Michelin Alpin 4 of 5?

RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

Re: Michelin Alpin 4 of 5?

· 
Posted: 16.07.2014 - 15:26  ·  #16
Hmm, beheerst rijden...misschien ooit..

Andere velgen dan de Thor zijn geen optie. deze heb ik juist voor winterbanden aangeschaft. Maar het is me duidelijk Het worden de Alpin 5 banden in de maat 225/45/R17 94V.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 15:52  ·  #17
Quote door ProVolvo

Quote door R-W

Quote door ProVolvo

Mocht je nog geen aparte velgen voor je winterbanden hebben dan zou dit misschien iets voor je kunnen zijn, is wel met Vredestein: Marktplaats advertentie 828409699

Vooral dure velgen, banden zijn nog goed voor 1 seizoen (als ze niet al te oud zijn). dit is de link overigens: http://link.marktplaats.nl/m828409699

1/ Maar marktplaats is een plek waarvan je weet dat die vraagprijs vaak niet de prijs is die je uiteindelijk werkelijk betaald.
2/ Overigens, met dat profiel kan een beetje beheerste chauffeur nog wel 2 jaar rijden alvorens je op 4 mm zit, mij lukt dat in ieder geval.
3/ En bedrijven die € 40,00 vragen voor 4 banden monteren + balanceren + nieuw ventiel, die ben ik nog niet tegen gekomen.
4/ Daarbij moet je als ondernemer lokaal elkaar ook de omzet gunnen. Mensen menen nu dat via internet dezelfde service is te halen dan lokaal maar dat kan aardig tegenvallen :sick: :devil:

Zo maar even dan:
1/ hangt er maar net vanaf wat er aangeboden wordt, gezien sommige biedingen/voorstellen is dat wel een gedachte die bij sommigen leeft idd. Erg sneu voor de bieders in mijn geval.
2/dan moet je wel heel rustig en weinig rijden.
3/ ik wel, ik kan zelfs kiezen. Kijk maar eens op de montagepartners: http://www.topbanden.com/monteur/
4/ grote onzin vwb service.
60d52006
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 16:50  ·  #18
Ik heb alpin 4 . Ik raad ze wel aan ,ik vind ze top banden . En goeie rij gedrag
aeos
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Alpin 4 winterbanden op 16 "

· 
Posted: 16.07.2014 - 21:40  ·  #19
Gebruik de Michelin Alpin 4 winterbanden die een goed comfort hebben en ook op nat wegdek prima de wagen controleerbaar houdt.

Sneeuw afgelopen winter niet gezien, maar kan ze zeker aanraden..... :-)
Gebruik ze op 16 Inch met lichtmetaal die ook behandeld zijn voor pekel door extra laklaag. :D
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 21:43  ·  #20
Alpin 4 is enorm slijtvast en heeft met glad weer wel een groot nadeel, je verneemt niet dat het glad is !
Heb al eens gestrekt naast de auto gelegen op het werk.
Dacht dat er gestrooid was, nou, niet dus. :'(
aeos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 21:51  ·  #21
Nog niet meegemaakt, en dan moet je eens uit een XC vallen.......Pffff das een eind.... O-)

Hoop niet dat je wat hebt gebroken :'( .....gaf de buitentemp niet aan dat het glad kon zijn?
RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 21:57  ·  #22
Ik wil nog even reageren op de opmerking dat je banden ook bij een lokale garagehouder/ bandenhandelaar zou kunnen laten verzorgen. Ik heb een prijsopgave gedaan bij de euromastervestiging waar ik altijd kwam voor banden en schrok me kapot van de prijs. Ik moest voor 4 alpin 5 banden 1171 euro betalen. Dat is bijna twee keer zoveel als ik vandaag heb uitgegeven. Nu betaal ik wel nog voor het om de velg laten zetten van de band, balanceren en uitlijnen, maar ik ben wel gek dat ik zoveel voor banden betaal...ik gun de lokale ondernemer ook wat maar tot op zekere hoogte...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 22:05  ·  #23
Quote door aeos

Nog niet meegemaakt, en dan moet je eens uit een XC vallen.......Pffff das een eind.... O-)

Hoop niet dat je wat hebt gebroken :'( .....gaf de buitentemp niet aan dat het glad kon zijn?

Buitentemperatuurmeter gaf dit continu aan.
Niets gebroken, zelfs geen blauwe plekken.
Normaal gesproken werd het parkeerterrein altijd gestrooid, behalve die ene keer. :'(
Ik had werkelijk niets in de gaten van de gladheid.
Zegt wel iets over de grip van deze banden.....

