Dennis onze forum sponsor, kan je waarschijnlijk zo vertellen of het bij andere types dan de er Volvo's ook kan, ik heb degene met de zwarte cover, over de aluminium kleppen deksel/air intake. Dus degene zonder de wervelstang.
Als je zaterdag er ook bent, ik ben er rond de middag voor een bak flush.
Ik ben er zaterdag helaas niet bij.
Ik heb de zwart met grijze cover... De 185 pk versie met wervelklep en electronische EGR.
Binnenkort haal ik de inlaatbuis even los om te kijken hoeveel troep er in zit, en wellicht laat ik dan een airintake reiniging doen bij mmts
Zou een dergelijke vervuiling zoals die van bigw daadwerkelijk met een airintake reiniging volledig weg zijn? Ik kan dat haast niet geloven. Daarnaast vraag ik me af wat het effect van zoveel zut in korte tijd doet met de de verbrandingskamers en het roetfilter.
Snap je punt VolvoS60racer, echter ben ik niet roomser dan de Paus, zit hele dagen in de grote stookinstallaties, en daar is de uitstoot van NOX, en CO & CO2 ook een issue, echter hoofdzakelijk bij het verkrijgen van type goedkeuring met bijbehorende subsidies, na de test opstellingen en eerste Inbedrijf stelling regeert toch met hoofdzaak de €, ik kan wel willen dat een installatie schoner brand, echter de klant betaald en bepaald.
En wat Ronald's reactie betreft. Ik ben zelf van mening, en ik kan deze mening onderbouwen met foto's en eigen bevinden dat een air intake dit resultaat niet kan evenaren, zeg niet dat als men dit preventief met een regelmaat uitvoerde het niet zover komt.
Hij is zwart en blijft zwart.
Nee, het is geen overbodige luxe, helaas.
Vieze handen etc...., maar het resultaat is wel een hele fraaie.
Milieunormen......
Succes met de schoonmaak.
Goede vraag.
Eigenlijk zou je de inlaat open moeten halen, om het echte effect te kunnen zien.
Normaliter zou een air-intake het ook zo moeten doen, maar met een verschil....
De air-intake reinigd tot in de uitlaat.
Dat geloof ik voor benzinemotoren. Maar sterk vervuilde diesels zoals die van BIGW krijg je niet schoon met een airintake reiniging.
Ik denk toch echt dat het hele spul dan los moet.
Zou je het wel doen met een airintake, dan vraag bij me serieus af wat het doet met de rest ( verbrandingskamers, kleppen en roetfilter).
Dat krijgt allemaal nogal wat te verwerken namelijk.
Maar ik ben zeer benieuwd naar foto's!