Oh oh mijn auto en mannen met een klein p..kk..

FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

Oh oh mijn auto en mannen met een klein p..kk..

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:06  ·  #1
Gisteravond zoonlief weggebracht naar zijn stage, rij rustig over de A4 bij Rijswijk.
Flats.... wat vogelpoep op mijn voorruit, even sproeien en toen dit:

Zie ik in mijn achtuitrijspiegel een man in een VW Polo achter mij druk gebaren, dus ik denk jaja ik ga naar rechts en je kan voorbij. Terwijl hij mij voorbij rijdt met zijn rechterraam open hoor ik opeens "tok"op mijn dak, ik kijk nog eens naar links en hij gebaart dat ik naar rechts moet.
Ik denk hoezo en hij zet voor mij zijn auto stil op de middelste baan, naar links of rechts kon ik niet.
Hij stapt uit, ik doe mijn raam open en hij begint tegen mij "heb je mijn auto gezien", ik reageer alleen met "waar heb je het over". Want ik was helemaal verbaasd.
Vervolgens beukt hij tegen mijn ruit en zegt de "volgende keer schiet ik je een kogel door je kop". Loopt weg en geeft een knal tegen mijn buitenspiegel, gevolg spiegelglas kapot.
Terwijl hij wegrijdt begint hij nog te schelden tegen een andere auto die voor hem was gestopt om te kijken of het allemaal goed ging en geeft daarna volgas.

Je zal wel begrijpen dat ik volkomen verbouwereerd in de auto zat en ben doorgereden naar de eerste beste plek dat ik kon stoppen om te zien wat er met mijn auto aan de hand was. Ja mijn dak zat ook aardig onder de vogelstront en zo inschattende waarschijnlijk zo'n Haagsche Reiger en heeft hij waarschijnlijk de rest over zijn auto gehad.

Al met al een triest eng mannetje.

Nu alleen morgen even naar de garage voor een nieuwe spiegelglas. Heb al gekeken op internet maar ik heb zo'n wissel auto van bouwjaar/modeljaar. Dus ik moet de juiste code hebben.
Weet iemand ongeveer wat een "verwarmd" spiegelglas ( links) kost?
maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

Re: Oh oh mijn auto en mannen met een klein p..kk..

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:12  ·  #2
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:13  ·  #3
Lekker dan, wat bestaan er toch simpele zielen... Bah. Succes met oplossen, >_<

Zo stond hier in de buurt laatst een busje stil, midden in de nacht, op de weg buiten de bebouwde kom. En -natuurlijk- had dit busje een buitenlands kenteken. Werd door de buitenlandse heren flink op de ruiten gebonkt van een auto waar alleen een vrouw in zat welke gelukkig denderen snel op slot heeft kunnen drukken. Goed afgelopen, maar hoe mislukt moet je zijn om zoiets te doen..
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:14  ·  #4
Zie links dat je 53 bent en dus wat meer de rust kunt bewaren, ook zeer netjes en heeft ook zeer zeker zijn voordelen.
Echter de eerste de beste die denkt mijn auto met mij er in te kunnen molesteren, kan beter zelf eerst een ambulance bellen....
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:35  ·  #5
Ik weet zeker dat als iemand mij klem rijdt ik eerder uit de auto ben dan hij,ik maak tijdens mijn werk vaak genoeg agressieve automobilisten mee en juist dan wordt ik geacht de professionele rust te bewaren,maar als het een privésituatie betreft. :devil:

Als je het kenteken hebt weten te noteren zou ik in ieder geval aangifte doen.
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:42  ·  #6
Ik heb zijn kenteken niet, ik weet alleen nog dat de letters. Wel de politie gebeld, indien er verder op zijn rit nog iets voordoet.
De aangifte heb ik ook gedaan, maar of daar wat mee gaat gebeuren.
Wat betreft uitstappen, ik was meer ook bang dat er nog een aanrijding zou plaats gaan vinden. We stonden namelijk stil op de middelste baan en links en recht reed er verkeer.

En inderdaad de rust bewaren, het was een zeer eng mannetje. Ik zag dat er nog iemand bij hem in de auto zat, dus wie weet wat er had kunnen gebeuren.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 10:45  ·  #7
Misschien kun je bij het waarborgfonds terecht om je schade te verhalen.
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 11:06  ·  #8
Don, ik heb gedacht daaraan. Alleen het waarborgfonds rekent een eigen risico van € 250.

Ik doe het even morgen via de garage, want ik moet de nodige km maken de komende dagen. zo zie ik niet zoveel:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 12:31  ·  #9
Waardeloos figuur inderdaad, knap dat je redelijk kalm bent gebleven. Ik zou ook verbijsterd zijn. Jammer dat je niet even op de sloop kan kijken, ik heb vorig jaar naar een nieuwe spiegel gekeken, erg duur zijn ze.
Suc6 hoor.
Bennie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 13:45  ·  #10
Heb ook eens een nieuw glas nodig gehad ,gewoon origineel en verwarmd glas moet je rekenen rond de 70 euro
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 13:46  ·  #11
Vervelend en daarom gebruik ik een dashcam.
FrankK
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 13:48  ·  #12
Ik zag een aanbieding van Volvo voor ongeveer 50 euro.
http://www.svalaparts.nl/nl/pr…0-v70-xc70

Weet iemand of dit gelijk ook met waterafstotend is? En zijn alle spiegelglazen hetzelfde voor de XC70 ( 2000 - 2007)
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 13:59  ·  #13
Wat een sneu volk is er toch.
Jammer van de schade maar goed gehandeld Frank :thumb:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 14:39  ·  #14
Quote door De Don
Ik weet zeker dat als iemand mij klem rijdt ik eerder uit de auto ben dan hij,ik maak tijdens mijn werk vaak genoeg agressieve automobilisten mee en juist dan wordt ik geacht de professionele rust te bewaren,maar als het een privésituatie betreft. :devil:

Als je het kenteken hebt weten te noteren zou ik in ieder geval aangifte doen.

Je haalt me de woorden uit de hond. Als ik aan het werk ben moet ik me ook inhouden want er staat een naam op mijn kleding en ik ben een visitekaartje van het bedrijf. Ik moet ook zeggen dat het me in de bus niet zo veel kan schelen.

Maar prive... Heel knap dat je zo rustig bleef, al zou ik eerst ook even raar kijken, beetje beginnen te bibberen en wachten tot de adrenaline het overneemt.
Natuurlijk is de 3 baans A4 ook niet bepaald een veilige plek. En het kost je nog geld ook.

Idd dashcam in de auto en niet te bang om de beelden direct aan de digitale schandpaal te hangen. Dumpert en Facebook regelen de rest ;)
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 16:02  ·  #15
Tja, rustig blijven is inderdaad de beste optie maar owee als ze aan m´n auto komen.....

IK was er nog wel even achteraan gereden om het kenteken op te nemen.

Selected quotes for multi-quoting:   0