memory instelling interieur koppeling

MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

memory instelling interieur koppeling

· 
Posted: 17.10.2021 - 17:04  ·  #1
Bij het inparkeren zijn er auto's die een kantel functie van de rechter buitenspiegel activeren zodra de achteruit word ingelegd.
Een S60 tot 2009/2010 ( en een soortgelijke V70) hebben deze functie niet.

Het is wel mogelijk om , indien aanwezig, 1 mem functie van de stoel instellingen hiervoor te gebruiken. Dan moet je wel steeds op het knopje drukken, maar goed, het kan.

Nu vroeg ik mij af...

Indien je een camera functie op je RTI scherm hebt zitten, dan komt bij de achteruit het scherm omhoog.

IS het mogelijk om een dergelijk koppeling van de mem functie ook aan de achteruit te koppelen ?

Eigenlijk zou je dan mem3 voor de stoeprandinstelling van de spiegel kunnen gebruiken (stoelen wijzig je niet) en mem 1&2 voor normale stoel/spiegel instellingen. Indien de handbak/automaat in de achteruit gaat word dan mem 3 geactiveerd met dus die spiegel en zodra weer in 1 of Drive, mem1.

Wie weet er genoeg van de Volvo software en elektronica om te weten of dit te realiseren zou zijn ? ( of is dit er misschien al ?)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

Re: memory instelling interieur koppeling

· 
Posted: 17.10.2021 - 17:14  ·  #2
Is te programmeren in de cfe
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 17:17  ·  #3
mmm, is dat de enige methode ?

Van zo'n CFE hoor ik namelijk best veel euhmmm, minder positieve dingen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 19:04  ·  #4
Dat van de mem functie heb ik nog nooit gehoord. Zou trouwens wel handig zijn.
De cfe is idd niet perfect. Waar ik mij bijv aan stoor is dat de portieren vaak niet met 1 druk op de knop gewoon open- en dichtgaan.
Marc-B
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 20:06  ·  #5
Is het niet zo dat als je hem in de R zet dat je dan even je knop van de spiegelbediening 1x moet indrukken? Zo werkt het bij mij wel.
Ik weet alleen niet of dit type afhankelijk is.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 21:13  ·  #6
Quote door Marc-B

Is het niet zo dat als je hem in de R zet dat je dan even je knop van de spiegelbediening 1x moet indrukken? Zo werkt het bij mij wel.

Klopt, bij een druk op de knop van de linkerspiegel gaat de linkerspiegel in de stand naar de stoeprand en zo ook bij rechts.
Je kunt het ook zo instellen dat beide spiegels in die stand gaan zodra je de achteruit inschakelt maar dat is echt een crime. Achter mijn brede uitrit staan regelmatig een aantal auto’s of bestelbussen. Slechts 1 keer heeft ‘t zo ingesteld gestaan maar omdat je dan al die auto’s of bussen niet ziet in je spiegels dit direct weer uit geschakeld.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 21:37  ·  #7
Dus een druk op de gewenste spiegel zet m in de stoeprand stand. Dat is dus zonder die cfe (?)

Zou wel fijn zijn als enkel de achteruit dat automatisch kon doen maar dat kan dus weer alleen MET die CFE

Quote door ProVolvo

Quote door Marc-B

Klopt, bij een druk op de knop van de linkerspiegel gaat de linkerspiegel in de stand naar de stoeprand en zo ook bij rechts.
Je kunt het ook zo instellen dat beide spiegels in die stand gaan zodra je de achteruit inschakelt maar dat is echt een crime. Achter mijn brede uitrit staan regelmatig een aantal auto’s of bestelbussen. Slechts 1 keer heeft ‘t zo ingesteld gestaan maar omdat je dan al die auto’s of bussen niet ziet in je spiegels dit direct weer uit geschakeld.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 17.10.2021 - 21:46  ·  #8
Zo werkt het wel op mijn XC70 maar dat is een NN / P3 model. Volgens mij is jou S60 een N / P2 model en daar zal dit niet zo op werken zonder CFE. Helaas <_<

Selected quotes for multi-quoting:   0