na 2 maanden.... stuk

en nu

florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: na 2 maanden.... stuk

· 
Posted: 12.02.2017 - 16:11  ·  #91
Zwaar Oeps dit.. Als je garantie krijgt op de voorgestelde v70 dan is het wellicht geen gekke oplossing denk ik..
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 16:27  ·  #92
Private leasing lijkt leuk maar kost ook gewoon best veel geld.

Maar begrijp dat het lastig is om nogmaals te investeren.

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik geen voorstander van lenen ben voor iets anders dan een huis.
Private leasing is gewoon lening en dito bkr registratie en minder mogelijkheden met hypotheken.

Lastig dit.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 17:12  ·  #93
Als ik zo je hele verhaal lees dan heb je ontzettend veel pech met deze wagen. Hier word je echt niet vrolijk van. Ik begrijp dan ook je overweging om nu definitief afscheid van deze wagen te nemen, want wanneer ben je er zeker van dat het nu eindelijk is afgelopen met onverwachte kosten.
Heb je bewust gekozen voor een wagen van 15 jaar oud ivm zakelijke bijtelling?
Als je nu de aanschafprijs met alle gemaakte kosten bij elkaar op telt dan kom je op een bedrag waarvoor je een V70 met een veel lagere kilometerstand had kunnen kopen, maar dat is achteraf makkelijk praten. En ook zo'n wagen heeft vaak uitgesteld onderhoud nodig.

Ik heb in het verleden diverse nieuwe wagens gekocht (waaronder een Volvo 245 en 745) maar dat werd toch te duur.
Mijn huidige V70 heb ik van een particulier gekocht toen deze 8 jaar oud was en 200.000 km op de klok. Bewust tot die kilometerstand gezocht omdat ik vele jaren met deze wagen wil doen. Inmiddels al 5 jaar en 100.00 km in mijn bezit en ook diverse duurdere reparaties gehad :sick: :sick: . Je weet dat dit een keer komt met die kilometer standen, alleen hoop je dat dit jou bespaard blijft 🇳🇴 🇳🇴 .
Maar de totale kosten (incl. 12 merkbanden) zijn t.o.h. ruim onder de aanschafprijs van €10.000 gebleven. Wellicht een overweging om bij een volgende Volvo naar een exemplaar met een veel lagere kilometerstand te kijken als je budget dit toe laat.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 17:21  ·  #94
Bedenk je dat een V70NN uit 2009 onderhuids veelal Ford is. Niks mis mee, maar de kans dat ze probleemloos naar een half miljoen lopen is niet zo groot. Ook op die zul je onderhoud krijgen. En je hebt geen youngtimer. Het is heel erg afhankelijk van de deal of het aantrekkelijk voor je is.

Private lease zou ik sowieso niet doen. Het klinkt mooi omdat leasen en populaire term in, maar in feite is het gewoon huur, waar je aan het eind van de tijd niks hebt. En er zit nog een partij tussen die geld aan je wil verdienen. Dus ergens betaal je ook daar gewoon te veel.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 17:25  ·  #95
Quote door Bigdog

Soms heb je geluk, soms pech.
De 140pk en de 170pk staan bekend om platgedrukte o ringen in het carter.
Vaak heeft dit met het onderhoud in het verleden te maken.
Beter is het om bij aanschaf van zo'n versie deze preventief te laten vervangen (zijn de kosten niet).
Een Volvo met een defect blok levert weinig tot niets op, dus vervangen is de veiligste optie om nog eenigzins een normaal bedrag terug te ontvangen bij inruil.

Volgens Dennis bij alle benzine blokken met die koeler op de pan.
1999-
Volgens mij is het een combinatie van te lang rijden met te slechte olie, veranderende bramdstofsamenstelling. ( ethanol )
Dit kan zorgen voor verzuring van de olie en mogelijk zijn de o-ringen ook niet van het beste soort uit die tijd

Dus altijd vervangen die dingen.
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 17:56  ·  #96
Quote door Piet_piraat

Bedenk je dat een V70NN uit 2009 onderhuids veelal Ford is. Niks mis mee, maar de kans dat ze probleemloos naar een half miljoen lopen is niet zo groot. Ook op die zul je onderhoud krijgen. En je hebt geen youngtimer. Het is heel erg afhankelijk van de deal of het aantrekkelijk voor je is.

Private lease zou ik sowieso niet doen. Het klinkt mooi omdat leasen en populaire term in, maar in feite is het gewoon huur, waar je aan het eind van de tijd niks hebt. En er zit nog een partij tussen die geld aan je wil verdienen. Dus ergens betaal je ook daar gewoon te veel.

Ik dacht dat de 2.4d 5cilinder wel een Volvoblok was. Of toch niet?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 12.02.2017 - 18:05  ·  #97
ja hoor
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 11:32  ·  #98
nou ga ik toch weer twijfelen. autorima (bekend hier???) heeft een 2.4 liggen van mijn type met 156.000 km en die zetten ze er dan voor 1650 euro (incl de aanschaf van het blok er in)
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 11:59  ·  #99
Volgens mij krijg je nooit een auto voor € 1650,-- waarvan je weet welk onderhoud zoals de nodige fluhses er inmiddels aan gedaan is.

Oké het vertrouwen is ernstig aangetast maar eens zal je toch gewoon met dat ding moeten kunnen blijven rijden. Natuurlijk zijn de onkosten na de eerste aanschaf erg stevig en begrijp ik ook waarom je niet verder zou willen.

Blijft altijd lastig, helemaal als je het niet alleen voor het zeggen hebt. Maar ik zou de gok wagen......
yes996
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 12:31  ·  #100
Quote door Steve

Volgens mij krijg je nooit een auto voor € 1650,-- waarvan je weet welk onderhoud zoals de nodige fluhses er inmiddels aan gedaan is.

Oké het vertrouwen is ernstig aangetast maar eens zal je toch gewoon met dat ding moeten kunnen blijven rijden. Natuurlijk zijn de onkosten na de eerste aanschaf erg stevig en begrijp ik ook waarom je niet verder zou willen.

Blijft altijd lastig, helemaal als je het niet alleen voor het zeggen hebt. Maar ik zou de gok wagen......

+1.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 12:36  ·  #101
Het is een optie,de afweging moet jezelf maken.
Auto's zijn emotie,zolang je nog "gevoel" hebt bij de auto,zou ik het blok in laten bouwen.
Gevoel weg? auto weg. :hi:
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 12:37  ·  #102
Ik had het ook wel geweten , als de rest van de auto verder goed is en naar de zin , voor dat geld koop je niet iets beters .
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 15:44  ·  #103
Quote door olaf

Ik had het ook wel geweten , als de rest van de auto verder goed is en naar de zin , voor dat geld koop je niet iets beters .

Ik ook.

Maar lastig blijft het.
JohanPR7

Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 17:22  ·  #104
Das lastig, maar zoals hierboven aangegeven ben jij de enige die de keuze kan maken. Plastisch gezien heb je voor € 1.650,- gezien niet een vergelijkbare auto. Maar als het gevoel niet goed is dan kan het nog een goed deal zijn maar dan voel je er toch niet gelukkig mee.

En hoe dan ze het met garantie? Garantie op het blok en garantie op de inbouw?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 20:07  ·  #105
Rima is bekend, doen in schade auto's en onderdelen. Weet niet hoe de monteurs zijn die een blok inbouwen. Maar als je bijv mmts belt, of Volvo service in Elst dan denk ik dat je voor een vergelijkbaar bedrag klaar bent.

Selected quotes for multi-quoting:   0