dag beste mensen,
ik bezit een v70 classic, 10v 2.5 , begin 99 , op g3 vialle lpi installatie. die is er direkt vanaf de oplevering door VNL, ingebouwd.
het garantiebewijs is van Volvo Nederland, datum van inbouw is ook datum van kenteken kmstand 0,0 etc.
in het garantie bewijs [van Volvo] staat hoe je een ander moet doen, b.v. het inrijden op bezine de eerste paar duizend km.
er staat ook keurig netjes in hoeveel benzine je het beste in de tank kan hebben, en svp niet de gastank leeg rijden etc .
qua onderhoud staat er dat om de 45000 km het GASfilter vervangen moet worden , waar die zit wordt niet beschreven, MOET bij de VNL dealer gedaan worden.
ik zit bijna tegen de 5 ton, en heb de auto sinds 390 k, ik vraag me af of dat toch niet eens gedaan moet worden.
ik heb namelijk de laatste jaren regelmatig last van bokken en horten en stotteren op gas. ik schakel dan een paar keer heen en weer en dan weer 500 of 1000 km geen probleem. Ik was laatst naar italie op en neer, 4000 km, niet een keer last gehad. maar naar mate het weer kouder werd vreemd genoeg, komt het stotterprobleem weer af en toe terug,, soms heel hardnekkig.
heb gasman gebeld, die zegt dat ie eigenlijk alleen wat kan doen/zien als het probleem zich daadwerkelijk dáár op de werkplek voordoet.
ik hoor wel de gaspomp lopen.
kan het dan toch het gasfilter zijn?
het is een oude dubbele tank met een gaspomp die niet meer gereviseerd kan worden zegt de gasman.
zit ook nog zon oude appendage kast op.
de gasman dacht eerst aan pomp, maar vind het ook raar dat ik er dan weer zo lang zonder storing mee rijd.
bedankt, gvz
ik bezit een v70 classic, 10v 2.5 , begin 99 , op g3 vialle lpi installatie. die is er direkt vanaf de oplevering door VNL, ingebouwd.
het garantiebewijs is van Volvo Nederland, datum van inbouw is ook datum van kenteken kmstand 0,0 etc.
in het garantie bewijs [van Volvo] staat hoe je een ander moet doen, b.v. het inrijden op bezine de eerste paar duizend km.
er staat ook keurig netjes in hoeveel benzine je het beste in de tank kan hebben, en svp niet de gastank leeg rijden etc .
qua onderhoud staat er dat om de 45000 km het GASfilter vervangen moet worden , waar die zit wordt niet beschreven, MOET bij de VNL dealer gedaan worden.
ik zit bijna tegen de 5 ton, en heb de auto sinds 390 k, ik vraag me af of dat toch niet eens gedaan moet worden.
ik heb namelijk de laatste jaren regelmatig last van bokken en horten en stotteren op gas. ik schakel dan een paar keer heen en weer en dan weer 500 of 1000 km geen probleem. Ik was laatst naar italie op en neer, 4000 km, niet een keer last gehad. maar naar mate het weer kouder werd vreemd genoeg, komt het stotterprobleem weer af en toe terug,, soms heel hardnekkig.
heb gasman gebeld, die zegt dat ie eigenlijk alleen wat kan doen/zien als het probleem zich daadwerkelijk dáár op de werkplek voordoet.
ik hoor wel de gaspomp lopen.
kan het dan toch het gasfilter zijn?
het is een oude dubbele tank met een gaspomp die niet meer gereviseerd kan worden zegt de gasman.
zit ook nog zon oude appendage kast op.
de gasman dacht eerst aan pomp, maar vind het ook raar dat ik er dan weer zo lang zonder storing mee rijd.
bedankt, gvz