Als ik zo je hele verhaal lees dan heb je ontzettend veel pech met deze wagen. Hier word je echt niet vrolijk van. Ik begrijp dan ook je overweging om nu definitief afscheid van deze wagen te nemen, want wanneer ben je er zeker van dat het nu eindelijk is afgelopen met onverwachte kosten.
Heb je bewust gekozen voor een wagen van 15 jaar oud ivm zakelijke bijtelling?
Als je nu de aanschafprijs met alle gemaakte kosten bij elkaar op telt dan kom je op een bedrag waarvoor je een V70 met een veel lagere kilometerstand had kunnen kopen, maar dat is achteraf makkelijk praten. En ook zo'n wagen heeft vaak uitgesteld onderhoud nodig.
Ik heb in het verleden diverse nieuwe wagens gekocht (waaronder een Volvo 245 en 745) maar dat werd toch te duur.
Mijn huidige V70 heb ik van een particulier gekocht toen deze 8 jaar oud was en 200.000 km op de klok. Bewust tot die kilometerstand gezocht omdat ik vele jaren met deze wagen wil doen. Inmiddels al 5 jaar en 100.00 km in mijn bezit en ook diverse duurdere reparaties gehad
. Je weet dat dit een keer komt met die kilometer standen, alleen hoop je dat dit jou bespaard blijft
.
Maar de totale kosten (incl. 12 merkbanden) zijn t.o.h. ruim onder de aanschafprijs van €10.000 gebleven. Wellicht een overweging om bij een volgende Volvo naar een exemplaar met een veel lagere kilometerstand te kijken als je budget dit toe laat.