Ik vermoed dat je gewoon wat meer olie hebt gedronken met je 5pitter met de hitte in de bergen. Geen idee met hoeveel liter de melding komt. Begrijp ik goed dat je wel een hoop olie op je blok dus had ?
nee dat was het zeker niet. olie zat tegen de binnenkant van de motorkap en over het blok heen.
Ik durf geen prijsindicatie te geven, maar let wel op voor het volgende: garages die het voor 200 euro doen vervangen misschien niet het hele systeem. Enkel het potje en de slangen daar aan. Op 1 na, de koelvloeistofleiding, klinkt als of het er niks mee te maken heeft toch? Klopt, alleen dat is de complete set, inclusief een klein slangetje (de allerdunste van de set) en die raakt dus het snelst verstopt en is niet los te krijgen (alleen voor de 08- T6 dacht ik). Dat is het zilverkleurige verbindingsstukje links op de foto. Deze zit niet bij een set zonder die koelvloeistofleiding. Als de dunne slang niet vervangen wordt heeft de hele reparatie geen nut. Zie foto's. De een van v70n etc. De ander voor v70 classic, 850 etc (kon de v70n zonder die leiding even niet vinden). Hoop dat je alsnog op vakantie gaat volgend jaar!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Hij heeft een turboloze dan is de ventilatie niet gekoeld door middel van koelvloeistof. Onderdelen origineel Volvo kosten al zo'n 150 euro. Maximaal 3 uur er bij optellen, maar moet sneller kunnen. Ik deed er op straat 3 uur over en had ook nog te maken met het lpgsysteem, heb de gasklep gereinigd en op mijn gemak gewerkt.
Hij heeft een turboloze dan is de ventilatie niet gekoeld door middel van koelvloeistof. Onderdelen origineel Volvo kosten al zo'n 150 euro. Maximaal 3 uur er bij optellen, maar moet sneller kunnen. Ik deed er op straat 3 uur over en had ook nog te maken met het lpgsysteem, heb de gasklep gereinigd en op mijn gemak gewerkt.
Heren dank voor jullie vele reacties. En ja ik heb idd heel bewust voor de turbo loze uitvoering gekozen. Een vriend van mij zei "alles wat er niet op zit kan ook niet stukgaan" En de turbo's willen nog wel eens stuk gaan. We zullen wel even zien wat de garage gaat melden. Ondanks dit euvel blijft het nog steeds een heerlijke auto.
En, ff afkloppen wordt dit de eerste, grotere reparatie die ik aan deze auto mag gaan doen.
Ik weet niet of je er nog mee rijdt. Maar ik zou er absoluut niet meer mee rijden behalve naar de garage, en die rit je peilstok omhoog trekken. Als door de overdruk keerringen eruit gedrukt worden heb je een echt dure reparatie.
Ik weet niet of je er nog mee rijdt. Maar ik zou er absoluut niet meer mee rijden behalve naar de garage, en die rit je peilstok omhoog trekken. Als door de overdruk keerringen eruit gedrukt worden heb je een echt dure reparatie.
Dat schreef ik ook al.
Helemaal als die aan de kant vd bak eruit gaat.
Bij mij moest de automaat er om die reden vanaf.
We zijn al vanaf Zwitserland naar huis gereden en onderweg geen verdere problemen meer gehad. We rijden er zo min mogelijk in en afspraak met garage staat. Peilstok is ook niet weer omhoog gekomen.
quote="hermanusb"]
Quote door trabbit
Ik weet niet of je er nog mee rijdt. Maar ik zou er absoluut niet meer mee rijden behalve naar de garage, en die rit je peilstok omhoog trekken. Als door de overdruk keerringen eruit gedrukt worden heb je een echt dure reparatie.
Dat schreef ik ook al.
Helemaal als die aan de kant vd bak eruit gaat.
Bij mij moest de automaat er om die reden vanaf.
[/quote]
.... en bij aankomst in de garage voor reparatie aan de carterontluchting dan ook gelijk maar de o-ringen van de peilstok vervangen.... Kosten geen drol, maar als die al vanzelf omhoog komt sluit die ook niet goed meer af.
Je auto achterlaten voor reparatie / vakantieplannen veranderen lukt ook niet altijd of wil je misschien niet.
Ben uiteindelijk met een flink lekkende keerring vanuit zuid Frankrijk naar huis gereden. Reparatie was qua tijd niet haalbaar maar had toch vooral liever dat het door de volvo specialist hier gedaan werd..
Korte vraag over het bijvullen van olie. Hopelijk mag ik die hier stellen. Onze Volvo geeft aan dat het oliepeil laag is. Nu heb ik eerder de Valvoline Maxlife 5W40 gebruikt (link). Daar was nog ruim 300 ml van over en die heb ik zojuist in de motor gegoten. Na opnieuw peilen blijkt dat hiermee het oliepeil slechts minimaal is verhoogd; er moet dus echt nog wel wat bij. Bij de Action heb ik vanochtend deze olie gekocht (link). Ook van Valvoline en ook 5W40, maar dan een iets goedkopere versie niet per se bedoeld voor oudere auto's met wat meer kilometers op de teller. Maar nu twijfel ik echter toch of ik deze bij elkaar mag gooien?
Ja geen probleem.
Wat je beter niet door elkaar kunt mengen is een minerale olie met een synthetische olie. En de viscositeit is gelijk dus geen probleem.