na 2 maanden.... stuk

en nu

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: na 2 maanden.... stuk

· 
Posted: 09.02.2017 - 20:43  ·  #76
Ik zou hem op een oplegger zetten en naar MMTS brengen

Dan krijg je een eerlijk antwoord.
En Waltersan heeft ook een goede.
Een jap kopen en dan rustig kijken wat je wil.

Over 6 maanden kan de v70 ook gerepareerd worden.

Maar ik ging echt naar een V70 kenner.
En een blok moet toch wel te doen zijn, alleen zou ik gelijk de preventieve oliedruk reparatie doen met inbouwen.
rolvio
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 21:11  ·  #77
Knap balen is dit zeg! Je zou ook nog eens bij garage VanderVelden kunnen vragen. Zijn kundige lui met een redelijk uurtarief. Voor alle klussen die ik niet zelf kan/wil ga ik daar heen. Zij bouwen in ieder geval wel 2e hands automaten in.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 21:18  ·  #78
Hunterparts in Gorredijk is een bekend adres in het noorden, staat regelmatig op marktplaats met motorblokken.
Maar als het vertrouwen volledig weg is, is het denk ik slim om een nieuwe weg in te slaan en afscheid te nemen van deze auto, ondanks dat je er al veel geld in hebt gestoken.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.02.2017 - 23:42  ·  #79
Dit is wel enorm K..

blok oa via :
https://www.onderdelenlijn.nl/…eel/motor/
https://www.onderdelenlijn.nl/…eel/motor/
http://www.ebay.de/itm/Volvo-B…SwTA9X8l3-
http://www.ebay.de/itm/VOLVO-V…Swo4pYY4Ru
http://www.marktplaats.nl/a/au…=lr&pos=13

Hoe lang kan wil je m missen? Hoe goedkoop (kunnen we) aan een blok komen..
durf je t aan/ zie je het zitten?

ik heb wel plek om te sleutelen, temp is even niet goed, maar binnenkort wel weer.
en heb t natuurlijk druk maar soms....

en dit is wel een uitdaging.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 10.02.2017 - 01:32  ·  #80
Verschrikkelijk balen van je auto. Wat heb jij een pech gehad. Helaas kennen veel v70n eigenaren deze pech. Ik heb mijn auto nu een jaar en heb inmiddels richting de 4000 euro aan de auto verspijkerd aan onderhoud en reparaties. 2500 euro bak revisie na een half jaar. Daarvoor al 2 keer de bak laten spoelen. Dim laten repareren. Olielekkage opgelost. Koelvloeistof lekkage opgelost. B4 servo cover vervangen. Bobine vervangen. Boost sensor. Draagarmen voor. Alle motorsteunen. Staat nu ter reparatie met een aanlopende rem. Kan nog even doorgaan :). Het onderhoud van deze auto`s is enorm belangrijk. Op Den duur gaat het je bijten. Hoe grieplig het ook is. Het grootste onderhoud heb je al achter de rug. Voor 600 euro heb je geen fatsoenlijke auto, maar wel een motorblok. Met de hulp van vriendelijke forumleden moet je dit blok wel kunnen inbouwen. Neem direct de carter ventilatie en oringen mee. Met het carter eraf zie je ook gelijk de binnenkant. Kan je een aardige inschatting maken van de staat. Het geld wat je hebt uitgegeven is ronduit balen, maar ben je al kwijt. Als je een auto van 600 auto koopt heb je al snel een hoop schroot wat ook zeker een geldinjectie gaat vragen. Bij mij begonnen de eerste problemen ook al na 14 dagen na aanschaf. Auto's blijven altijd een gok. Je basis is nu goed. Tenminste daar lijkt het op.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.02.2017 - 06:55  ·  #81
Ik heb net t hele verhaal nog eens gelezen. Dit is wel mega ongelukkig. Maar snap oom wel dat je t zo wel erg moeilijk wordt om in je auto te bljjven geloven. Het aanbod livt er maar dan moet je niet op tijd staan en dr nog wel wat geloof in hebben. :thumb:
vlubbers
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 11.02.2017 - 22:36  ·  #82
Een weekend vol piekeren. Vertrouwen en de wil om verder te investeren in deze auto is eigenlijk wel weg inmiddels als ik eerlijk ben. Maar als iemand na het lezen van alles de auto wil overnemen en er verder mee wil dan hoor ik het natuurlijk graag.
Maar wat dan wel? Misschien toch maar geen youngtimer meer ik moet een goede functionerende werk en ook familiebak hebben. Eennieuwere Volvo is waar ik zelf aan denk. Maar de vrouw is enorm volvomoe. (Die had bij de koppakking al gezegd, niet meer doen. ). Die ziet me liever een Leon leasen maar dan rij ik zon saaie plastichok maar daar zit ik weer niet op te wachten. .
JohanPR7

Subject:

· 
Posted: 11.02.2017 - 22:43  ·  #83
Of inderdaad een "Japanner" in afwachting van wat jullie dan graag willen als auto. Leasen of toch eigen auto? Maar begrijp je gevoel goed om toch voor een andere Volvo te gaan. Maar snap je vrouw ook alleen is dergelijke rampspoed vaak individueel en niet echt merkgebonden.

