Hallo beste Volvo leden,hier ben ik maar weer eens
Ben nog steeds bijzonder happy met mijn V70 2,5TDI.
Hij loopt prima en ben er tot nu toe goed over te spreken.
Na de [on]nodige reparaties uit te hebben laten voeren om deze auto in topconditie te houden begint er weer een ander probleem te spelen.
Dus word het tijd voor de nodige raad te vragen aan de deskundigen hier.
Inmiddels alle riemen laten vervangen
Dynamo
Raamschakelaars
Olie met de filters enz enz...
Over een dikke maand moet hij naar de Belgische keuring weer.
Hoorde een wat rot geluid en kwam al snel tot de conclusie dat het een wiellager was.
Geen probleem....maken die hap!!
Maar sinds kort begint hij met tijden een wat bonkerig geluid te maken.
Vooral stationair hoorbaar en met koude motor.
Maar misschien heel vreemd,niet altijd even goed hoorbaar?
De garage waar ik kom heeft hem eens grondig nagekeken en kwam tot de conclusie MASSA VLIEGWIEL met het welbekende kostenplaatje.
Mij leek het meer op motorsteun/baksteun.
Merk niets aan de koppeling en ook niet het "schudden" wat ik geregeld gehoord heb.
Afgelopen dagen me er eens wat meer in verdiept en heb gemerkt als ik hem in de ochtend niet fatsoenlijk voorgloei het veel beter hoorbaar is.
Na degelijk voorgloeien is het stukken minder hoorbaar en net als vandaag loopt hij muisstil.
Nu ben ik geen monteur,maar het lijkt me dat het met een versleten massa vliegwiel nooit minder word maar juist meer?
Het is wederom zelf 'doktortje' spelen maar met beetje logisch denken kan ik niet anders concluderen dan dat het toch ergens vandaan komt.
Zelf al gedacht aan baksteun dus en/of motorsteun....al zou dat ook niet minder moeten worden.
Maar ook aan de injectors,heb n.l hiervoor een Mercedes CDi gereden en die hebben dat nogal eens...[iets te vaak]!!
En dan deed hij ook zo raar geluid afgeven....
Wie ohhh wie herkent dit probleem en/of heeft hiermee ervaring.
Zit ik iets of wat op het juiste pad?
Begrijp dat ik voor het verdere probleem toch misschien eens andere garage moet raadplegen.
Maar wellicht gaat er hier bij iemand een lampje branden.........
Ben nog steeds bijzonder happy met mijn V70 2,5TDI.
Hij loopt prima en ben er tot nu toe goed over te spreken.
Na de [on]nodige reparaties uit te hebben laten voeren om deze auto in topconditie te houden begint er weer een ander probleem te spelen.
Dus word het tijd voor de nodige raad te vragen aan de deskundigen hier.
Inmiddels alle riemen laten vervangen
Dynamo
Raamschakelaars
Olie met de filters enz enz...
Over een dikke maand moet hij naar de Belgische keuring weer.
Hoorde een wat rot geluid en kwam al snel tot de conclusie dat het een wiellager was.
Geen probleem....maken die hap!!
Maar sinds kort begint hij met tijden een wat bonkerig geluid te maken.
Vooral stationair hoorbaar en met koude motor.
Maar misschien heel vreemd,niet altijd even goed hoorbaar?
De garage waar ik kom heeft hem eens grondig nagekeken en kwam tot de conclusie MASSA VLIEGWIEL met het welbekende kostenplaatje.
Mij leek het meer op motorsteun/baksteun.
Merk niets aan de koppeling en ook niet het "schudden" wat ik geregeld gehoord heb.
Afgelopen dagen me er eens wat meer in verdiept en heb gemerkt als ik hem in de ochtend niet fatsoenlijk voorgloei het veel beter hoorbaar is.
Na degelijk voorgloeien is het stukken minder hoorbaar en net als vandaag loopt hij muisstil.
Nu ben ik geen monteur,maar het lijkt me dat het met een versleten massa vliegwiel nooit minder word maar juist meer?
Het is wederom zelf 'doktortje' spelen maar met beetje logisch denken kan ik niet anders concluderen dan dat het toch ergens vandaan komt.
Zelf al gedacht aan baksteun dus en/of motorsteun....al zou dat ook niet minder moeten worden.
Maar ook aan de injectors,heb n.l hiervoor een Mercedes CDi gereden en die hebben dat nogal eens...[iets te vaak]!!
En dan deed hij ook zo raar geluid afgeven....
Wie ohhh wie herkent dit probleem en/of heeft hiermee ervaring.
Zit ik iets of wat op het juiste pad?
Begrijp dat ik voor het verdere probleem toch misschien eens andere garage moet raadplegen.
Maar wellicht gaat er hier bij iemand een lampje branden.........