Mijn V70 (2.4T) op benzine heeft nu 287.000 gelopen, mijn oudste 240 2.3 zowat 500.000 op lpg. ik ben wel overtuigd van het feit dat de "oudjes" er van binnen langer knap uit bleven zien. Dit is natuurlijk ook afhankelijk of de vorige eigenaar(s) zuinig op de koets zijn geweest of niet. Voor de 5 pitters in het algemeen ben ik niet zo bang of het moeten de 2.5Tdiesels zijn, die VAG. motoren waren een stuk minder betrouwbaar en trokken geen worst van tafel. Ook ik koop de auto's de laatste 20 jaar met 150- tot 180.000 km. en neem altijd afscheid ronde de 360.000-400.000 km. en dan meestal voor een nieuwer model.
Hiermee dient het volgende probleem zich aan: het nieuwe model V70 vindt ik niet mooi en ik ben verslaafd aan 5pitters dus......bovendien zijn ze bij Volvo langzaam eenheidworst auto's aan het bouwen zonder eigen identiteit; klanten die voorheen BMW, Seat en Mini kochten zie je nu ineens C30, S/V40 of S/V60 rijden en de beer is los! let maar eens goed op, ze jakkeren steeds meer op de linker-rijstrook ipv. netjes rechts met 124km/uur beetje jammer en slecht voor ons imago maar ik denk dat ik nu of topic ben sorry!