D5 luchtinlaat reiniging

Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: D5 luchtinlaat reiniging

· 
Posted: 15.03.2016 - 08:53  ·  #46
Heb je je EGR laten dicht zetten voor de intake reiniging of erna?
Ervoor verklaart waarom deze niet schoon is... maar dat lijkt me dan ook logisch aangezien er niets meer doorkomt.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 10:09  ·  #47
Als de EGR dicht staat via de software doet deze in het proces niets meer, dus of deze nu vuil is of schoon.
Dat jij niets merkt, snap ik niet daar je zegt dat je wel de extra pk's voelt.
Bij alleen air intake clean heb ik de ervaring dat de motor sneller oppakt en meer vermogen genegeerd en bij het schakelen (automaat) er minder een dip is, dit is nu nog verder verbeterd naar de power flush van Kuba afgelopen zaterdag.
Bobbetje
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 18:23  ·  #48
De air intake reinigen en de egr reinigen zijn dus twee verschillende dingen begrijp ik?
En als dit zo is waarom zou je deze klep dan willen dichtzetten of niet meer gebruiken?
Big w jij hebt duidelijk een fijnere auto terug na de intake reininging begrijp ik?
Volgens mij komen die extra pk's bij karlie vooral door obbe correct me if im wrong maar volgens mij stond karlie zijn auto daar ook even.
karlie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 20:04  ·  #49
Klopt bobbetje,Obbe heeft mijn auto ook onder handen genomen, vandaar dat ik de extra pk's voel... Maar verder loopt hij nog als voor de air intake..die van mij heeft er 3 uur aan gestaan en er kwam geen zuchtje rook uit...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 23:53  ·  #50
Quote door Martijn

Martin reinigt altijd de lucht massa meter bij de Air-Intake. Of het daarmee ook echt nodig is, ik weet het niet. Dan is het is in ieder geval een stukje extra "service"

Klopt.
Nodig ?
De computer ontleent er zijn referentie aan en het is onderdeel van de inlaat.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 08:10  ·  #51
Laten we wel wezen, niet iedereen heeft heel veel gevoel voor de laufkultur van auto's. De een zal het merken de andere niet, mijn vrouw merkte het ook niet, al vraag ik me af of ze merkt wanneer ze met een lekke band rijd.
De één merkt gelijk wanneer er maar een halve bar minder lucht op een banden zit de ander niet. Helaas ben ik van het soort dat heel veel opmerkt (wat niet altijd fijn is vanwege de kosten :swear: )
Persoonlijk zou ik zeggen dat je zeker moet merken dat je motor beter oppakt en vloeiender doortrekt. Al met met zal dit na ca 1000 tot 1500 km nog beter merkbaar moeten zijn.
karlie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 20:44  ·  #52
Nou sorry Marc
Maar ik weet echt wel of ik verandering voel of niet....
Ik loop al vanaf mijn 18de te sleutelen aan auto's en heb 3 auto's in onderhoud van bekenden....
Dus ik snap niet hoe jij deze voorspelling kunt doen over iemand die je niet eens kent...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 21:03  ·  #53
Quote door Bobbetje

Volgens mij komen die extra pk's bij karlie vooral door obbe correct me if im wrong maar volgens mij stond karlie zijn auto daar ook even.

Denk toch dat het een combinatie van 2 werelden is.
Jammer dat dit gelijktijdig is gedaan, want nu weet je nog de werkelijke uitkomst niet.
Aan de andere kant, nu heeft hij wel voldoende lucht om de tuning tot zijn recht te laten komen.
O ja, bij een diesel air-intake hoeft deze niet te roken, dit in tegenstelling tot een benzine variant.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 21:07  ·  #54
Maar stinken deden die diesels wel tijdens de cleaning...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 21:17  ·  #55
En hoe.
Blijft een penetrante geur.
karlie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 21:31  ·  #56
Dat klopt het stonk wel... Heb van de week de inlaatslang nog keer los gehaald en gekeken maar het is echt niet schoon hoor in mijn inlaatspruitstuk.....er zit op sommige plekken echt nog wel een koek met roet...
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 16.03.2016 - 22:10  ·  #57
Als ik naar sommige foto's kijk die ik van een volgekoekt spruitstuk heb gezien zou het ook wel een wonder zijn geweest als dat allemaal los was gekomen. Dan moet je een behoorlijk bijtend middel hebben lijkt me?

En of je dat in je motor wilt hebben?

Ik heb hier op mijn bureau ook nog een blikje BG MOA Engine Oil Supplement staan die ik er nog bij in moet gooien (de auto was te ver afgevuld bij het vervangen van de motorolie waardoor deze er niet meer bij in paste, ik moet nu eerst eventjes wachten totdat wat olie verstookt heb tot ik het er bij kan gooien), maar ik zit nog een beetje te dubben of ik die er nog bij ga gooien. Ik heb afgelopen zaterdag een paar keer met vraagtekens zitten kijken naar wat en vooral hoe het gebeurde en heb er niet een 100% positief gevoel bij gekregen...
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2016 - 07:50  ·  #58
Dus ik snap niet hoe jij deze voorspelling kunt doen over iemand die je niet eens kent...

Zeg ook niet dat jíj niet merkt of het wel of niet wat heeft gedaan, ik bedoelde het in de algemene zin. De één merkt het wel de ander niet, daar is niets mis mee toch?
Alleen jammer dat je het niet merkt, wellicht is er bij jou teveel roet blijven zitten.
Bij de mijne was alles wel schoon na de intake reininging en ik merkte gelukkig wel dat de auto beter oppakte en vloeiender door trekt.
Jammer dat je er een nare na smaak van hebt over gehouden, ik zou als ik jou was wel contact opnemen met diegene die de air intake reiniging heeft uitgevoerd en hem dit mededelen zodat hij het evt kan oplossen.
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.03.2016 - 14:02  ·  #59
Ben het meer de reactie van Marc eens over het contact zoeken met Raymond hierover.
Elk verhaal heeft twee kanten, en meerdere invalshoeken.
Over het algemeen hoor je zeer positieve verhalen over de air intake clearing, het punt van Hans dat je de verschillen beter kunt merken als je cleaning en het chippen niet gelijk had gedaan, kan ik zeker onderstrepen.
Ik heb de air intake mechanisch gereinigd, zie begin topic en ik heb een compleet andere auto nu, weet echter niet of dit al eens eerder is gebeurt anders mag dit wel bij 460k denk ik, heb nu wel bewust wegens gebruik van de auto de EGR dicht gezet.
Ronald5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.03.2016 - 07:57  ·  #60
Zijn er nog filmopnames gemaakt van een airintake reiniging?

Selected quotes for multi-quoting:   0