Met lange afstanden zitten mijn 2 kinderen achterin op hun Ipads te kijken. 1tje wordt al heerlijk langzaam en de ander heeft net te weinig ruimte om veel films op te zetten.
Maar vorig jaar met de vakantie had ik een Raspberry pi mee met een harde schijf en 2 game controllers. Met de regenachtige dagen en de avonden ons vermaakt met films en spelletjes. Perfecte uitkomst moet ik zeggen.
Dus ja, ik dacht waarom niet in de auto?
Dus ik ben nu een beetje aan het experimenteren met een raspberry pi om het zo goedkoop mogelijk te houden.
Tot nu heb ik de volgende eigenschappen in de auto (en met een accupack is het draagbaar)
- Media server naar Upnp en DLNA
- Wifi accespoint (netwerk kabel of een usb 4g modem en we hebben internet)
- VPN server (niet mijn verkeer zichtbaar op een open wifi netwerk)
De volgende installaties heb ik gedaan:
- PiVPN (vpn server)
- MiniDLNA (DLNA/UPNP server)
- Iedere USB stick wordt gemount als netwerk schijf
- Hostapd voor het Wifi accespoint
Nu moet ik nog leuke dlna players voor Ios vinden. Ik ga geen PLEX gebruiken, want ik wil geen 5 euro de maand betalen voor een player...
Nog een leuke case maken voor de Raspberry pi.
Oh ja en tablet houders halen voor de Volvo...
Maar vorig jaar met de vakantie had ik een Raspberry pi mee met een harde schijf en 2 game controllers. Met de regenachtige dagen en de avonden ons vermaakt met films en spelletjes. Perfecte uitkomst moet ik zeggen.
Dus ja, ik dacht waarom niet in de auto?
Dus ik ben nu een beetje aan het experimenteren met een raspberry pi om het zo goedkoop mogelijk te houden.
Tot nu heb ik de volgende eigenschappen in de auto (en met een accupack is het draagbaar)
- Media server naar Upnp en DLNA
- Wifi accespoint (netwerk kabel of een usb 4g modem en we hebben internet)
- VPN server (niet mijn verkeer zichtbaar op een open wifi netwerk)
De volgende installaties heb ik gedaan:
- PiVPN (vpn server)
- MiniDLNA (DLNA/UPNP server)
- Iedere USB stick wordt gemount als netwerk schijf
- Hostapd voor het Wifi accespoint
Nu moet ik nog leuke dlna players voor Ios vinden. Ik ga geen PLEX gebruiken, want ik wil geen 5 euro de maand betalen voor een player...
Nog een leuke case maken voor de Raspberry pi.
Oh ja en tablet houders halen voor de Volvo...