Wie heeft er tips?
Volvo V70 XC AWD uit 1999
Koppakking vervangen en nieuwe keeringen geplaatst
Koppelingsplaten en dergelijke vervangen
Vliegwielkeerring vervangen
VVT vervangen
Probleem:
Als de auto stationait draait loopt hij heel onregelmatig. Als je rijd voel je dat ook. De verhoudingen kloppen dan niet zo voelt het.
We hebben ook een engine lampje. In de app is het de code P0014 en in vida de 644a. Deze ook al een paar keer gereset maar komt terug.
Alles wijst dan naar de VVT.
Deze vervangen. Geen verbetering.
Na reset van de ECU draait de auto stationar prima. Totdat ik een meter rij. Dan gaat hij weer exact hetzelfde probleem veroorzaken.
VVT de spanning gemeten. 11,8v. ( accu spanning 14v bij lopene de motor ). 11.8v leek ons laag dus stekker eraf gehaald en rechtstreeks de accu erop gezet.
Auto loopt keurig. Onze vraag is dan wel weer gelijk, waarom krijgt hij te weinig spanning en zijn er meer onderdelen in de auto die mogelijk een te lage spanning krijgen.
Wij denken dan een massa probleem of defecte kabel. Defect connector kan niet aangezien we hebben gemeten door een stukje kabel bloot te legen iets voor de stekker.
Als we een multimeter tegen de plus houden en dan met de Min langs het blok enzo gaan dan meten we overal dezelfde spanning als de accu.
Moeten we nog ergens specifiek meten voor dit probleem.
Vragen:
Weet iemand waar de kabels van de VVT rechtstreeks naar toe lopen? Kunnen dat heel moeilijk zien. Lopen deze direct naar de ECU?
Hoe zit de ECU met massa vast? Kan ik dat ergens meten? ( mogelijk heeft die al te weinig massa?
Zijn er andere ideeen wat er mis kan zijn???
Hoop dat iemand kan helpen want de frustraties lopen wel op.
Volvo V70 XC AWD uit 1999
Koppakking vervangen en nieuwe keeringen geplaatst
Koppelingsplaten en dergelijke vervangen
Vliegwielkeerring vervangen
VVT vervangen
Probleem:
Als de auto stationait draait loopt hij heel onregelmatig. Als je rijd voel je dat ook. De verhoudingen kloppen dan niet zo voelt het.
We hebben ook een engine lampje. In de app is het de code P0014 en in vida de 644a. Deze ook al een paar keer gereset maar komt terug.
Alles wijst dan naar de VVT.
Deze vervangen. Geen verbetering.
Na reset van de ECU draait de auto stationar prima. Totdat ik een meter rij. Dan gaat hij weer exact hetzelfde probleem veroorzaken.
VVT de spanning gemeten. 11,8v. ( accu spanning 14v bij lopene de motor ). 11.8v leek ons laag dus stekker eraf gehaald en rechtstreeks de accu erop gezet.
Auto loopt keurig. Onze vraag is dan wel weer gelijk, waarom krijgt hij te weinig spanning en zijn er meer onderdelen in de auto die mogelijk een te lage spanning krijgen.
Wij denken dan een massa probleem of defecte kabel. Defect connector kan niet aangezien we hebben gemeten door een stukje kabel bloot te legen iets voor de stekker.
Als we een multimeter tegen de plus houden en dan met de Min langs het blok enzo gaan dan meten we overal dezelfde spanning als de accu.
Moeten we nog ergens specifiek meten voor dit probleem.
Vragen:
Weet iemand waar de kabels van de VVT rechtstreeks naar toe lopen? Kunnen dat heel moeilijk zien. Lopen deze direct naar de ECU?
Hoe zit de ECU met massa vast? Kan ik dat ergens meten? ( mogelijk heeft die al te weinig massa?
Zijn er andere ideeen wat er mis kan zijn???
Hoop dat iemand kan helpen want de frustraties lopen wel op.