Zowel LPG als Diesel hebben een aantal voors en tegens:
LPG +
- goedkope brandstof;
- lagere mrb tov diesel;
- toegang tot alle milieuzones;
- lagere prijs per km.
LPG -
- kosten van het inbouwen (ca €2500);
- kosten onderhoud LPG;
- iets hoger verbuik (tov benzine);
- vaker tanken (bij ringtank van ca 50 liter).
Diesel +
- Lager verbruik (minder vaak tanken);
- motorkarakter;
Diesel -
- hogere MRB;
- hogere verzekerings premie;
- geen toegang tot milieuzones ;
- onderhoud tov LPG (injectoren, roetfilter).
AWD kan een voordeel zijn, maar legt 95kg extra in de schaal.
LPG +
- goedkope brandstof;
- lagere mrb tov diesel;
- toegang tot alle milieuzones;
- lagere prijs per km.
LPG -
- kosten van het inbouwen (ca €2500);
- kosten onderhoud LPG;
- iets hoger verbuik (tov benzine);
- vaker tanken (bij ringtank van ca 50 liter).
Diesel +
- Lager verbruik (minder vaak tanken);
- motorkarakter;
Diesel -
- hogere MRB;
- hogere verzekerings premie;
- geen toegang tot milieuzones ;
- onderhoud tov LPG (injectoren, roetfilter).
AWD kan een voordeel zijn, maar legt 95kg extra in de schaal.