Bij een koude start krijg ik mijn M56 bak NIET in z'n 1e versnelling of in z'n achteruit als ik in z'n neutraal gestart heb. De 2e versnelling wil al wat gemakkelijker en de overige versnellingen zijn redelijk gemakkelijk te selecteren.
De enige manier om in de 1 of R te komen is door eerst een andere versnelling te selecteren. Zelfs dan moet ik echt flink druk op de pook zetten en dan glijd hij heel langzaam en stroef in de eerste vernselling. Vooral de achteruit is af en toe een hel. Als ik dan een kilometer gereden heb gaat 't al een stuk gemakklijker.
Ik rij snel wanneer dat kan en ga regelmatig de polder in om even echt te knallen. Ik schakel echter altijd heel beheerst en double-clutch en heel-and-toe eigenlijk altijd uit gewoonte. De synchro's en koppeling worden dus vrijwel nooit belast. Ik kan me dan ook niet echt voorstellen dat deze het probleem zijn. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de koppeling niet helemaal vrij komt? Het aangrijpingspunt zit al wel vrij hoog, maar dat moet dan toch juist helpen?
De enige manier om in de 1 of R te komen is door eerst een andere versnelling te selecteren. Zelfs dan moet ik echt flink druk op de pook zetten en dan glijd hij heel langzaam en stroef in de eerste vernselling. Vooral de achteruit is af en toe een hel. Als ik dan een kilometer gereden heb gaat 't al een stuk gemakklijker.
Ik rij snel wanneer dat kan en ga regelmatig de polder in om even echt te knallen. Ik schakel echter altijd heel beheerst en double-clutch en heel-and-toe eigenlijk altijd uit gewoonte. De synchro's en koppeling worden dus vrijwel nooit belast. Ik kan me dan ook niet echt voorstellen dat deze het probleem zijn. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de koppeling niet helemaal vrij komt? Het aangrijpingspunt zit al wel vrij hoog, maar dat moet dan toch juist helpen?