Nou kan je vertellen dat de krukas keerring bij mij wel is gaan lekken ondanks dat misschien geen rubberen was
en daarnaast druklager vervangen, koppeling gelijk meenemen als de boel toch gedemonteerd is. Weet je zeker dat de kans dat je er ooit nog bij moet vrij klein is.
En als je het vliegwiel al duidelijk hoort zou ik het niet aan durven er nog 400 km een 1800 kg wegende aanhanger mee te trekken.
Beetje vragen om moeilijkheden als je het mij vraagt.
Duidelijk, en als ik die niet gebruik is het wachten tot hij gaat lekken zeker?
Ja nadat de mijne vervangen is was, lekte hij 10x harder dan daarvoor.
Maar goed dat past dan ook precies in het patroon van de rest van de werkzaamheden die ze uit uitgevoerd hebben.
Ik heb de keerring met "gewoon" gereedschap gemonteerd. Uiteraard wel netjes en secuur gewerkt, en geen lekkage, zit er al bijna twee jaar in. Belangrijkste is dat de keerring gelijkmatig en rechtstandig er in gaat, en de metalen rand van de bak gebruik je als referentie om te zien hoe diep hij zit en of dat hij precies recht zit.
De motorolie staat ook niet zo hoog dat het tegen deze keerring aan staat, anders zou de krukas als schuimklopper voor de olie fungeren.