Kun je vanuit het werk een Leon SW leasen?
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 11.02.2017 - 22:56  ·  #84
Ik denk niet dat je een volvo zonder werkende motor makkelijk verkoopt. Deze zal denk ik alleen normaal geld op brengen in onderdelen. Snap je gevoel helemaal. En zeker van je vrouw. Maar ik denk dat met een andere motor lees 3 maanden lease kosten een goed rijdende eigen auto hebt.
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 11.02.2017 - 23:13  ·  #85
Hallo
Ik.kan de auto wel fixen hoor
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 10:37  ·  #86
Verkoop gaat je inderdaad ook heel weinig opleveren. Maar een auto is ook emotie en als je het vertrouwen helemaal kwijt bent is dat ook lastig. Immers...dan doe je dit maar bij elk volgend kwaaltje denk je weer terug aan alle ellende die je hebt gehad.

Ik zou ook eens concreet gaan rondkijken wat de alternatieven zijn en dit allemaal doorrekenen. Er zijn best betrouwbare youngtimers te koop als je wil, maar het is wel goed zoeken. Die auto's hebben immers allemaal al 15 jaar slijtage en verschillende eigenaren gehad, dus er zal altijd wel iets mee zijn.
DenniS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 11:28  ·  #87
Hier het zelfde, heb verleden jaar een S60 gekocht, bij de koop geen storingen, 1 dag later Emissie lampje aan.
Elke keer in Vida een andere reden.
Gedaan :
2x lambdasonde
Gasklephuis vervangen
Nieuwe uitlaat
LMM vervangen
Carterventilatie laten vervangen
Met rookmachine gecontroleerd op vacuum
Katalysator laten controleren
etc etc
Niks haalde uit, ik was er zo flauw van dat ik hem met dik verlies verkocht heb.
Dat lampje bleef na elke rit terug komen nadat deze uitgezet was.

Dus ik snap je frustratie, mijn vrouw zei ook al, weg met die auto.
Erg jammer, hij reed erg lekker maar kwam niet door de emissie keuring heen.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 13:49  ·  #88
Soms heb je geluk, soms pech.
De 140pk en de 170pk staan bekend om platgedrukte o ringen in het carter.
Vaak heeft dit met het onderhoud in het verleden te maken.
Beter is het om bij aanschaf van zo'n versie deze preventief te laten vervangen (zijn de kosten niet).
Een Volvo met een defect blok levert weinig tot niets op, dus vervangen is de veiligste optie om nog eenigzins een normaal bedrag terug te ontvangen bij inruil.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 14:35  ·  #89
De vraag is nu alleen of het zinvol is om te investeren in een andere motor om daarmee de verkoop makkelijker te laten gaan. Maar dat is volgens mij wel uit te rekenen wat de auto nu oplevert en wat hij oplevert na reparatie minus de gemaakte kosten. Kan me goed voorstellen dat ts de stekker er uit trekt en op zoek gaat naar een andere auto.
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 15:19  ·  #90
Quote door Waltersan

De vraag is nu alleen of het zinvol is om te investeren in een andere motor om daarmee de verkoop makkelijker te laten gaan. Maar dat is volgens mij wel uit te rekenen wat de auto nu oplevert en wat hij oplevert na reparatie minus de gemaakte kosten. Kan me goed voorstellen dat ts de stekker er uit trekt en op zoek gaat naar een andere auto.

Het is een beetje een onmogelijke keuze. Angst dat er na een andere motor weer wat achterweg komt is echt groot. Nu is hij niets waard ondanks al het geld wat er inziet. Verkopen in onderdelen is ook niet mijn ding. (Private)leasing is een alternatief maar wordt ik ook niet heel gelukkig van want dan is Volvo geen keuze. En wordt het meer een Seat Skoda oid.

Dealer heeft een 2009 2.4d met 240k voorgesteld en dan geeft hij nog wat voor deze. Maar dan is hete eer de vraag komt er nog wat achterweg.

Selected quotes for multi-quoting:   0