na 2 maanden.... stuk

en nu

Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: na 2 maanden.... stuk

· 
Posted: 13.12.2016 - 00:49  ·  #16
Oké, dus even optellend:
- kachelradiateur
- thermostaat
- distributieset
- waterpomp (neem je dan meteen mee)
- koppakking
- remmerij rondom
- draagarmrubbers (tenzij je het zelf doet, worden dat meestal complete draagarmen)
En dan loop je nog het risico op verdere schade in/aan het blok doordat de boel te heet is geworden.

Ik vind 2.700 aardig aan de prijs; dat moet goedkoper kunnen, leg eens contact met wat goede namen van hier? Maar als je ook nog nieuwe schijven en blokken moet hebben, gaat het alsnog wel prijzig worden. Hoe dan ook: zorg dat je een goede vergelijking krijgt. Als de prijs dan alsnog op 2.500 à 3.000 uitkomt, lijkt het me helder. Kom je op 1.500 à 2.000 voor alles, is het een ander verhaal.

Ik zou het wel weten als het meer dan 2.500 euro is. Als de boel in nette staat is kun je proberen onderdelen te verkopen (interieur, stuur, radio, verlichting, etc) en het wrak bij de sloop achterlaten. Misschien dat er ook nog wel een geïnteresseerde is voor de automaat. Pak op het totaal een paar honderd euro, die reserveer je voor tuning en een flush bij de volgende auto. De wielen hou je uiteraard zelf.
En voor 2.700 euro plus de kosten van de remmen en de draagarmen (of draagarmrubbers) ga je op zoek naar iets anders. Voor 3k moet je een prima auto kunnen kopen en dan hou je nog een paar honderd achter de hand voor onderhoud. Knoop daar je 'oude' wielen op en je kunt weer even vooruit.

Kun je die 3k nu niet missen? Koop dan een brik op LPG met een half jaar APK, lach iedereen een half jaar uit omdat je geen drol betaalt en zorg dat je in de tussentijd gaat sparen voor, en uitkijken naar een goed exemplaar van een V70N.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 08:34  ·  #17
Quote door GRUNNS60

NO Groningen? hmmm werkplaats beschikbaar. wie heeft zin..... en hoe lang kun je m missen?

Ik
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 08:39  ·  #18
Niet betweterig bedoeld, maar je omschrijft dat de reparatiekosten hoger zijn dan de aanschafwaarde van de auto. Maar dit is toch eigenlijk irrelevant. Als ik ALLE onderhoudskosten en beurten van de V70 van afgelopen 11 jaar bij elkaar optel, dan had er nog een leuke middenklasser naast gestaan.
Kort genomen, autorijden kost nu eenmaal geld. En je kunt wel een andere aanschaffen, maar dan kun je wederom voor dezelfde kosten komen te staan. Die kans is nu eenmaal vrij groot bij oudere auto's en vooral ook met die KM-stand. Persoonlijk zou ik op het aanbod hierboven in gaan en kijken wat je via het forum geregeld krijgt. Ik durf daarmee wel te zeggen dat je de beste expertise krijgt voor waarschijnlijk de helft van het geld, en je kunt daarna weer lekker rondsnorren met de V70.
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 08:42  ·  #19
Quote door GRUNNS60

NO Groningen? hmmm werkplaats beschikbaar. wie heeft zin..... en hoe lang kun je m missen?

ja Farmsum dus bij jou om de hoek. Ik heb een auto nodig, maar ik kan natuurlijk iets tijdelijks regelen en deze evt schorsen dan is er tijd. Zelf niet zo heel veel verstand van auto's al leer ik steeds meer.

Maar goed, wat zou dit verhaal kosten in geld en tijd?

het rijtje aan reparaties wat eerder al genoemd werd.

