertien heeft Vialle in mijn T5 260pk ingebouwd, inclusief klepsmeer systeem. Het was redelijk netjes ingebouwd, maar met het afstellen (voor deze motor is geen standaard software beschikbaar) hebben ze toch aardig wat moeite mee gehad. Ook de benzine brandstofdruk tijdens het rijden op gas heeft een aanpassing nodig, dit heeft ook lang geduurd voordat het klaar was.


In mijn vorige 850 2,5i 144pk heeft Mesman ingebouwd. Ook netjes gedaan. Ik hoor om mij heen dat Mesman beter raad weet met de speciale motoren en eventuele tuning.

@Beau: de turbo's draaien ook prima op LPG. Ik zou inderdaad wel naar een goede inbouwer gaan, waar ze je kunnen adviseren over het merk installatie. Ook zou ik een electronisch geregeld klepsmeersysteem in laten bouwen, blijven je kleppen langer heel.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 11.05.2014 - 21:45  ·  #8
Mekstra,

Snap ik, feit is wel dat Boertien het uiteindelijk wel voor elkaar heeft weten te krijgen ondanks dat er geen software etc. beschikbaar was. Dat is toch best een prestatie denk ik.. Ik ben natuurlijk geen LPG-specialist, maar het lijkt me dat je bij zo'n geval echt op kennis/vakmanschap moet afgaan om e.e.a af te stellen.

Met Mesman zijn wij niet bekend, dus daar ga ik geen oordeel over geven. Wij hebben alleen nooit klachten gehad of gehoord over Boertien.
Rammstein01
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maarssen-dorp
Leeftijd: 64
Berichten: 215
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 14.05.2014 - 00:18  ·  #9
Goedendag,

Ik heb de G3 installatie van de XC90 vorig jaar maart uit laten voeren door Mesman. Vooraf ook ingelezen over eventuele problemen. Afspraak gemaakt, leenauto mee, en alles keurig geïnstalleerd. Vulpunt netjes achter de tankklep gemonteerd, en tot op heden geen enkele storing gehad. Ik heb wel de installatie met de Flaslube op de injectors. Dat is niet erg als er regelmatig onder de motorkap wordt gekeken. Vergeet je dat dan krijg je vanzelf een heel irritant rood lampje te zien. Je "krijgt" er een 250ml flacon bij. Dat is leuk voor de eerste bijvulling, de 5 liter uitvoering koop ik online omdat er erg veel prijsverschil is bij het kopen van 5 liter Flashlube. De mijne heb ik bij LPGonderdelenshop.nl laten leveren. Bestellen, betalen en 2 dagen later in huis voor €73,75 inclusief BTW en 15% korting. Met 5 liter doe je zeker 40000km.

Rob
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: LPG G3

 · 
Posted: 14.05.2014 - 09:08  ·  #10
Quote door v40pokemon

Quote door Beau

Oke dank voor de tips. Het is dus een turbo, ik heb me laten vertellend at niet alle turbomotoren van Volvo zo lekker draaien op LPG?


Wat bedoel je met niet lekker? Volgens mij is met LPI best veel mogelijk 8-) Wat je wel ziet is dat je de Volvo's met km-standen van 500.000+ op lpg steeds minder tegen komt. Door het niet meer toepassen van hydraulische klepstoters is de levensduur van de cilinderkop wat korter geworden. Al kun je met goed onderhoud nog steeds wat km's maken.


Die uitspraken hoor ik wel eens vaker, toch zijn er al motoren die het hebben gehaald.Volgens mij zijn onze auto's nog te jong om al met kilometerstanden van 500k+ rond te rijden, oftewel er zijn niet veel mensen die zoveel kilometers per maand rijden dat ze al met een auto van +- 2001 op ee stand van 500+ komen. Wanneer de kleppen met regelmaat gecontroleerd worden en je er rustig mee rijdt moet het volgens mij wel lukken, de tijd zal het leren. De oudere 850's en V70's beginnen nu ook pas met flinke standen op te doemen op marktplaats e.d. Voor de diesels idemdito.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0