Quote door mps80
Goedemiddag!!
Geen idee of ik hier goed zit maar ik kan er hier verder niets over vinden: Ik heb sinds 2 weken een heerlijk cruisende S80 uit 1998. Waanzinnige upgrade komende vanuit een oud model fiat panda ;D . Echter reed ik laatst met een bijna lege tank. Ik stond stil voor het stoplicht en op het moment dat het brandstof lampje ging branden viel mn auto uit. Bleek benzine te zijn. Volgens de boordcomp zou ik nog 150km hebben tot een lege tank. Erg lastig midden op het drukste kruispunt in de stad tijdens de spits. Nou vermoed ik dat deze autos een soort van 2 traps tank hebben met een apart benzine pompje oid. Is dit zo en if so hoe kan ik dit het beste aanpakken? Er is op elektrisch vlak nog veel meer dat niet werkt (stoelverwarming, achteruit verwarming, abs sensor en ik vermoed lambda sensor en nog wat dingies) dus misschien dat het issue ergens anders in zit. De reserve is echter wel een dingetje dat behoort tot de zaken die ik graag snel opgelost heb.
Ik hoop echt dat ik met wat gesleutel het ding weer een beetje beter kan maken. Ik heb m nu 2 weken maar ben al echt gek op 'm, wat een heerlijke bak.
Je kunt beter een eigen topic aanmaken in
Hulp en Reparatie
Vooruitlopend daarop normaal zou ik tippen op de vlotter/niveau zender in de tank maar gezien je veelvoud aan elektrische storingen zou ik eerst eens alle massa punten nalopen (schoonmaken en doormeten)
Je S80 heeft helaas (gelukkig?) nog geen Canbus dus je zult de zaken moeten uitvogelen..