Vrijdag j.l. is bij mijn V70 in de garage geweest voor een grote onderhoudsbeurt en tevens is de achterdemper vervangen omdat deze lekte (had een gat dat al eens eerder gerepareerd was).
Toen ik de wagen ophaalde werd me gezegd dat het spruitstuk of de pakking hiervan ook lekte, dit had men gehoord toen de wagen met draaiende motor op de brug stond. Men had hier niets aangedaan omdat het niet ernstig was, en om de juiste diagnose te stellen moet het hitteschild boven het spruitstuk verwijderd worden en aan de onderkant zit ook afdekking, zo is me gezegd.
Bij het naar huis rijden is me niets opgevallen. Enerzijds omdat het op dat moment immens hard regende, anderzijds omdat ik die dag van de garage een Mini Cooper S had meegekregen, en die heeft een racy geluidje.
Gisterenmiddag viel me op dat de wagen een zware brom had (toen ik in de auto zat). Later starte ik de wagen met geopend portier en hoorde dat er ergens een veel groter lek zit als voorheen: meer herrie en veel zwaardere brom. Daarnaast ruik je ook sterk de uitlaatgassen. Het komt van onder de wagen, inderdaad in de buurt van het spruitstuk.
Ik heb contact met de garage gehad en gemeld dat het lek nu van een veel andere plaats komt dan voorheen en ook veel zwaarder klinkt, en ik dit geluid niet eerder heb gehoord, ook niet op die plaats. Mijn vermoeden uitgesproken dat bij het plaatsen van de nieuwe (originele Volvo) achterdemper er waarschijnlijk schade is aangebracht aan het spruitstuk of pakking, maar dit kon niet het geval zijn i.v.m. de grote afstand van beide.
Het zou eventueel ook de tussendemper kunnen zijn, maar dan had de garage dat toch ook moeten horen / zien?
De wagen heeft nu 225.000 km gereden en is 9 jaar oud.
Zijn er mensen waarbij het spruitstuk of pakking ook ineens stuk was of die iets dergelijks hebben mee gemaakt?
Toen ik de wagen ophaalde werd me gezegd dat het spruitstuk of de pakking hiervan ook lekte, dit had men gehoord toen de wagen met draaiende motor op de brug stond. Men had hier niets aangedaan omdat het niet ernstig was, en om de juiste diagnose te stellen moet het hitteschild boven het spruitstuk verwijderd worden en aan de onderkant zit ook afdekking, zo is me gezegd.
Bij het naar huis rijden is me niets opgevallen. Enerzijds omdat het op dat moment immens hard regende, anderzijds omdat ik die dag van de garage een Mini Cooper S had meegekregen, en die heeft een racy geluidje.
Gisterenmiddag viel me op dat de wagen een zware brom had (toen ik in de auto zat). Later starte ik de wagen met geopend portier en hoorde dat er ergens een veel groter lek zit als voorheen: meer herrie en veel zwaardere brom. Daarnaast ruik je ook sterk de uitlaatgassen. Het komt van onder de wagen, inderdaad in de buurt van het spruitstuk.
Ik heb contact met de garage gehad en gemeld dat het lek nu van een veel andere plaats komt dan voorheen en ook veel zwaarder klinkt, en ik dit geluid niet eerder heb gehoord, ook niet op die plaats. Mijn vermoeden uitgesproken dat bij het plaatsen van de nieuwe (originele Volvo) achterdemper er waarschijnlijk schade is aangebracht aan het spruitstuk of pakking, maar dit kon niet het geval zijn i.v.m. de grote afstand van beide.
Het zou eventueel ook de tussendemper kunnen zijn, maar dan had de garage dat toch ook moeten horen / zien?
De wagen heeft nu 225.000 km gereden en is 9 jaar oud.
Zijn er mensen waarbij het spruitstuk of pakking ook ineens stuk was of die iets dergelijks hebben mee gemaakt?