Dat die nieuwe downsizing motoren niet geschikt zijn voor LPG is juist echt totale onzin.
Bij een MPI motor komt benzine over de inlaatklep, dus die wordt "gekoeld"/gesmeerd door de brandstof. Bij GDI is dit totaal niet aan de orde.
De uitlaatgastemperaturen bij LPG zijn lager dan bij benzine (ik heb hier meerdere tests van gezien, zelf ook gecheckt)
Mijn 1.2 TSI heeft Vialle LPdi en heeft 325.000km zonder problemen gedraaid.
Alleen preventief de tankpomp vervangen bij 310.000km. Ik heb nu alleen last van vervuiling in het LPG systeem. Dat komt omdat er geen filters in het systeem zitten (bruine aanslag in de leidingen en daardoor problemen met brandstoftrims)
Verder rijdt hij nog perfect. Echt een SUPER systeem.
Inderdaad, ten onder gegaan doordat veel mensen private lease rijden (Want ja dat is financieel echt verstandig!!) en omdat idd bijna niemand zelf een (nieuwe) auto meer koopt. Alles op de zaak of private lease. Plus het belasting nadeel!
Jammer dat iedereen met zulke zaken allemaal napraat.
Zelfde met accu's, genoeg Tesla's met 200.000km plus met rond de 90% SOH accu, dat is perfect als tweedehandsje. Mijn elektrische fiets, Stromer ST2 heeft ook nog een perfect functionerende accu na ongeveer 35000km en 9 jaar...
Wetenschap gaat over feiten, niet over onderbuikgevoelens. Dat heeft ook wel een rol gespeeld bij de ondergang van dergelijke investeringen in LPG systeem.
Terwijl je ruim 2000 euro per jaar op brandstof kan besparen. Mijn VW Polo heeft in 14j zichzelf volledig terugbetaald. Met de besparing op brandstofkosten koop je een hele nieuwe, met LPG erin