Heb vandaag even met een Autel scantool de waarde van de LMM gemeten bij stationair toerental en warme motor.
Deze geeft 2,92V aan en als ik gas bij geef stijgt de waarde tot zo'n 3,5V. Is dit de juiste waarde?
Ik zag ook dat mijn stationair toerental wat fluctueerde. Van 735tpm tot zo'n 763tpm op en neer. Is dit okay?
Toen ik laatst een keer bij een Volvo specialist was heeft deze even in de mijne gereden terwijl ik een nieuwere S60 (2008) mocht testen.
De man gaf aan dat mijn auto prima liep. Zijn enige opmerking was dat hij mijn stationair toerental een beetje instabiel vond.
Waarschijnlijk ben je een keer toe aan een nieuwe ETM zei hij mij. Toen ik vertelde dat mijn ETM nog vrij nieuw was zei hij "nou, dan zal het misschien een imitatie zijn"
Maar als ik met een spiegeltje eronder kijk zie ik wel een gele sticker en het merk Magneti Marelli. Dus imitatie zal het dus niet zijn.
Nu lees ik weleens vaker een auto uit met de scantool en ook bij andere auto's oa. Renault zie ik het stationair toerental enigszins fluctueren. Eigenlijk zie je nooit dat de fluctuatie van het stationair toerental binnen de grens van 10tpm blijft.
Wat denken jullie? Zijn de bovengenoemde waardes correct?
Deze geeft 2,92V aan en als ik gas bij geef stijgt de waarde tot zo'n 3,5V. Is dit de juiste waarde?
Ik zag ook dat mijn stationair toerental wat fluctueerde. Van 735tpm tot zo'n 763tpm op en neer. Is dit okay?
Toen ik laatst een keer bij een Volvo specialist was heeft deze even in de mijne gereden terwijl ik een nieuwere S60 (2008) mocht testen.
De man gaf aan dat mijn auto prima liep. Zijn enige opmerking was dat hij mijn stationair toerental een beetje instabiel vond.
Waarschijnlijk ben je een keer toe aan een nieuwe ETM zei hij mij. Toen ik vertelde dat mijn ETM nog vrij nieuw was zei hij "nou, dan zal het misschien een imitatie zijn"
Maar als ik met een spiegeltje eronder kijk zie ik wel een gele sticker en het merk Magneti Marelli. Dus imitatie zal het dus niet zijn.
Nu lees ik weleens vaker een auto uit met de scantool en ook bij andere auto's oa. Renault zie ik het stationair toerental enigszins fluctueren. Eigenlijk zie je nooit dat de fluctuatie van het stationair toerental binnen de grens van 10tpm blijft.
Wat denken jullie? Zijn de bovengenoemde waardes correct?