Ja. Helemaal waar. Als je een v70 neemt, altijd een 97-98 model nemen.
Geen ETM, 1 bobine dus geen 5, geen vrijlooppoelies, dure dynamo's , geen canbus etc.
Alles is gewoon stukken goedkoper.
En er gaat gewoon minder aan kapot, omdat er minder op en aan zit.
Met een gaskabel doe je 5 a 6 ton....
Nix inleren van een gaskabel.....
Per 1998 kwamen de gedeeltelijke canbus varianten, en per 2000 was het helemaal gedaan.....
De 240-740-940 modellen waren nog simpeler.... fuseekogels etc zijn voor alle modellen gelijk...
En nog veel goedkoper..... De omslag van prijzen en componenten kwam eigenlijk bij de 850 al.
De vraag is echter, wil je een keer 19 jaar ( nu bijna 20 jaar ) oude wagen wel rijden nog.....
Als je een moderne wagen koopt, ( geldt voor ieder merk, neem dan een wagen die is onderhouden, achterstallig onderhoud gaat je gewoon goed geld kosten )
Geen ETM, 1 bobine dus geen 5, geen vrijlooppoelies, dure dynamo's , geen canbus etc.
Alles is gewoon stukken goedkoper.
En er gaat gewoon minder aan kapot, omdat er minder op en aan zit.
Met een gaskabel doe je 5 a 6 ton....
Nix inleren van een gaskabel.....
Per 1998 kwamen de gedeeltelijke canbus varianten, en per 2000 was het helemaal gedaan.....
De 240-740-940 modellen waren nog simpeler.... fuseekogels etc zijn voor alle modellen gelijk...
En nog veel goedkoper..... De omslag van prijzen en componenten kwam eigenlijk bij de 850 al.
De vraag is echter, wil je een keer 19 jaar ( nu bijna 20 jaar ) oude wagen wel rijden nog.....
Als je een moderne wagen koopt, ( geldt voor ieder merk, neem dan een wagen die is onderhouden, achterstallig onderhoud gaat je gewoon goed geld kosten )