Merkwaardige storing centrale vergrendeling en alarmverlichting

folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

Merkwaardige storing centrale vergrendeling en alarmverlichting

· 
Posted: 23.10.2017 - 15:41  ·  #1
Laatst al eens opgemerkt, maar leek na een nieuwe accu opgelost. Toch weer waargenomen, dat de auto stilstaand voor de deur met de alarmlichten knippert en gelijktijdig de centrale vergrendeling activeert, ook tijdens rijden steeds vaker voorkomend. Er lijkt geen logica in het verschijnsel. Kan honderden kilometers goed gaan en vervolgens 10x per minuut voorkomen. Samen met dhr Ehrich (ETS) afgevinkt wat de mogelijke oorzaak kan zijn. Er zit geen alarminstallatie in de auto, dus die kan geen storing veroorzaken. Vida geeft geen enkele storing. Om lukraak zekeringen en relais te gaan vervangen lijkt me niet erg logisch. Iemand een idee, waar te beginnen?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Merkwaardige storing centrale vergrendeling en alarmverlichting

· 
Posted: 23.10.2017 - 16:35  ·  #2
Quote door folke3

Laatst al eens opgemerkt, maar leek na een nieuwe accu opgelost. Toch weer waargenomen, dat de auto stilstaand voor de deur met de alarmlichten knippert en gelijktijdig de centrale vergrendeling activeert, ook tijdens rijden steeds vaker voorkomend. Er lijkt geen logica in het verschijnsel. Kan honderden kilometers goed gaan en vervolgens 10x per minuut voorkomen. Samen met dhr Ehrich (ETS) afgevinkt wat de mogelijke oorzaak kan zijn. Er zit geen alarminstallatie in de auto, dus die kan geen storing veroorzaken. Vida geeft geen enkele storing. Om lukraak zekeringen en relais te gaan vervangen lijkt me niet erg logisch. Iemand een idee, waar te beginnen?

Binnenspiegel gecontroleerd? Dat was bij mij de veroorzaker van het niet meer werken van de centrale vergrendeling.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 31.10.2017 - 20:53  ·  #3
Uiteindelijk bijna alle betreffende relais en zekeringen vernieuwd. Schoonmaken met contactspray van de deurschakelaars leverde uiteindelijk de oplossing. Ik kan weer rustig slapen omdat de auto nu afgesloten blijft en de buren kunnen weer rustig gaan slapen zonder dat een zwarte Volvo hun nachtrust met knipperlichten van tijd tot tijd staat te vergallen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 02.11.2017 - 21:52  ·  #4
mooi dat t gevonden is Folke en natuurlijk even je terugmelding.

Selected quotes for multi-quoting:   0