na 2 maanden.... stuk

en nu

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: na 2 maanden.... stuk

· 
Posted: 13.02.2017 - 20:39  ·  #106
Quote door Waltersan

Rima is bekend, doen in schade auto's en onderdelen. Weet niet hoe de monteurs zijn die een blok inbouwen. Maar als je bijv mmts belt, of Volvo service in Elst dan denk ik dat je voor een vergelijkbaar bedrag klaar bent.

1650 euro vind ik een forse prijs!
Een goed blok zal ongeveer 450 euro kosten.
1200 euro voor een blok uit en inbouwen daar wil ik wel een dagtaak van maken.
Dat betekend 20 uur werk voor 60 euro per uur.
Zotte prijs. Ik laat hier een nieuwe drukgroep en vliegwiel inbouwen voor 250 euro arbeidsloon. Een middag werk.
Blok uit en inbouwen doe je in een dag.......
1650 euro, de helft komt eerst.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 20:56  ·  #107
Ben het wel met je eens dat 1650 een flink prijsje is, maar voor 450 een ander (goed) blok lijkt mij wat karig, daar heb je ze niet voor. Ik denk dat 750 eerder komt. En ja, rima weet heel goed zn prijzen ;-).
JohanPR7

Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 21:04  ·  #108
Maar als daar goede garantievoorwaarden bij horen?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 21:58  ·  #109
Vergis je niet, goede blokken met dit soort standen worden steeds zeldzamer en helaas ook duurder.
Over de prijs kun je discusseren, maar bedenk wel dat het een behoorlijke tijd duurt eer hij weer op 4 ton staat.
Dat betekent vele, vele jaren rijplezier.
En ja, informeren bij onze forumsponsoren is zeker een optie.
Hoofdzaak, garantie en een goede service.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2017 - 23:07  ·  #110
Quote door yes996

Quote door Waltersan

Rima is bekend, doen in schade auto's en onderdelen. Weet niet hoe de monteurs zijn die een blok inbouwen. Maar als je bijv mmts belt, of Volvo service in Elst dan denk ik dat je voor een vergelijkbaar bedrag klaar bent.

1650 euro vind ik een forse prijs!
Een goed blok zal ongeveer 450 euro kosten.
1200 euro voor een blok uit en inbouwen daar wil ik wel een dag taak van maken.
Dat betekend 20 uur werk voor 60 euro per uur.
Zotte prijs. Ik laat hier een nieuwe drukgroep en vliegwiel inbouwen voor 250 euro arbeidsloon. Een middag werk.
Blok uit en inbouwen doe je in een dag.......
1650 euro, de helft komt eerst.

Hoe vaak heb je dat al gedaan dan een blok in en uit bouwen ?
Heel blok is wat anders bij deze auto's dan een bak eraf pakken en een koppeling vervangen .
Lijkt me meer wat roepen dan uit eigen ervaring spreken .
En een dagtaak van maken , dat wordt het zeker , want in 1 dag redt je het niet als je er alleen aan werkt , gemiddeld genomen kost het uitlijnen je al 1 uur , airco vullen minimaal 45min , dan heb je verder nog heb je nog 6uur en 15 min over voor de rest .
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 00:28  ·  #111
Ik weet dat Volvoservice uit Elst ook vaak hun onderdelen bij Rima haalt. Je zou hen eens kunnen bellen voor een prijsopgave. Mogelijk kunnen zij het voordeliger bieden dan Rima, ook incl garantie. Hoe dan ook, het blijft een lastige keuze. Want 1.650 euro is een bak geld en dan moet je maar hopen dat je hierna niet weer dure problemen krijgt. Kan zomaar dat je over een paar maanden de draagarmen krijgt, of iets anders prijzigs. Het blijft een gok(je). Anderzijds: nu weet je wel wat je hebt.

