Quote door PDJ
Ik ben net gestopt met werken bij een bandenhotel die de sets opslaat, en ook wast. Je wil niet weten hoeveel klanten er geen extra set velgen bij heeft. Zelf bij Landrover / Jaguar / BMW komt dat heel veel voor.
Bij een aantal dealers is de opslag etc puur service en kost de klant niets, behalve de manuren voor het wisselen.
Is bij mijn leasekar ook zo. Worden ze van de velg gehaald/gewisseld (en elke keer kan ik terug komen om ze opnieuw te balanceren omdat ik blijkbaar steeds de verkeerde tref die het niet kan).
Prive voor de 306 Cabriolet heb ik er zelfs een complete set winterbanden bij (niet dat die auto eigenlijk überhaupt nog rijd (hobby), die set gaat dus nog de verkoop in). Onder de V70 zitten all-seasons, zaten er al onder bij aanschaf.
Maar zodra ze af zijn, gaan er gewoon weer zomer/winter velgen komen. 't zijn Michelins, maar ben toch meer van een goede zomer(regen)band en een set winterbanden. All-seasons zijn mij persoonlijk toch net te veel een beetje van beide en 't eigenlijk net niet.
Afhankelijk van waar mijn echtgenote weer aan het werk komt (wordt ook nog een uitdaging
) komen er wellicht helemaal geen winterbanden voor de V70 (als in; in 't dorp, dan fietst ze toch, wordt 't verder dan winterbanden). Gezond verstand maakt bij die halve dag sneeuw die we in NL hebben heel veel uit en heb je vaak meer aan een goede regenband.