half oktober zo blij als een kind op pakjesavond. een V70n 140pk gekocht uit 2001. Welliswaar met (toen) 427.000 km op de klok maar van de 2de eigenaar en met gehele onderhoudsgeschiedenis.
Veel lezen, en preventief onderhoud inplannen. dus ik ben er mee naar Elst geweest. gehad, versnellingsbak en stuurhuis geflushed. Auto zag er goed uit alleen de remmen waren in het voorjaar aan de beurt werd er gezegd, nou ja prima dat is normaal onderhoud. ook nog even bij Obbe geweest en de 140pk omgetoverd naar 180+ Het was weer pakjesavond en waar mogelijk nog meer aan het stuiteren dan bij de aanschaf.
nieuwe winterbanden eronder en gaan.
nu 2 weken geleden rij ik op een provinciale weg en krijg ik de melding koelvloeistof laag zsm aan de kant zetten. Ik kon daar niet ter plekke in de smalle berm gaan staan (had ik wel moeten doen) dus naar de eerstvolgende afrit (max 4km verder) gereden en de auto overhit op een carpool plek gezet met de kap open. Nondeju. Anwb bellen met de geur van koelvloeistof om mij heen hangend een uur wachten op de ANWB. Eerste wat hij zij is, je radiateur is geknapt, je kunt er niet mee rijden. (no Nondeju sherlock) leenauto mee en de auto werd naar de garage gebracht.
Angstig voor de kosten van een nieuwe radiateur kreeg ik de mededeling dat het alleen een slang was, nog steeds kosten, maar een stuk minder.... alleen 2 dagen later kreeg ik weer de melding. gelijk naar de garage (zit 300meter van mijn huis) Dat is waarschijnlijk een luchtbel geweest en hup een shot vloeistof er bij in en verder. Dat ging even goed, maar de melding kwam weer. Ik weer bellen, kon ook een sensor zijn of nog een bel (dacht ik zelf) dus zelf maar een shot vloeistof erbij en gaan. Helaas bleef de melding komen en na een dikke halve liter vloeistof toch vanochtend de auto heengebracht.....
De monteur kon het niet geloven heeft het dubbelgecheckt de machine gecheckt bij een andere auto, maar het is toch echt de koppakking. al controlerende bleek ook de kachelradiator niet meer best, wordt er geadviseerd (mocht ik willen repareren) om ook de (thermostaat?) te vervangen en aangezien de distributie er toch aan zit te komen en de boel los hangt deze ook gelijk mee te nemen.....
let wel, de auto aangeschaft voor 1700 (maar gezien de onderhoudshistorie leek met dat te kunnen) en daar dus nog banden flushen en tuning overheen.
nu komen de kosten op zo'n 2700 en kan ik wel janken. economisch is de auto het uiteraard niet waar, maar emotioneel.... wat te doen afschrijven en kijken naar een andere.
Risico is dat het nog tegenvalt en in het ergste geval dat de kop krom of kapot is.
stress niveau is hoog hier en ik weet het niet.
Veel lezen, en preventief onderhoud inplannen. dus ik ben er mee naar Elst geweest. gehad, versnellingsbak en stuurhuis geflushed. Auto zag er goed uit alleen de remmen waren in het voorjaar aan de beurt werd er gezegd, nou ja prima dat is normaal onderhoud. ook nog even bij Obbe geweest en de 140pk omgetoverd naar 180+ Het was weer pakjesavond en waar mogelijk nog meer aan het stuiteren dan bij de aanschaf.
nieuwe winterbanden eronder en gaan.
nu 2 weken geleden rij ik op een provinciale weg en krijg ik de melding koelvloeistof laag zsm aan de kant zetten. Ik kon daar niet ter plekke in de smalle berm gaan staan (had ik wel moeten doen) dus naar de eerstvolgende afrit (max 4km verder) gereden en de auto overhit op een carpool plek gezet met de kap open. Nondeju. Anwb bellen met de geur van koelvloeistof om mij heen hangend een uur wachten op de ANWB. Eerste wat hij zij is, je radiateur is geknapt, je kunt er niet mee rijden. (no Nondeju sherlock) leenauto mee en de auto werd naar de garage gebracht.
Angstig voor de kosten van een nieuwe radiateur kreeg ik de mededeling dat het alleen een slang was, nog steeds kosten, maar een stuk minder.... alleen 2 dagen later kreeg ik weer de melding. gelijk naar de garage (zit 300meter van mijn huis) Dat is waarschijnlijk een luchtbel geweest en hup een shot vloeistof er bij in en verder. Dat ging even goed, maar de melding kwam weer. Ik weer bellen, kon ook een sensor zijn of nog een bel (dacht ik zelf) dus zelf maar een shot vloeistof erbij en gaan. Helaas bleef de melding komen en na een dikke halve liter vloeistof toch vanochtend de auto heengebracht.....
De monteur kon het niet geloven heeft het dubbelgecheckt de machine gecheckt bij een andere auto, maar het is toch echt de koppakking. al controlerende bleek ook de kachelradiator niet meer best, wordt er geadviseerd (mocht ik willen repareren) om ook de (thermostaat?) te vervangen en aangezien de distributie er toch aan zit te komen en de boel los hangt deze ook gelijk mee te nemen.....
let wel, de auto aangeschaft voor 1700 (maar gezien de onderhoudshistorie leek met dat te kunnen) en daar dus nog banden flushen en tuning overheen.
nu komen de kosten op zo'n 2700 en kan ik wel janken. economisch is de auto het uiteraard niet waar, maar emotioneel.... wat te doen afschrijven en kijken naar een andere.
Risico is dat het nog tegenvalt en in het ergste geval dat de kop krom of kapot is.
stress niveau is hoog hier en ik weet het niet.