Hoi,
Ik heb een Volvo S60 2,4 liter benzine uit 2001, en 's morgens als hij koud is draait hij stationair 1500 rpm, volgens mij is dit te veel. Bij het schakelen van versnellingen valt op dat bij het ontkoppelen het toerental eerst toeneemt naar 2000 toeren / 2500 toeren voordat het afneemt. Na wat op het forum gelezen te hebben zou het aan de MAF sensor kunnen liggen.
De werking van de MAF sensor zou je kunnen controleren door bij stationair toerental de connector van de MAF sensor los te nemen.
Dat heb ik gedaan, en de motor blijft ook zonder MAF sensor net zo mooi rondlopen, er veranderd niets. Is dit nu goed of niet, is de MAF sensor nou wel of niet goed?
Erik
MAF = massa air flow, LMM = lucht massa meting, volgens mij is dit dezelfde sensor, toch?
Ik heb een Volvo S60 2,4 liter benzine uit 2001, en 's morgens als hij koud is draait hij stationair 1500 rpm, volgens mij is dit te veel. Bij het schakelen van versnellingen valt op dat bij het ontkoppelen het toerental eerst toeneemt naar 2000 toeren / 2500 toeren voordat het afneemt. Na wat op het forum gelezen te hebben zou het aan de MAF sensor kunnen liggen.
De werking van de MAF sensor zou je kunnen controleren door bij stationair toerental de connector van de MAF sensor los te nemen.
Dat heb ik gedaan, en de motor blijft ook zonder MAF sensor net zo mooi rondlopen, er veranderd niets. Is dit nu goed of niet, is de MAF sensor nou wel of niet goed?
Erik
MAF = massa air flow, LMM = lucht massa meting, volgens mij is dit dezelfde sensor, toch?