Michelin CrossClimate

SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Michelin CrossClimate

· 
Posted: 25.07.2015 - 00:50  ·  #1
Heeft er al iemand ervaring met deze nieuwe band van Michelin?
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Michelin CrossClimate

· 
Posted: 25.07.2015 - 01:00  ·  #2
Het klinkt als een vierseizoenenband. Ik vraag me dan of het niet weer vooral marketingpraat is, maar ondertussen geen compromissen worden gedaan in zowel de zomer als de winter.

Misschien wat testen opzoeken (en dan niet die van Michelin zelf), of zijn die nog niet te vinden?
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 01:13  ·  #3
Ja, internet staat vol met positieve "onafhankelijke" testen (voor zover deze onafhankelijk zijn).

Ik dacht misschien heeft iemand hier er al ervaring mee. Ik hoor het liever van gebruikers zelf. Maar ze zijn nog zo nieuw dat die kans klein is denk ik.

Ze schijnen wel meer te kunnen dan de gemiddelde vierseizoenenband.
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 07:49  ·  #4
Heeft tyrereviews er niets over te melden? Verder eens met piraat, blijft compromis en is dus nooit ideaal.
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 09:01  ·  #5
Tyrereviews is best lovend: http://www.tyrereviews.co.uk/A…hanger.htm

Maar toch liever wat ervaringen van "normale" mensen.

Als het werkt is het ideaal voor in ons landje, denk ik.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 11:14  ·  #6
Lijkt me best aardige band.
Ik wil geen losse winterbanden meer ivm opslag van het gebeuren en een 4seizoenen band lijkt me perfecte oplossing
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 11:20  ·  #7
Daarom lijkt het mij ook wel wat. Bij mijn vorige auto een set winterbanden + velgen (heb ik nog te koop liggen eventueel) maar voor wisselen geen tijd en gedoe hahaha
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 11:25  ·  #8
Hier in Nl is de goede 4 seizoenenband goed te gebruiken. Wij hebben hier eigenlijk tekort écht winterweer/omstandigheden om persé winterbanden nodig te hebben. Maar ga je naar landen toe op wintersport waar die omstandigheden wel van toepassing zijn, dan komt een 4 seizoenenband onherroepelijk tekort. Een dergelijke band is en blijft een band van compromissen, en blinkt dus nergens in uit, behalve in de zin van de combinatie.
Piet_piraat
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 16:12  ·  #9
Daar zit wat in. Maar ik blijf erbij: je kunt in Nederland eigenlijk ook prima uit de voeten met normale banden (ik noem ze bewust geen zomerbanden). Alleen als het écht Nondeju is, dus ijzel en sneeuw, moet je de auto laten staan. Als je dat kan, is een vierseizoenen- of winterband in Nederland mijns inziens niet nodig.

Ik ben afhankelijk van m'n auto en ga ook op wintersport, dus monteer in de winter altijd de winterbanden. Maar pas als het écht winter is en ze gaan er zsm weer af, de rest van de tijd voldoen m'n normale banden prima. Het wordt hier toch niet gauw zo koud dat je zomerbanden echt prutswerk gaan leveren.
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 18:17  ·  #10
Daarom lijkt die CrossClimate mij wel wat. Voldoet altijd volgens de testen én heeft de indicatie als winterband gebruikt te kunnen worden.
Ik wacht nog even af...
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 20:17  ·  #11
Quote door Piet_piraat

Daar zit wat in. Maar ik blijf erbij: je kunt in Nederland eigenlijk ook prima uit de voeten met normale banden (ik noem ze bewust geen zomerbanden). Alleen als het écht Nondeju is, dus ijzel en sneeuw, moet je de auto laten staan. Als je dat kan, is een vierseizoenen- of winterband in Nederland mijns inziens niet nodig.

Ik ben afhankelijk van m'n auto en ga ook op wintersport, dus monteer in de winter altijd de winterbanden. Maar pas als het écht winter is en ze gaan er zsm weer af, de rest van de tijd voldoen m'n normale banden prima. Het wordt hier toch niet gauw zo koud dat je zomerbanden echt prutswerk gaan leveren.

goede zomerbanden zijn vaak slecht in de winter en winterbanden beroerd in de zomer.

4 seizoenen banden zijn misschien vlees nog visch maar indien je normaal met je auto rijd en niet de grenzen van het kunnen opzoekt zijn het denk ik uitstekende banden.

Ik heb nog een setje winterbanden voor een focus 1 fase 2 liggen.
En om die reden zullen de volgende banden lekker 4 seizoenen banden worden.
Niks geen gepruts met opslag of omleggen.

Binnenkort maar eens kijken waar ik de nieuwe banden op de velgen kan laten leggen.
Oftewel, ik denk dat ik er 4 van ga kopen.

Goed merk, dus voldoende vertrouwen in de band.
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2015 - 20:33  ·  #12
Benieuwd naar je ervaring!!
R-W
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 08:57  ·  #13
Sinds het gebruikelijk worden van winterbanden zijn de normale banden steeds meer echte zomerbanden geworden. Ik ben groot voorstander van een set goede zomerbanden en een set goede winterbanden. In de tijden dat men meestal in de wintermaanden op de weg zit, is het vaak onder nul en meer dan eens valt er ijsregen, (natte) sneeuw e.d. Excuses als ruimteinname, geen tijd om te wisselen, besparing op het gepruts enz zijn gewoon flauwekul imo.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 10:26  ·  #14
Dat laatste is dus gewoon flauwekul imo.

Je kunt niet oordelen voor anderen.
SanS60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.07.2015 - 13:11  ·  #15
Inderdaad!! Het gedoe aan het wisselen is überhaupt een afspraak kunnen maken omdat bedrijven het druk hebben. Afgelopen "winter" is mijn set er eind mei (dikke 20 graden) afgehaald, puur omdat ik niet eerder een afspraak kon maken.

Selected quotes for multi-quoting:   0