Meningsverschil schadehersteller

graagadvies

post767
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Meningsverschil schadehersteller

· 
Posted: 19.05.2021 - 09:21  ·  #1
Nadat mijn auto door een ander was aangereden heb ik bij de schadehersteller die aangesloten is bij mijn verzekering een schadecalculatie laten maken: 3500 euro schade. Vervolgens ben ik langs de Volvo dealer gegaan. Deze kon de schade herstellen voor 4700e euro. Ik was dus genoodzaakt bij de schadehersteller van mijn verzekering de schade te laten herstellen. Nog wel besproken dat er originele Volvo onderdelen gebruikt zouden worden.Toen ik de auto terug kreeg was ik niet tevreden.

Er was een bumper gebruikt zonder uitsparingen voor de koplamp sproeiers, deze zijn erin gezaagd.
De pasvorm van de uitsparing voor de grill is ruim ( je ziet de nokjes zitten)
Naar mijn idee is de bumper minder stijf, als je hem indruk ( meer flexibel)
De koplamp stond niet goed, recht meer ruimte dan links.
Er is een nieuwe koplamp geplaatst, deze geeft een veel witter licht beeld ( in het donker een groot verschil, de oude is meer paarskleurig)
De rekening voor de verzekering was stuk hoger uitgevallen, namelijk 4500 euro

Ik heb meerder v70 bekeken, allen hebben de ruimte bij de uitsparing grill niet en naar mijn idee een stijvere bumper.

In gesprek gegaan met de hersteller, deze heeft de koplamp beter afgesteld en de bumper gedemonteerd om aan te tonen dat deze origineel Volvo is. Zie foto`s Er staat wel een Volvo stempel in, maar het Sweden onderschrift in de stempel is weg geslepen.

Zie foto`s in de bijlage!

De Hersteller kan niks voor me doen, alleen bij een verdere klacht onafhankelijke expertise inschakelen.
Graag advies??? Heeft het zin om hier energie in te steken? of kan ik het beter laten zitten.

alvast bedankt! Post 767
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ikbat
VolvoV70forum core member
Subject:

Re: Meningsverschil schadehersteller

· 
Posted: 19.05.2021 - 09:41  ·  #2
Wanneer je niet tevreden bent, dan zou ik zeker een expert raadplegen, en de verzekering direct op de hoogte stellen.

Hoe ze het doen, en met wat voor onderdelen, dat zou niet mijn grootste zorg zijn, maar wanneer het er niet uitziet zoals het was. Dan is het naar mijn mening niet voldoende opgelost
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 10:35  ·  #3
Wat mij opvalt is het datum verschil. Op de stikker juli 2020 en in het puntjes schema mei 2013.

Ik zou zowel de verzekering als de hersteller schriftelijk op de hoogte stellen van je bevindingen. Zorg dat je dit feitelijk kunt onderbouwen door bijv. vergelijkings foto's . van een zo exact mogelijke andere wagen. Vermijd opmerkingen dat het anders voelt aangezien dat erg subjectief is.

Voor dat briefje zou ik overigens even een volvo dealer langsgaan en zijn mening vragen. Wellicht beter niet bij de dealer waar je een opgave deed maar het niet liet herstellen. Wellicht dat zij obv hun ervaring zo de vinger op de zere plek kunnen leggen.
Realiseer je overigens dat dealers dit ook vaak gewoon doorschuiven en er een stuk marge opleggen.
Discovery
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 11:32  ·  #4
Dat er Volvo in staat en dat de data niet overeenkomen is goed te verklaren. Voor aftermarket wordt er een mal worden gemaakt uit een originele bumper, waarbij het Volvo logo en data markering ook worden meegenomen.
ravado
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 17:26  ·  #5
Je had sowieso niet de auto bij de schadehersteller die bij je verzekering is aangesloten, je schade hoeven te laten repareren. Dat geldt alleen bij schade door je eigen schuld.

Jij bent aangereden door een ander en dat heet verhaalsschade. Dan mag je zelf bepalen wie, wat,waar. Ik heb zelf net de schade aan mijn auto laten taxeren bij een door mijzelf gekozen taxateur en heb die waarde op mijn rekening gestort gekregen. Ik bepaal dus zelf wat ik met dat geld doe. (Ps ben all risk verzekerd)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 17:35  ·  #6
Dat ligt toch maar net aan de voorwaarden van je verzekering kan ik mij voorstellen?
ravado
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 18:41  ·  #7
Quote door [-Tom-]

Dat ligt toch maar net aan de voorwaarden van je verzekering kan ik mij voorstellen?

Nee dat is dus een misverstand. Verhaalschade (dus schade die een ander aan jou toebrengt) is zelf te bepalen bij wie en wat je er mee laat doen.

Zie mijn voorbeeld in vorige reply.
Google er maar eens op ;-)
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 20:01  ·  #8
Als je verhaalschade hebt moet je dat kunnen aantonen dmv een taxatierapport. Op basis van dat rapport kun je de auto laten repareren en ook zelf bepalen waar, je krijgt geld van de tegenpartij en wat je daarmee doet is aan jou.
Ik heb een keertje de schade gewoon gecasht en de auto zelf gerepareerd.
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.05.2021 - 21:49  ·  #9
Als er originele Volvo-onderdelen gebruikt zijn, moet de hersteller daar een Volvo-factuur van kunnen laten zien. Toch? Ik zou het in elk geval met de verzekering jouw bevindingen bespreken. Er zou als 2nd opinion een Volvo-dealer naar kunnen kijken, die moet hierover uitspraak kunnen doen.
Eriksson
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 20.05.2021 - 17:22  ·  #10
Gewoon de verzekering bellen met dit hele verhaal. Heb dit in het verleden ook meegemaakt en is destijds bij door de Volvo dealer alsnog naar tevredenheid opgelost.

Selected quotes for multi-quoting:   0