Bij aanschaf van mijn auto de versnellingsbak preventief laten flushen, er is toen synthetische olie er in gedaan. Vorig jaar tijdens de zomervakantie (naar Italië, via Zwitserland met caravan) vertoonde mijn auto problemen met de versnellingsbak. Hij bleef hoog in de toeren rijden en handmatig schakelen ging niet. Ik heb eigenlijk de gehele reis in de automaatstand gereden, later bleek dat niet moest want met caravan wordt geadviseerd om altijd zelf te schakelen met de geartronic. Als ik de auto even uit zette en daarna weer aan was het probleem (tijdelijk) opgelost. Als ik gewoon reed (dus zonder caravan) bleef hij af en toe ook hoog in toeren rijden, ook toen was de remedie de auto uit en weer aan zetten. Op een gegeven moment kreeg ik de melding hoge temperatuur versnellingsbakolie te zien, met een geel/oranje gevaren driehoekje. Deze melding bleef, ook na het minderen van de snelheid. De melding ging weg na de auto uit te zetten en weer aan. Het was in deze periode wel warm, ongeveer 35 graden. Na de vakantie ben ik naar GS powerflush geweest en daar heeft de auto een powerflush gekregen met synthetische olie.
Daarna geen problemen meer gehad tot afgelopen weekend naar Duitsland. Op de heen weg (deze keer geen caravan bij) reed ik 140 met cruisecontrol aan, na ongeveer een uur kon ik wederom niet zelf meer schakelen en trok de auto met hoge toeren op (3500 rtm). Het uit en aan zetten helpt dan even maar na een tijdje begint het weer. Op de terug weg hetzelfde verhaal. Op een gegeven moment was het rustig en ik ging even kijken hoe hard de auto zou rijden, bij 195 km/u kreeg ik de melding hoge temperatuur versnellingsbakolie te zien en ik ben meteen langzamer gaan rijden (110 km/u) maar de melding ging niet weg. Bij een tankstation de auto even uit en weer aan gezet, melding verdween. Wat kan er aan de hand zijn?
Daarna geen problemen meer gehad tot afgelopen weekend naar Duitsland. Op de heen weg (deze keer geen caravan bij) reed ik 140 met cruisecontrol aan, na ongeveer een uur kon ik wederom niet zelf meer schakelen en trok de auto met hoge toeren op (3500 rtm). Het uit en aan zetten helpt dan even maar na een tijdje begint het weer. Op de terug weg hetzelfde verhaal. Op een gegeven moment was het rustig en ik ging even kijken hoe hard de auto zou rijden, bij 195 km/u kreeg ik de melding hoge temperatuur versnellingsbakolie te zien en ik ben meteen langzamer gaan rijden (110 km/u) maar de melding ging niet weg. Bij een tankstation de auto even uit en weer aan gezet, melding verdween. Wat kan er aan de hand zijn?