Quote door ravado
Dat is balen maar met een andere cilinderkop en een nieuwe distributieset, is ze toch zo weer tot leven gewekt?
Hoeveel kilometer heeft ze gedraaid?
Ze zit nu op een 385xxx en liep altijd goed motorisch. Wel de geluidjes maar sinds de ABS module reparatie was het meer dan okay. Voor de kerst nog nieuwe remblokken + remschijven rondom.
Cilinderkop + db set gaat al gauw richting de 1000,- en hoewel ze motorisch altijd prima was, was het interieur wel echt minder aan het worden.. Ik weet het dus nog niet. Ik twijfelde ook over verkopen omdat ze wel echt duur per maand is en we 2 autos hebben EN ze 2/3 van de 7 dagen eens rijd.
Quote door Johan XC70
"Wat mij betreft de motor niet meer laten lopen en eerst vervangen..."
Was geen loze opmerking zeg maar...
Andere kop erop als de auto verder goed is en gaan.....
Nee klopt. Ik twijfelde heel erg, mijn man zei ach vaak ben je te bang.. kan wel.
Het was een gokje en verkeerd gegokt.. Zelfs de ANWB monteur zei.. een Volvo die er mee ophoud, wat is dit nou.. keek ook enkel naar de DB riem en belde vervolgens een berger. Tja..
Quote door flevodirk
Hi, even een vraagje, was de distributieriem dan niet vervangen conform de interval? (kilometers of in jaren?)
Wel balen voor je natuurlijk hoor Ik ben alleen zo nieuwsgierig of de riem ondanks bv een tijdige vervanging geknapt is.. (door een andere oorzaak oid)
Nogmaals; enorme pech dat het op dat kleine stukje mis moest gaan!
Gekocht oktober 2019, voor ik ging rijden is de hele db riem set vervangen (ook waterpomp e.d.). Geen half werk. Dus ik rijd er 3,5 jaar mee en ongeveer 40.000x.
Maar, dit topic is gestart met een rammel, wat leek weg te komen rond multiriem of db riem en de vraag is nu (nog steeds) wat dit was en waarom het de DB riem heeft doen vastlopen/knappen en wat de verdere schade aan het blok zal gaan zijn.
Dit wil ik nu wel weten dus monteur gaat hem in elk geval uit elkaar halen (dezelfde die de riem erop gezet heeft). Kent de auto ook zolang als ik hem heb. Dus wordt nog vervolgd..