Massavliegwiel ellende

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Massavliegwiel ellende

· 
Posted: 09.06.2015 - 19:23  ·  #16
Quote door yes996

Quote door Midzomermark

Ik heb nu een offerte liggen van een Volvo dealer van 2315 euro. Zonder koppelingsplaat of vorstplug nog. Waar is die garage? Desnoods duw ik hem naar Harderwijk.

NB, zit er nog veel onderscheid in verschillende merken dual mass vliegwielen (en doos van Pandora is open...)

Dat is een absurde prijs. Je kan op mijn topic zien wat de prijs voor de materialen zijn. Gewoon zelf de onderdelen bestellen en wat rondschoppen voor de montage. Je ziet wat ik toen kwijt was. Er kan hooguit een iets hoger arbeidsloon uit komen. Tussen de 250 en 450 maximaal.

De monteur die ik het heb laten doen deed het voor 200 euro...
Ondertussen heeft die auto al weer 35k gereden dus hij werkt goed.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.06.2015 - 19:34  ·  #17
Quote door hermanusb

Daarom zou ik sowieso even een telefoontje plegen naar Elst.. Dennis.
Of Martin.

Hij zit er precies tussenin. :D
Wordt een luxe probleem, want beiden zijn goede monteurs.
Denk alleen wel dat de reistijd naar Oldenzaal qua tijd minder is.
Midzomermark
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 03.09.2015 - 21:46  ·  #18
Oeps, tijd voor een update. Ik heb het laten doen bij Autobedrijf Sanders in Veldhoven. Blijkt bij mij om de hoek te zijn, ik kon de aut er zowat naar toe duwen. Nou ja, heen gereden en terug gelopen.
1310 euro, incl koppelingsplaat en nieuwe olie voor de bak, keeringen en een check voor de motorsteunen. Hij had gemakkelijk kunnen zeggen dat die vervangen moesten worden, ik vroeg om de check. Hoefde van hem niet, en de auto rijdt als nieuw nu. Nu voel ik waarom ik voor Volvo gekozen heb. Zo reed hij niet toen ik hem kocht.
Inmiddels iets van 4000 km gereden en het rijdt heerlijk. Ik rij voor mijn werk 400 tot 800 km per week. Autobedrijf Sanders heeft een nieuwe vast klant.
Verder wil ik alle reageerders bedanken voor hun goede sugesties en ideeen. Ik had een paar weken spijt van het grote bedrag dat ik had uitgegeven aan de auto, maar dat is nu voorbij.

Selected quotes for multi-quoting:   0