Ondertussen ga ik ook wat prijzen vragen bij andere garages om toch vergelijking te hebben. Mijn portemonnee zegt, niet meer doen, andere auto halen, maar het gevoel wil deze auto redden hahaha
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 08:46  ·  #20
Quote door Jack van Iersel

Niet betweterig bedoeld, maar je omschrijft dat de reparatiekosten hoger zijn dan de aanschafwaarde van de auto. Maar dit is toch eigenlijk irrelevant. Als ik ALLE onderhoudskosten en beurten van de V70 van afgelopen 11 jaar bij elkaar optel, dan had er nog een leuke middenklasser naast gestaan.
Kort genomen, autorijden kost nu eenmaal geld. En je kunt wel een andere aanschaffen, maar dan kun je wederom voor dezelfde kosten komen te staan. Die kans is nu eenmaal vrij groot bij oudere auto's en vooral ook met die KM-stand. Persoonlijk zou ik op het aanbod hierboven in gaan en kijken wat je via het forum geregeld krijgt. Ik durf daarmee wel te zeggen dat je de beste expertise krijgt voor waarschijnlijk de helft van het geld, en je kunt daarna weer lekker rondsnorren met de V70.

Heb je helemaal gelijk in, alleen in dit geval is het binnen 2 maanden dat maakt het zo pijnlijk zuur. waren de kosten verspreidt geweest, was het anders geweest, nu krijg ik alles ineens en toch onverwachts op mijn bord. Verder heb je gelijk en ga ik kijken wat ik hier kan vinden/regelen al is het alleen om alle opties duidelijk te hebben. Oh en ik zie het niet als betweterig hoor. Jullie mening wordt gewaardeerd en als ik die niet had willen hebben, had ik niet moeten posten
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 09:14  ·  #21
Beetje mosterd na de maaltijd, maar ik zou ook repareren. Je weet nu wat je hebt en je weet nooit wat voor ellende je weer met de volgende auto op de hals haalt. Voor hetzelfde geld klapt daar de automaat eruit en sta je weer tegen een rekening van 2000 euro aan te kijken. En je kan er donder op zeggen dat daar ook de draagarmen etc van vervangen mogen worden.

Ik had zelf ook een aan het begin wat flinke kostenposten (2 gebroken veren, bak spoelen, draagarmen + fuseekogels, alarm sirene, intercooler, radiateur, motorsteun, baksteun, luchtmassameter, bandjes etc etc). Inmiddels zit ik ook al op 2600 euro aan onderhoud en kosten, maar alles is nu wel voor elkaar en ik weet wat ik er aan heb. De onderhoudskosten per kilometer zakken nu ook erg rap.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 09:23  ·  #22
ik las dat je al vaker pech hebt gehad met auto's. weet ook dat een dergeljke volvo te koop is tussen de 1500 euro en 5000 euro. Daar zit kwalteitsverschil in. en iemand doet nooit een auto weg als ie net een grote beurt heeft gehad, nieuwe michelins er heeft gekregen, etc. dus als je aan de onderkant gaat zoeken vind je auto's met achterstallig onderhoud, mogelijk verborgen gebreken, en dat vertaalt zicvh in de (lage) aanschafprijs. als je geen verstand van techniek hebt kun je beter kopen bij een gerenommerd adres waar je ook garantie krijgt of in ieder geval kunt terug keren voor defecten.
dus je kunt nu gauw iets anders kopen wat in dezelfde staat verkeert, en ben je over een paar maanden weer aan de beurt.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 09:27  ·  #23
En ik heb sterk het gevoel dat heel veel V70's die tweedehands worden aangeboden (groot) onderhoud nodig hebben of aan zit te komen, en dat ze mede daarom te koop worden aangeboden.

Als de auto 125% in orde is verkoop je een V70 uit 2001 niet voor minder dan €4000 lijkt mij.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 10:18  ·  #24
Ik denk dat het lastig is om een prijs te hangen aan een auto ut een bepaald bouwjaar.

Die van mij is van 2001.
Het is de 2.4T maar zonder tuning.

Onderhoud is ondertussen wel gedaan.
Dwz
Draagarmen.
Preventieve oliedruk
Automaat flush
Koelvloeistof flush
Compleet nieuwe gasinstallatie.
Uiteraard olie filters bougies noem maar op.
Olie filter
Brandstof filters.
Goede banden.
Tinten.

