Kan iemand eens met mij meedenken?
S60 D5 2002 met 756.000 op de teller. Ik merk sinds een tijdje dat wanneer ik de rem intrap bij stilstand, er meer trillingen voelbaar zijn. Je hoort en ziet (trillende binnenspiegel) dat de motor wat harder moet werken. Wanneer ik de rem loslaat zijn de trillingen minder.
Verder merk ik tijdens rijden en remmen niets geks. Geen meldingen, goed remvermogen, normaal verbruik (1:17 ongeveer), geen raar vermogensverlies behalve wat je mag verwachten voor deze kilometerstand.
Ik ben nog niet echt op onderzoek uitgegaan, ook omdat ik niet vaak met een ingetrapte rem stil sta. Mijn vermoeden is dat het zou kunnen komen door een lek in de rembooster of de slangen daarnaartoe? Nog niet groot genoeg om een verminderd remvermogen te krijgen, maar wel groot genoeg dat de vacuümpomp harder moet gaan werken bij ingetrapte rem?
Maar als er een lekje zou zijn, dat zou dat er toch ook zijn als ik de rem niet intrap?
Hoe kan ik achterhalen wat de oorzaak is voordat ik (wellicht, denk aan de kilometerstand....) lukraak allerlei onderdelen ga vervangen? Rembooster vervangen is een vervelende klus had ik begrepen.
S60 D5 2002 met 756.000 op de teller. Ik merk sinds een tijdje dat wanneer ik de rem intrap bij stilstand, er meer trillingen voelbaar zijn. Je hoort en ziet (trillende binnenspiegel) dat de motor wat harder moet werken. Wanneer ik de rem loslaat zijn de trillingen minder.
Verder merk ik tijdens rijden en remmen niets geks. Geen meldingen, goed remvermogen, normaal verbruik (1:17 ongeveer), geen raar vermogensverlies behalve wat je mag verwachten voor deze kilometerstand.
Ik ben nog niet echt op onderzoek uitgegaan, ook omdat ik niet vaak met een ingetrapte rem stil sta. Mijn vermoeden is dat het zou kunnen komen door een lek in de rembooster of de slangen daarnaartoe? Nog niet groot genoeg om een verminderd remvermogen te krijgen, maar wel groot genoeg dat de vacuümpomp harder moet gaan werken bij ingetrapte rem?
Maar als er een lekje zou zijn, dat zou dat er toch ook zijn als ik de rem niet intrap?
Hoe kan ik achterhalen wat de oorzaak is voordat ik (wellicht, denk aan de kilometerstand....) lukraak allerlei onderdelen ga vervangen? Rembooster vervangen is een vervelende klus had ik begrepen.