En over dat blok in de NN: dat blok is mogelijk wel van Volvo. Maar een auto bestaat uit meer dan alleen een motorblok ;).
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 05:50  ·  #112
Het kan natuurlijk geen kwaad om links en rechts nog eens te informeren,en een paar offerte's extra op te vragen.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 09:55  ·  #113
Ik zou het anders doen,
Blok ook.meteen aanpakken. Achterste en alle andere keerringen.
Druk groep/ koppeling compleet, pan er af, o- ringen....
Dan maar wat meer uitgeven, geen half werk.
En dan kan je echt lang rijden zonder gezeik.
En wat Olaf al zei, onderschat de rest niet...
Uitlijnen is een must en een aantal andere zaken ook.
Ik kan 1650 niet duur vinden.....en zeker niet voor een blok met weinig km's.
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 12:12  ·  #114
Misschien eerst kijken of blok wel kapot ipv gelijk blok wissel.
Misschien gewoon alleem koppakking? ??

Mvg Chris
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 12:34  ·  #115
Huh??

post 69 van dit topic:

einde oefening.

Net alle opties doorgenomen. onderkant lag er af en de o-ringen waren eigenlijk niet eens slecht, maar de slijtage was overal duidelijk zichtbaar (tot aan metaal krullen in het filter naar de oliepomp en onderin de pan). Kan gereinigd worden, maar dat ben ik weer een paar 100 euro verder en gezien de slijtage raden ze het af. Wil ik de auto echt houden, moet er een ander blok in en dat is mij te kostbaar en te onzeker. Ik zit met een knoop in mijn maag en sta spreekwoordelijk tegen de muur, maar ik moet afscheid nemen van mijn veel te dure V70n. Zo Oeps al zo snel...
scania164
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 12:39  ·  #116
Correctie dan heb ik niey goed gelezen!
Excuses.
Dan is blok wissel.
vlubbers
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 13:03  ·  #117
Quote door Piet_piraat

Ik weet dat Volvoservice uit Elst ook vaak hun onderdelen bij Rima haalt. Je zou hen eens kunnen bellen voor een prijsopgave. Mogelijk kunnen zij het voordeliger bieden dan Rima, ook incl garantie. Hoe dan ook, het blijft een lastige keuze. Want 1.650 euro is een bak geld en dan moet je maar hopen dat je hierna niet weer dure problemen krijgt. Kan zomaar dat je over een paar maanden de draagarmen krijgt, of iets anders prijzigs. Het blijft een gok(je). Anderzijds: nu weet je wel wat je hebt.

En over dat blok in de NN: dat blok is mogelijk wel van Volvo. Maar een auto bestaat uit meer dan alleen een motorblok ;).

Ik heb Dennis van Volvoservice ook gemaild. die heeft een ruwe schatting gemaakt op 2000 euro. Altijd nog goedkoper dan de minimaal 3000 die de dealer er hiervoor in rekening zou brengen... Blijft lastig....
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 13:08  ·  #118
Quote door vlubbers

Quote door Piet_piraat

Ik heb Dennis van Volvoservice ook gemaild. die heeft een ruwe schatting gemaakt op 2000 euro. Altijd nog goedkoper dan de minimaal 3000 die de dealer er hiervoor in rekening zou brengen... Blijft lastig....

Bel MMTS eens.
martin heeft zeer veel ervaring.

Maar dan weet je 100% zeker dat je iemand hebt die goed is.
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 79
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 14:29  ·  #119
Ik ben het met Raimond eens, wil je probleemloos rijden dan ook gelijk het andere blok onderhanden nemen. Trouwens dan nog, met deze kilometerstand hoe zien de wiellagers eruit en zo kan ik nog wel een paar zaken bedenken. Natuurlijk een auto is emotie maar of dat een goede raadgever is is maar de vraag.
jaap shrek
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 14.02.2017 - 16:37  ·  #120
Combi Garage
Rijksweg West 16b
9608 PC Westerbroek
Tel: 050 - 4041318

wellicht wat dichterbij voor je..deze jongens dromen Volvo, heb er hele goede ervaringen mee , hebben veel onderdelen en zijn gunstig geprijsd, en wat ik belangrijk vindt ze hebben vakkennis..(en nee ik heb geen aandelen..)

Selected quotes for multi-quoting:   0