Maar ik krijg nooit meer wat ik heb uitgegeven aan deze auto.
3300
1800
600
450
220

Totaal meer dan 6000 euro.

Dit is grofweg een indicatie.
Uiteraard veel dingen vergeten
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 12:39  ·  #25
distributieset kwaliteitsmerk 200 euro (pomp, riem, spanner)
kop vlakken 100-200 euro
onderblok checken/vlakken afhankelijk van schade ook zo'n 200 euro
kleppen, lifters etc. vervangen en afstellen ook afhankelijk van schade
onze uren gratis.
Denk dat je max. 1000 kwijt bent.
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 12:44  ·  #26
Quote door grrroovedude

distributieset kwaliteitsmerk 200 euro (pomp, riem, spanner)
kop vlakken 100-200 euro
onderblok checken/vlakken afhankelijk van schade ook zo'n 200 euro
kleppen, lifters etc. vervangen en afstellen ook afhankelijk van schade
onze uren gratis.
Denk dat je max. 1000 kwijt bent.

Dat klinkt natuurlijk al een stuk vriendelijker qua prijs...
maar kost jullie ook tijd

ok maar dan moet ook de kachelradiateur / thermostaat en eerder werd ook nog de waterpomp geroepen.

en optioneel, maar niet direct nu noodzakelijk zijn
remmen (schijven en klauwen) voor
en draagarmrubbers voor
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 13:28  ·  #27
Wat ik mijzelf zou afvragen, is hoe lang je nog met de auto wilt doen. Hij heeft al 427dkm ervaring en dat er meer onderhoud aan zit te komen is te verwachten.
Zelf (mbv forumleden) repareren is ten alle tijden goedkoper dan bij een garage, alleen zal het wat meer tijd in beslag nemen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 13:30  ·  #28
Thermostaat is max. 2 tientjes. Reken er voor klein grut nog een 100 euro bij. Kachelradiateur weet ik niet. Dacht wel dat t dashboard er daarvoor uitmoet, maar dat kan dan mooi in de tijd dat de kop gevlakt wordt.

Klauwen, blokken, schijven en draagarmen nog s een 3 á 500. Kan goedkoper met no name klauwen maar ik zou gewoon TRW/ATE kopen.

Waterpomp zit in de distributieset. (SKF)
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 21:21  ·  #29
Quote door Arnoud_

En ik heb sterk het gevoel dat heel veel V70's die tweedehands worden aangeboden (groot) onderhoud nodig hebben of aan zit te komen, en dat ze mede daarom te koop worden aangeboden.

Als de auto 125% in orde is verkoop je een V70 uit 2001 niet voor minder dan €4000 lijkt mij.
Uiteraard. Een V70N is gewoon een E-segmenter met bij hogere kmstanden ook bijkomende kosten. De tijd van de 850's die 'nooit' onderhoud nodig hadden (wat ook een fabeltje is), is voorbij. Alle waar naar z'n geld.
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 14.12.2016 - 14:07  ·  #30
Een V70 van 2000 en erna is gewoon vele malen duurder in onderhoud dan een 850.

Heb ze beide staan (meerdere) en alles voor een V70N is dubbel zo duur en dubbel zoveel electronica wat mis gaat.

Als je er nu een koopt voor 3000 euro, reken maar op nog 3000 euro achterstallig onderhoud. Simpel as that, feit is wel dat ze dan bij gewoon goed onderhoud eenvoudig weer een paar ton meegaan, ookal staat de teller al op 300.000+km. ^_^

Mijn vriendin rijd nochtans met de 850 40.000km en slechts 400 euro onderhoud.

Met de V70N heb ik er ruim 10x dat in moeten stoppen het eerste jaar. Deels preventief, deels gewoon omdat alles 3x zo duur is en de electronica :bandit: ... Doe mij ook maar weer een 850, :shame:

Selected quotes for multi-quoting:   0