K&N luchtfilters

Jan480
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: K&N luchtfilters

· 
Posted: 30.05.2013 - 09:19  ·  #16
Herby, kun je toelichten hoe je de LMM goed schoonmaakt? of is dat echt af te raden?

en kan iemand mij vertellen hoe/waaraan ik kan merken of mijn LMM sterk vervuild is of zelfs kapot?

wel interessant als het schoonmaken zorgt voor een beter lopende en zuinigere motor...

en wat kost zo'n ding ongeveer?

Ik heb overigens ook een K&N Filter in mijn 2.4 170PK liggen, auto reageert beter op het gas dan voorheen. In mijn 480 ook altijd een K&N filter gehad, en nooit problemen...

ben benieuwd!
Herby
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 30.05.2013 - 09:51  ·  #17
@Jan480 Je kunt de LMM het beste schoonmaken met Isopropyl alcohol (IPA) dit is verkrijgbaar in spuitbusjes bij de betere electronica handel.

Dit spul wordt ook gebruikt om erg fijne electronica te reinigen zoals, chips, microswitches, etc...

Het voordeel is dat het goed reinigt en ontvet, snel verdampt en geen residu achterlaat.

Op het busje zit een slangetje waardoor je onder druk de LMM kunt reinigen zonder hem aan te hoeven raken. (dus nooit wattenstaafjes ed. gebruiken!!)

Het spul eventjes in laten werken, daarna nog eens spuiten.

Ik blaas de LMM daarna nog even met perslucht uit, zodat ik zeker weet dat alle alcohol verdwenen is.

Bij gebrek aan perslucht de LMM anders gewoon te drogen leggen en na een uurtje pas werk inbouwen.

Vaak merk je een slechte LMM aan onregelmatig stationair lopen, hoog brandstofverbruik, roeten, slechte gasrespons op lage toeren, etc...

Een nieuwe kost ongeveer €100,- imi op b.v. Ebay, en bij de Dealer kan hij wel €250,- kosten.
typhoon
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 30.05.2013 - 12:06  ·  #18
Quote door Herby

@Typhoon

Dit is een interessant verhaal, alleen klinkt het alsof het door de leverancier zelf is geschreven, of is dat niet zo? :-/

Betreft het schoonmaken van de lmm, dit is zeer goed mogelijk als hij nog niet te lang en erg vervuild is, echter als je niet weet wat je doet, kun je hem hierdoor ook naar de "eeuwige jachtvelden" helpen.

Maar zodra je dit goed doet, merk je wel verschil in de loop en het verbruik van de motor. :happy:

Van een andere site, maar ik denk inderdaad dat het een artikel is van de leverancier zelf.
Feit is wel dat die LMM's ook stuk kunnen gaan met papieren filters, zoals ik zelf heb ondervonden, en de reflex van een dealer dat het komt door een niet eigen product helemaal niet denkbeeldig is.

Had ook begrepen dat je het schoonmaken van de LMM best met fluwelen handschoenen aanpakt. Wel interessant om, uit ervaring, te weten hoe je dit het best aanpakt.
Jan480
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.05.2013 - 16:04  ·  #19
dank voor de tips!
...

Subject:

· 
Posted: 30.05.2013 - 16:07  ·  #20
...
mz2601

Subject:

· 
Posted: 04.06.2013 - 19:45  ·  #21
Gewoon proberen. Binnenkort gaat er bij mijn Volvo ook 1 op. Oliedampen in de luchtinlaat heb je altijd. Uitzetten van de motor en misschien een keer een terugslag omdat hij afslaat met optrekken.

Selected quotes for multi-quoting:   0