m56>m66 swap

Hedzerd21
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

m56>m66 swap

· 
Posted: 14.08.2021 - 02:43  ·  #1
Aangezien mijn huidige m56 slijtage toont doordat hij steeds vaker uit de 3de versnelling schiet, heb ik contact opgenomen met iemand die eventueel mijn versnellingsbak (zodra er een definitieve diagnose is) kan vervangen.

Nu is mijn vraag; kan ik mijn huidige m56 bak op mijn s60 D5 (D5244T) vervangen dmv een m66?
En wat komt er allemaal extra bij kijken?

Koppeling + vliegwiel zijn 40xxxkm oud, zijn deze nog te gebruiken op een m66?

Hoe zit het met de cruise control? Ik had begrepen dat deze de 6de versnelling niet ‘herkend’ en daarom dus niet op de 6de versnelling werkt, is dit in te leren met vida?

Meer tips zijn altijd welkom!
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: m56>m66 swap

· 
Posted: 14.08.2021 - 09:10  ·  #2
Ik had een V70n handbak M66 met cruise control en volgens mij registreert de auto niet welke versnelling is ingeschakeld, dat is iig nergens af te lezen bij een handbak, dat is enkel bij de automaat (geartronic). Dus om die reden zou de swap geen probleem moeten zijn. Ruimte weet ik niet, wellicht is de M66 groter? Vliegwiel zou ik meenemen, al zou er met die km-stand al best eens een nieuwe kunnen zijn ingezet.
Zijn je schakelrubbers of -kabels niet versleten waardoor hij er niet goed in gaat? Er was laatst iemand hier die een stuk plastic op de kabels had laten vallen waardoor hij niet goed kon schakelen.
Hedzerd21
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

Re: m56>m66 swap

· 
Posted: 14.08.2021 - 12:27  ·  #3
Quote door Bolbo

Ik had een V70n handbak M66 met cruise control en volgens mij registreert de auto niet welke versnelling is ingeschakeld, dat is iig nergens af te lezen bij een handbak, dat is enkel bij de automaat (geartronic). Dus om die reden zou de swap geen probleem moeten zijn. Ruimte weet ik niet, wellicht is de M66 groter? Vliegwiel zou ik meenemen, al zou er met die km-stand al best eens een nieuwe kunnen zijn ingezet.
Zijn je schakelrubbers of -kabels niet versleten waardoor hij er niet goed in gaat? Er was laatst iemand hier die een stuk plastic op de kabels had laten vallen waardoor hij niet goed kon schakelen.

Ik weet niet of het een grote impact kan hebben maar maanden terug was er 1 van de T25 schroefjes daar naar beneden gevallen, schroefje van de radio. Alleen het gedoe met de 3de versnelling speelde zich al langer af dan sinds het schroefje erin was gevallen, het gebeurde toen alleen bijna nooit, heel zelden als ik een rotonde in zn 3 nam, nu is het bij constante snelheden, bochten, rotondes. Als ik optrek voor bijvoorbeeld een snelweg of bij een stoplicht weg, dan heb ik nergens last van.

Selected quotes for multi-quoting:   0