Waarschijnlijk al tig keer gevraagd, maar in ben nog niet helemaal thuis in de zoekfunctie hier.
Voor de komende winter ben ik op zoek naar velgen met winterbanden voor mn S60, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik zie een advertentie waarin staat:
C70 (vanaf bj 2006)
S60 (vanaf bj 2010)
V60
Daaruit leid ik af dat ze niet geschikt zijn voor de mijne uit 2002. Maar waarom niet?
Straal klop, 16".
Streekmaat (wat dat dan ook moge zijn) is 108x5, net als bij mijn S60.
De volgende is een ET waarde... geen idee wat t is,maar 45 is ook de ET waarde die bij de S60 vermeld staat.
Tenslotte zijn ze allemaal rond, dus waarom zouden deze niet passen?
Of algemener, wat zijn de voorwaarden waaraan je velgen moeten voldoen? Ik begrijp dat er iets met de grootte van de remmen is, maar dat dat alleen een beperking kan geven bij 15"wielen...
Graag uw wijze raad
Voor de komende winter ben ik op zoek naar velgen met winterbanden voor mn S60, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik zie een advertentie waarin staat:
C70 (vanaf bj 2006)
S60 (vanaf bj 2010)
V60
Daaruit leid ik af dat ze niet geschikt zijn voor de mijne uit 2002. Maar waarom niet?
Straal klop, 16".
Streekmaat (wat dat dan ook moge zijn) is 108x5, net als bij mijn S60.
De volgende is een ET waarde... geen idee wat t is,maar 45 is ook de ET waarde die bij de S60 vermeld staat.
Tenslotte zijn ze allemaal rond, dus waarom zouden deze niet passen?
Of algemener, wat zijn de voorwaarden waaraan je velgen moeten voldoen? Ik begrijp dat er iets met de grootte van de remmen is, maar dat dat alleen een beperking kan geven bij 15"wielen...
Graag uw wijze raad