Magneetkoppeling airco pomp kapot?

626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Magneetkoppeling airco pomp kapot?

· 
Posted: 09.08.2017 - 23:26  ·  #16
deze kwamen van de Hornbach, maar denk dat er meer aan de hand is (dacht ik al) want ze hebben als smeltveiligheid gefungeerd! vandaag nieuwe plaatsen, zag ik nog stukjes gesmolten plastic van de oude! ik kon de pomp zo nog met de hand draaien, hij zit niet vast, maar de filter verzamelaar wordt koud.. dat schijnt niet te horen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.08.2017 - 17:15  ·  #17
kon je de pomp met de hand draaien terwijl de koppeling aan staat? en pompt/koelt ie nog? als ie erg heet wordt, is mijn ervaring, staat de pomp vast en trekt de riem over de poelie en maakt de boel heet. Hierdoor kunnen bij jou dan die tywraps gesmolten zijn. Hierdoor heb je dan weer je multieriem gered. dus weet je zeker dat je pomp nog draait?
626Ronin
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 10.08.2017 - 18:16  ·  #18
Quote door 626Ronin

"ik kon de pomp zo nog met de hand draaien, hij zit niet vast"

Quote door GRUNNS60

kon je de pomp met de hand draaien terwijl de koppeling aan staat?

de koppeling/drukplaat zit aan de pomp, de poelie draait met de riem mee, toch? dus nee, met koppeling aan (=motor aan) ga ik niet kijken of ik hem met de hand kan draaien want dan draait de motor hem al (dat zie ik)
vandaag woon-werk zo'n 140 km totaal uitvoerig getest en ja, hij wordt ijskoud als ik het wil en ook na lang draaien kan ik de koppelingsplaat/drukplaat (met de motor uit) gewoon vastpakken (?!) nu was het vandaag natuurlijk niet extreem warm en heb ik de ventilatiestand dus koelvraag ook laag gehouden, maar het lijkt erop dat ie het in die toestand prima uithoudt.

Selected quotes for multi-quoting:   0