@RutgerT5,
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Die prijs gaat werkelijk nergens meer over.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 22:10  ·  #24
Quote door RutgerT5

Ik wil nog even reageren op de opmerking dat je banden ook bij een lokale garagehouder/ bandenhandelaar zou kunnen laten verzorgen. Ik heb een prijsopgave gedaan bij de euromastervestiging waar ik altijd kwam voor banden en schrok me kapot van de prijs. Ik moest voor 4 alpin 5 banden 1171 euro betalen. Dat is bijna twee keer zoveel als ik vandaag heb uitgegeven. Nu betaal ik wel nog voor het om de velg laten zetten van de band, balanceren en uitlijnen, maar ik ben wel gek dat ik zoveel voor banden betaal...ik gun de lokale ondernemer ook wat maar tot op zekere hoogte...

inderdaad niet reëel, zo mist die ondernemer veel omzet. Maar over een prijs kun je in onderhandeling gaan is mijn ervaring. Als ondernemer weet ik donders goed wat de concurrent vraagt, maar ik weet ook wat ik extra / meer te bieden heb :D :D :D
RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 22:25  ·  #25
Maar ik begrijp je insteek goed hoor, ik onderneem zelf ook en dan gun je elkaar lokaal zeker wat!
aeos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 22:58  ·  #26
Duitsland geen optie? Scheelt ook weer btw. En tol is er NOG niet...... 8-)
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.07.2014 - 23:41  ·  #27
Quote door ProVolvo

Quote door RutgerT5

inderdaad niet reëel, zo mist die ondernemer veel omzet. Maar over een prijs kun je in onderhandeling gaan is mijn ervaring. Als ondernemer weet ik donders goed wat de concurrent vraagt, maar ik weet ook wat ik extra / meer te bieden heb :D :D :D

Als die euromastervestiging dan ineens zijn prijs laat zakken tot vergelijkbare prijzen als eerder genoemd, alleen omdat er over 'te onderhandelen' is, ga ik er helemaal nooit meer heen. En vertel eens, wat kan jij zoal toevoegen aan het leveren van 4 banden? Ik ben ook ondernemer en als je nu nog steeds leeft met het idee dat internet de lokale ondernemers kapot maakt, loop je echt hopeloos achter.
RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.07.2014 - 09:30  ·  #28
Overigens een leuke en interessante discussie. Hoe mensen alles maar via internet bestellen en dat je de middenstand ziet verdwijnen...Dit is het nieuwe shoppen. Je kan straks alleen nog maar via internet orderen, de winkels zie ik verdwijnen.

Ik heb vorige week een nieuwe tv gekocht. Nieuw 2014 model, kost 2100 euro. Na bestellen via internet bij een winkel in weetikhetwaar 600 euro korting...Ik ben toch niet gek (en nee, daar betaal je helemaal teveel)
R-W
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.07.2014 - 10:11  ·  #29
Quote door RutgerT5

Overigens een leuke en interessante discussie. Hoe mensen alles maar via internet bestellen en dat je de middenstand ziet verdwijnen...Dit is het nieuwe shoppen. Je kan straks alleen nog maar via internet orderen, de winkels zie ik verdwijnen.

Ik heb vorige week een nieuwe tv gekocht. Nieuw 2014 model, kost 2100 euro. Na bestellen via internet bij een winkel in weetikhetwaar 600 euro korting...Ik ben toch niet gek (en nee, daar betaal je helemaal teveel)

Dat denk ik zeker niet, sterker nog, kijk bijv eens naar een zeer sterke internetspeler als Coolblue, zij openen steeds meer winkels. Daarnaast is het in verzendland steeds gebruikelijker om geen eigen locaties meer te hebben (postkantoren) maar afgifte-/aannamepunten te openen in winkels, juist van de kleinere middenstanders (GLS/DPD/DHL) en supermarkten (PostNl). Met name die eersten doen dat niet zozeer vanwege de extra opbrengsten, want zo'n punt aanhouden levert niet zoveel op, maar vanwege de extra traffic.
Om weer even wat meer OT te gaan, banden zijn bij uitstek produkten die prima via internet verkocht kunnen worden. Voordat bedrijven als Autobandenmarkt/Topbanden e.d. bestonden ging je ook niet naar de lokale bandenboer om eens lekker aan verschillende banden te voelen, ruiken etc. Het aanbod is een stuk groter en ook voor onafhankelijk advies ben je beter af op internet want er is veel meer info beschikbaar dan alleen die van de bedrijfseigenaar. Maarrr, de banden zulle ook gemonteerd moeten worden en dat kan de koper in de regel niet zelf. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom bedrijven hier niet wat meer op inspelen. Laat een gedeelte van de marge op de aanschaf lopen en zorg voor perfect gemonteerde banden bijv.
RutgerT5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.07.2014 - 10:31  ·  #30
Daar heb je een paar goede punten R-W...

Selected quotes for multi-quoting:   0