Michelin CrossClimate

PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

Re: Michelin CrossClimate

· 
Posted: 26.07.2015 - 13:53  ·  #16
Dan had je het misschien eerder ook zelf kunnen doen? Zo een klus is dat niet, ff 4 wielen wisselen. Of laat je de banden alleen wisselen? Dan word het voor de meeste wat lastiger ;-)
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 15:01  ·  #17
Alleen banden wisselen is sowieso niet zo goed voor de banden, setje velgen erbij kopen en zelf wielen wisselen ;) Kost je 2x per jaar een uurtje (incl wassen van de velgen) en een m2 opslagruimte.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 15:28  ·  #18
Ik ben net gestopt met werken bij een bandenhotel die de sets opslaat, en ook wast. Je wil niet weten hoeveel klanten er geen extra set velgen bij heeft. Zelf bij Landrover / Jaguar / BMW komt dat heel veel voor.
Bij een aantal dealers is de opslag etc puur service en kost de klant niets, behalve de manuren voor het wisselen.
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 16:34  ·  #19
Ik had een complete set, inclusief velgen, die daar opgeslagen lag... Zou ik nu ook anders doen bij zo'n set. Óf dus banden die niet meer gewisseld hoeven worden.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 17:36  ·  #20
@pdj, dat geldt voor ongeveer alle leaserijders iig, denk dat particulieren wat sneller een extra setje complete wielen zullen hebben. Momentsleuteltje en een redelijke krik erbij en je kunt vooruit. Wisselen waar en wanneer je wil.
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 18:08  ·  #21
Quote door SanS60

Inderdaad!! Het gedoe aan het wisselen is überhaupt een afspraak kunnen maken omdat bedrijven het druk hebben. Afgelopen "winter" is mijn set er eind mei (dikke 20 graden) afgehaald, puur omdat ik niet eerder een afspraak kon maken.

Dan ga je toch naar een ander? Het sterft vd bandenboeren in NL.

Ik ben wel heel benieuwd hoe die CrossClimate banden zich houden. Ik ben wacht nog even de eerste ervaringen af, ik heb op zowel de zomer als de winterset nog voldoende rubber voor minimaal een jaar.
foekie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 19:49  ·  #22
Ik heb op mijn vorige auto, een peugeot 406 break 3.0 v6, de nieuwe vredestein quatrac 5 gehad... Geweldige band!
Laag geluidsniveau en zelfs mee op wintersport geweest! Voldeed als een volwaardige winterband!
H4rry
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 20:13  ·  #23
Quote door PDJ

Ik ben net gestopt met werken bij een bandenhotel die de sets opslaat, en ook wast. Je wil niet weten hoeveel klanten er geen extra set velgen bij heeft. Zelf bij Landrover / Jaguar / BMW komt dat heel veel voor.
Bij een aantal dealers is de opslag etc puur service en kost de klant niets, behalve de manuren voor het wisselen.

Is bij mijn leasekar ook zo. Worden ze van de velg gehaald/gewisseld (en elke keer kan ik terug komen om ze opnieuw te balanceren omdat ik blijkbaar steeds de verkeerde tref die het niet kan).

Prive voor de 306 Cabriolet heb ik er zelfs een complete set winterbanden bij (niet dat die auto eigenlijk überhaupt nog rijd (hobby), die set gaat dus nog de verkoop in). Onder de V70 zitten all-seasons, zaten er al onder bij aanschaf.

Maar zodra ze af zijn, gaan er gewoon weer zomer/winter velgen komen. 't zijn Michelins, maar ben toch meer van een goede zomer(regen)band en een set winterbanden. All-seasons zijn mij persoonlijk toch net te veel een beetje van beide en 't eigenlijk net niet.

Afhankelijk van waar mijn echtgenote weer aan het werk komt (wordt ook nog een uitdaging :) ) komen er wellicht helemaal geen winterbanden voor de V70 (als in; in 't dorp, dan fietst ze toch, wordt 't verder dan winterbanden). Gezond verstand maakt bij die halve dag sneeuw die we in NL hebben heel veel uit en heb je vaak meer aan een goede regenband.

Selected quotes for multi-quoting:   0